פרשת: מצרע | הדלקת נרות: 18:31 | הבדלה: 19:50 (ירושלים) 

דף הבית > > הכהנים הגדולים המגִנים על ישראל בדורנו

הכהנים הגדולים המגִנים על ישראל בדורנו

משה רבנו כותב את מסעות בני ישראל מיציאת מצרים עד שהגיעו לערבות מואב על ירדן ירחו” ככתוב “ויכתוב משה את מוצאותיהם למסעיהם” (במדבר לג ב). הדברים נכתבו לא רק לשם ידיעת העבר אלא ללמד את כל הדורות לקחים מהדרך המפותלת ורצופת המשברים שישראל עברו במדבר” וכיצד התמודדו והתגברו על הקשיים. אחד המשברים הוא מותו של אהרון הכהן בהֹר ההר” ככתוב “וישמע הכנעני מלך ערד והוא יושב בנגב בארץ כנען” (לג מ). רש”י מפרש: “כאן לימדך שמיתת אהרון היא השמועה” שנסתלקו ענני כבוד וכסבור שניתנה רשות להילחם בישראל”” מכאן אנו למדים שכל זמן שאהרון הכהן חי היו ענני הכבוד מגִנים על ישראל.
נכון לעכשיו” גם בדורנו” גדולי ישראל וחסידיו מגנים על דורם” כדברי הרמח”ל במסילת ישרים: “ראוי לכל חסיד שיתכוון במעשיו לטובת דורו כולו” לזכות אותם ולהגן עליהם ככתוב ‘אמרו צדיק כי טוב כי פרי מעלליהם יאכלו'” שכל הדור אוכל מפרותיו… שאין הקב”ה חפץ באובדן הרשעים” אלא מצוה מוטלת על החסידים להשתדל לזכותם ולכפר עליהם” וזה צריך שיעשה בכוונת עבודתו וגם בתפילתו בפועל” דהיינו שיתפלל על דורו לכפר על מי שצריך כפרה” ולהשיב בתשובה מי שצריך לה” וללמד סנגוריא על הדור כולו” (ע’ מסילת ישרים פרק יט). כידוע גדר הכהן הוא החסידות” ככתוב “תומיך ואוריך לאיש חסידך”. ולא רק הכהן הגדול צריך לבקש רחמים על הדור” אלא כל גדולי הדור ופרנסיו. לפי עניין הדור” ערכו וצרכיו” מתעורר ומתגלה יותר ויותר החיוב של מידת החסידות הזאת – בקשת רחמים על הדור. ואין אדם משים עצמו שאינו חסיד (עיין הרצי”ה “לנתיבות ישראל”” במאמר החסידות והדור; וכן בחידושי הרשב”א כתובות יט).
בדורות האחרונים זכו ישראל לשני כהנים גדולים אשר השפעתם ניכרת ותוכר יותר ככל שנתקדם בציר הזמן של גאולתנו. האחד” הרב ישראל מאיר הכהן מראדין זצ”ל – ה’חפץ חיים’ – שמטהר את לבם ולשונם ופיהם של רבבות יהודים בספרו ‘חפץ חיים'” והמורה דרך חיים לעם ישראל בפירושו “משנה ברורה” על שו”ע אור”ח” אשר זכה להתקבל על ידי כל בית ישראל. והרב אברהם יצחק הכהן קוק זצ”ל (אשר זכה ללמוד ולהיות קרוב מאד לחפץ חיים) אוהב ישראל” בעל ה’אורות'” המאיר באורותיו המתוקים את נשמתם של רבבות עמך בית ישראל בדורנו” ובדורות הבאים עלינו לטובה עד ביאת משיח צדקנו. את שתי הנשמות הטהורות והמאירות הללו שתל הקב”ה בדור שבו עם ישראל קם לתחיה” בזמן קיבוץ גלויות” כהכנה לתקומה המדינית” מדינת ישראל” אשר ייעודה הוא לא רק הצד הקיומי” הכלכלי והביטחוני של עמנו” אלא ובעיקר – לממש את חזון נביאי ישראל וההבטחה לאבות העולם” שישראל וירושלים יאירו לעולם כולו ותתקיים ההבטחה האלקית לאבי האומה “ואעשך לגוי גדול… ונברכו בך כל משפחות האדמה”.
מהמצפה לישועה השלמה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

חדשים מהרב

אם אני כאן הכל כאן – לחג הסוכות | הרב דב ביגון
הרב דב ביגון יום חמישי
“שלי ושלכם – שלה הוא”; הרב ביגון נפרד בדמעות מרעייתו הרבנית נאווה ז”ל
Shape-2
הרב דב ביגון
‘עלה נעלה כי יכול נוכל’
Shape-2
mountain-984083_640
הרב דב ביגון: הסוד שמחבר את עם ישראל
Shape-2
אחדות לפני הכל
תעלומה לפרשת זכור: מה העמלק הזה רוצה מאיתנו?
Shape-2
שבת זכור1
לבחור באדר: כך משיגים הסכמה לאומית
Shape-2
חודש אדר3
הרב דב ביגון: כך נלמד נדיבות מהפוליטיקאים ומהמפקדים
Shape-2
Israeli soldier military man saluting
אל תרגזו בדרך
Shape-2
machon
האספו והיקבצו
Shape-2
machon
מגדילים את האור
Shape-2
machon

הרשמה חינם
דרך חשבונך בגוגל יתן לך:

  1. דף בית מותאם עם רבנים וסדרות מועדפים
  2. היסטוריית צפיות וחזרה למיקום אחרון שצפית
  3. הורדת וידאו ושיפורים אינטראקטיביים בנגן
  4. ועוד הטבות מתפתחות בהמשך השדרוג של הערוץ!
דילוג לתוכן