פרשת: מצרע | הדלקת נרות: 18:31 | הבדלה: 19:50 (ירושלים) 

דף הבית > > ההסכם עם טורקיה: “וכי תמיד לא צריך להתחשב בעמים”?

ההסכם עם טורקיה: “וכי תמיד לא צריך להתחשב בעמים”?

דעת הקהל בארץ חלוקה אם ההסכם עם טורקיה טוב או לא” וכן גם בכנסת” גם בממשלה וגם בקבינט.
אנו לא מצויים בפרטים אך יש כלל” איננו יכולים לחיות כמדינה מבודדת. אמנם כתוב “הן עם לבדד ישכון” ובגויים לא יתחשב” (במדבר כג ט)” והכוונה במובן הרוחני” אך במובן הפוליטי” הצבאי והכלכלי” אי אפשר למדינה לשרוד לבד בעולם שלנו – מה שנקרא מדינה אוטרקית” מדינה המספקת לעצמה. זה בלתי אפשרי. חייבים לכרות בריתות עם עוד ועוד מדינות. אנו גם לא יכולים לכרות ברית רק עם טורקיה” כי אז אנחנו לכודים” אלא עלינו לכרות ברית גם עם האמריקאים וגם הרוסים” וכך אפשר לנצל את שיווי המשקל.
הטורקים הם מרושעים” אין שאלה. הם רצחו שמונה מאות אלף ארמנים. יש אומרים מיליון מאתיים אלף. הטורקים מכחישים: מה פתאום? זו היתה מלחמה. זה כמובן לא נכון. אך גם עמים אחרים שאנו כורתים איתם בריתות הם מרושעים” האמריקאים והרוסים כולם בעיתיים” שקרנים רמאים וצבועים “אשר פיהם דיבר שוא וימינם ימין שקר” (תהילים קמד ח). אז מדוע כורתים אתם בריתות? אנו חייבים. מהרגע שמדינה מוכנה להסדיר יחסים דיפלומטיים אתנו” אנו קופצים על המציאה. לא רק הטורקים מרושעים” גם הבריטים והגרמנים. מהו טורקי לעומת גרמני?! ויש יחסים דיפלומטיים עם גרמניה…
עכשיו בעולם הערבי הסכנה הגדולה היא איראן. הם באמת רשעים גדולים והם מתחמשים בנשק גרעיני” ואנו לא רואים איך יהיה אפשר למנוע מהם לגמרי. הם חסרי תבונה באופן מחריד. זו מדינה של שיעים. לסונים יש תורה שבעל פה” חדית. אך השיעים פוסקים ישירות מהקוראן” ואומרים דברים קיצוניים שאי אפשר לתאר. אף אחד לא יודע אם האיומים שלהם הם מילים בעלמא או לא” אבל הם מסוכנים. הטורקים הם גם נגד איראן. לכן כדאי לנו לכרות ברית איתם.
זו תשובת הרשב”א (ה רלח)” שהיו מַפיונרים בקהילה” מפיונרים כבדים” רוצחים” וגם גנבים רגילים זוטרים. והרשב”א כותב שאי אפשר להילחם נגד שניהם בבת אחת. אלא יש לכרות ברית עם הגנבים הקטנים” דגי הרקק” נגד הכרישים. אחרת לא נצליח. הרי גנבים קטנים מכירים גנבים גדולים ויוכלו לסייע. אך הם גנבים?! ידוע” אלא שאחרת לא נוכל ללכוד את המאפיונרים המסוכנים. עכשיו הטורקים הם בעייתים” אבל הם אינם גרועים כמו האיראנים. אנחנו לא יכולים להיות ‘עם לבדד ישכון'” אנחנו צריכים בריתות והסכמים.
נכון ששלושה יהודים בעזה” והטורקים אינם מוכנים להתחייב להחזיר. זה כואב מאוד” אך כשמנהלים מדינה וצבא צריך לנהל מתוך קרירות שכלית” כפי טובת האומה.
ומה עם הגאווה הלאומית שלנו” שמשלמים להם 21 מליון דולר? זה נכון שזו פגיעה בגאווה הלאומית. אבל של מי? שלנו ושל הטורקים. כל הדיבורים שיש פה” ישנם גם אצל הטורקים. אדרבה הגאווה הלאומית שלנו מתחזקת בזה שהטורקים מורידים את הראש ומתחננים ורוצים הסכם איתנו. מדינת ישראל מצליחה” והיא עשירה” והטורקים צריכים לכרות איתנו ברית אף על פי שהם חושבים שעשינו להם עוול והרגנו להם אנשים. צריך להסתכל בכיוון הזה” בראש של טורקי. 21 מליון דולר הם כלום מתקציב המדינה. צריך להבין שעוד לא הגיע המשיח וצריך להיות ריאליסט. הכנסת זה לא בית כנסת.
פעם פגשתי באוטובוס את הרב משה לוינגר” שאינו חשוד בחולשה אלא היה גיבור שבגיבורים. הוא סיפר שפעם משה דיין” שר החוץ” שב לארץ אחרי שקיבל כמה תכתיבים מאמריקה. ובשיעור של רבנו הרב צבי יהודה” התלמידים” כולל הרב לוינגר” ביקרו אותו קשות. אמר להם רבנו הרב צבי יהודה: “וכי תמיד לא צריך להתחשב בעמים”?…

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

חדשים מהרב

יוֹאָב בֶּן צְרוּיָה הַתַּקִּיף
Shape-2
machon
אָנָּא” מִיכַל אִשְׁתִּי
Shape-2
machon
את אחי אנכי מבקש
Shape-2
machon
אַבְנֵר בֶּן נֵר הַצַּדִּיק
Shape-2
machon
עשרת הדברות של המלחמה בקורונה
Shape-2
machon
מֶתַח בְּבֵית שָׁאוּל – מְגִלַּת דָּוִד 75
Shape-2
machon
הלכות חנוכה בזמן קורונה
Shape-2
machon
אַבְנֵר בֶּן נֵר פּוֹרֵשׁ – מגילת דויד 76
Shape-2
machon
חיסון קורונה – כן או לא?
Shape-2
machon
קורונה וקונספירציה
Shape-2
machon

הרשמה חינם
דרך חשבונך בגוגל יתן לך:

  1. דף בית מותאם עם רבנים וסדרות מועדפים
  2. היסטוריית צפיות וחזרה למיקום אחרון שצפית
  3. הורדת וידאו ושיפורים אינטראקטיביים בנגן
  4. ועוד הטבות מתפתחות בהמשך השדרוג של הערוץ!
דילוג לתוכן