פרשת: מידע לא זמין עבור המיקום והתאריך המבוקש | (ירושלים) 

דף הבית > > וַיָּבֹא עַד חֶבְרוֹן – לפרשת שלח

וַיָּבֹא עַד חֶבְרוֹן – לפרשת שלח

רבש”ע” בעל הרחמים” באתי היום” בהשתטחות על קברות אבותי ” אברהם יצחק ויעקב” אולי תעמוד לי זכותם” גם יבקשו הם רחמים עלי מלפניך” ותקבל בקשתי. זכני ה’ ית’ להתהלך בתמימות מלפניך” באמונה שלמה ביכולתך ובטובך ולא להתחכם. עזרני שבעין פנימית אתבונן” ולא אפרש דברים מצד חיצוניותם. כאברהם אבינו” שאפילו בשעה שבאו לזרקו לכבשן האש” לא נפל דבר מאמונתו” וכשאמרת לו לעקוד את בנו יחידו על המזבח” לא הרהר אחריך” ועשה רצונך בלבב שלם. כך עזור לי” בחסדיך הפשוטים” לעמוד איתן מול כל התנגדות” לומר את האמת הפשוטה והגדולה” אפילו אם בשל כך” יעמדו לסקלני באבנים.
אני מודה ומתוודה” שמלחמה פנימית מתחוללת בנפשי” כפי שגלוי מלפניך” בוחן כליות ולב” ובאתי להעתיר תחנוני” שתושיעני ממכשול” מ’רוח אחרת’ המנסה להטות דרכי לעצת חברי המרגלים. עזור לי” רחום וחנון” לכבוש את יצרי” ולהסתלק מעצתם הרעה . יהושע” כבר ביקש משה עליו רחמים” והוסיף אות י’ בשמו” וקשר שמך בשמו” י-ה יושיעך מעצת מרגלים . אני העקמתי שבילים” ונסתכנתי בנפשי” בין ילידי הענק אחימן ששי ותלמי” כיוון שבצרה גדולה אנוכי” איני מסתכל בכלום” ובאתי לשפוך שיחי מלפניך כאן בחברון . אתה ה’ האלוהים בשמים ובארץ” ואין שליט מבלעדיך” חזקני במידת גבורתך” שלא תיבהל נפשי מהעם העז היושב בארץ” לא מהעמלקי היושב בנגב” לא מהכנענים בהר ועל הים” ולא מעריהם הבצורות. מידת הנהגתך אותנו” תלויה באמונתנו בך” את זאת יודע אני. בעזרנו תהיה” ובקרב צבאותינו תצא” ואת הארץ הטובה נירש” כי יכול נוכל לה . הלוא בנו חפץ אתה ה'” לכבודך יצרתנו” ממצרים הוצאתנו” ואל פאתי ארץ זבת חלב ודבש הבאתנו” וביכולתך גם ליתנה בידנו . עוצמת אויבנו” ככל שלמראית העין תגדל” כן יתגדל ויתקדש גם שמך” במלחמותינו בירושת ארצך.
אותי נתת ראש לשבט יהודה” בדור הגדול הזה הנכנס לארץ” ואינך מעמיד אדם בניסיון שאינו יכול לעמוד בו. בתחנונים בא אני היום מלפניך” שתיתן בי כוח ללכת נגד חברי נשיאי ישראל. אמנם” אנשי רוח הם” מנהיגים גדולים וכשרים ” אך יציאתם בפעם הזאת” בעצה רעה . אתה אמרת” “וְלֹא תָתוּרוּ אַחֲרֵי לְבַבְכֶם וְאַחֲרֵי עֵינֵיכֶם אֲשֶׁר אַתֶּם זֹנִים אַחֲרֵיהֶם “” והם תרים את הארץ בעיניהם” ומרצונך מבטם הסיטו. כל כוחנו רק ממך” חלילה לנו לבחון סיכויינו” בעיני בשר ודם . להישאר במדבר” לאכול מן היורד מן השמים” עטופים ענני כבוד” בלי קשיי פרנסה ומלחמות ודאי קל יותר” אך אתה ציוויתנו שניכנס לארץ” עזור לנו שלא נמרוד בך .
הצילני ונקני מכל נגיעה אישית” גלויה או טמונה בסתר הלב. ממעמדי” שלא אדאג” הלוא אין אדם נוגע במוכן לחברו. אם בעיניך” לא אתאים נשיא בארץ להיות” מוותר אני מעכשיו בכנות ובענווה” על כל גדולה אישית” ובלבד שיתקדש שמך על ידי עמך.
חברי הנשיאים מדמים” שכחגבים אנו בעיני יושבי הארץ” חסרי חשיבות” ויבז בעיניהם אף להרע לנו . בעיניים כאלו מסתכלים מרגלים הללו גם על עצמם. מניין זאת להם? שמא מסתכלים עלינו הכנענים כמלאכים ? גורמים הם לעצמם שלא בצדק” מורך לב וחולשה. חלילה לנו ממך” אדון כל המעשים” מדיבורים מחלישים כאלו” אפילו לחשוב כך אסור. עזור לעבדך” לדבר באמונה ובגודל” לעודד ולנחם את עמך” הגוי הגדול והקדוש הזה” אשר מכל העמים בחרת. אם נשכח את גדולתנו” אנו שוכחים את עצמנו ” ואת שמך הנקרא עלינו” ח”ו. שומע תפילה” זכני שאשאב גדולת רוח מאבותי הקדושים” כענף היונק משורשו” וארעה עמך בדרך אמונה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

חדשים מהרב

וַיִּזְבַּח זְבָחִים לֵא-לֹהֵי אָבִיו יִצְחָק
Shape-2
machon
חֶרְדַּת אָדָם יִתֵּן מוֹקֵשׁ וּבוֹטֵחַ בַּה’ יְשֻׂגָּב. לפ’ ויצא/ זיו רוה
Shape-2
machon
בִּרְצוֹת ה’ דַּרְכֵי אִישׁ גַּם אוֹיְבָיו יַשְׁלִם אִתּוֹ
Shape-2
machon
ווַיֵּעָתֶר לוֹ ה’
Shape-2
machon
כְהוֹצִיאָם אֹתָם הַחוּצָה
Shape-2
machon
ברכת אברהם לדורות
Shape-2
machon
הִתְחַדְּשׁוּת וְתִקְוָה. ליום הכיפורים
Shape-2
machon
שִׁתּוּף הָרַחֲמִים בַּדִּין. לפ’ בראשית/ זיו רוה
Shape-2
machon
אנחנו בע”ה נצליח
Shape-2
machon
וְעָשִׂיתָ מַעֲקֶה לְגַגֶּךָ
Shape-2
machon

הרשמה חינם
דרך חשבונך בגוגל יתן לך:

  1. דף בית מותאם עם רבנים וסדרות מועדפים
  2. היסטוריית צפיות וחזרה למיקום אחרון שצפית
  3. הורדת וידאו ושיפורים אינטראקטיביים בנגן
  4. ועוד הטבות מתפתחות בהמשך השדרוג של הערוץ!
דילוג לתוכן