פרשת: מצרע | הדלקת נרות: 18:31 | הבדלה: 19:50 (ירושלים) 

דף הבית > > לכי ללמוד להיות אחות

לכי ללמוד להיות אחות

לכי ללמוד אחות. אך רק בתנאי אחד: שיש לך לב טוב. בכלל” אם אין לך לב טוב” זה חמור מאוד” על כל פנים” אין המקצוע של אחות מתאים לך. אבל אם יש לך לב טוב” מקצוע זה מחכה לך” ומיום ליום תהיי טובה יותר.
נחזיק טובה לפלורנס נייטיגייל Florence Nightingale” אותה חסידת אומות העולם” חלוצת הסיעוד” שהפכה אותו למקצוע מסודר ומודרני” נלמד ומועמק. אגב” הוריה שהשתייכו לחברה הגבוהה הבריטית התנגדו בכל תוקף שתעסוק בזה” כי זה לא נחשב למקצוע מכובד. ב”ה” עתה הוא מאוד מכובד. אמנם לא מרוויחים הרבה כסף” אבל לא נורא. מרוויחים הרבה כאב ראש אבל עם הרבה סיפוק” קצת שכר בעולם הזה והרבה שכר לעולם הבא.
וכמובן נחזיק טובה לאותה אשה גדולה הנרייטה סאלד שהקימה בארצנו את בית-הספר לאחיות הראשון. ומאז” ב”ה” ארצנו הקדושה מלאה אחיות” אבל לא מספיק. הלב כואב. יש גם אחיות רבות ערביות. יפה מאוד. אבל יש מחסור באחיות יהודיות. אז מחכים לך.
איזו עבודה רחבה ואחראית” רבת תפקידים ורבת כשרונות! ריפוי ומניעה” מתן תרופות וחבישה” סיוע בניתוח ולידה” פירוש ממצאים וקבלת החלטות.
כן. אחות אינה סתם פקידה קטנה המבצעת את פקודות הרופא. היא עצמאית במידה רבה. לפעמים אף מגלה טעויות הרופא. ב”ה זה נדיר” אבל זה קורה. כולנו בני אדם.
צריך ידע” מיומנות” הקשבה” חמלה. כן” אחות היא גם מחנכת קטנה. לכן רוב האחיות הן נשים” כי זה מקצוע אמהי. כמובן” גם אתה” לך להיות אח. חסרים אחים עוד יותר” במיוחד אחים יהודים. מצוה גדולה.
להיות אחות” זה לא סתם מקצוע” זו מצוה. מצוה מתמדת בכל רגע” יומם ולילה. זה ייעוד. זו שליחות. זו עבודת ד’. עבודת חסד. כדברי מרן הרב קוק: “גאונות של חסד” (אורות הקודש ג שיג).
חסד זה הדבר החשוב ביותר בעולם. אמנם בעולם שלנו מעריכים את מי שעושה הרבה רעש” הרבה רושם. אבל זה שקר. כך כותב מרן הרב קוק: “אחרי כל הרעש של כל מיני התחכמויות… ואחרי כל השיקוע היותר עמוק במערכת רזים וגנזי נסתרות” אנו באים לידי מסקנא” שעמל האדם ראוי להיות בכשרון המעשה להרבות טוב בעולם” בין אדם לחברו” (שם שטו).
כן זו את. העוסקת בעבודת החסד. זו את המטפלת בגוף ובנפש” בחולים” במוגבלים ובנוטים למות. דואגת לחולים מכל הגילים” דואגת לרווחתם ולכבודם. מגלה שמא החולה סבל מאלימות” שמא הוא סבל מתנאים לא נקיים.
אותה פלורנס נייטינגייל גם היתה סטטיסטיקאית מוכשרת מאוד” והוכיחה בעזרת סטטיסטיקה רפואית בצבא האנגלי במלחמותיהם במזרח” את חשיבות הסניטציה הנכונה” וכך הורידה את מקרי המוות מ-80% ל-2%. פעם היא אמרה: “כדי להבין את מחשבותיו של האלהים” עלינו לדעת סטטיסטיקה”…
אבל נחזור לענייננו. לכי ללמוד להיות אחות. איזה שם יפה: אחות. אמנם מקור שם זה אינו אצלנו” אבל גיירנו אותו. את באמת אחות.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

חדשים מהרב

יוֹאָב בֶּן צְרוּיָה הַתַּקִּיף
Shape-2
machon
אָנָּא” מִיכַל אִשְׁתִּי
Shape-2
machon
את אחי אנכי מבקש
Shape-2
machon
אַבְנֵר בֶּן נֵר הַצַּדִּיק
Shape-2
machon
עשרת הדברות של המלחמה בקורונה
Shape-2
machon
מֶתַח בְּבֵית שָׁאוּל – מְגִלַּת דָּוִד 75
Shape-2
machon
הלכות חנוכה בזמן קורונה
Shape-2
machon
אַבְנֵר בֶּן נֵר פּוֹרֵשׁ – מגילת דויד 76
Shape-2
machon
חיסון קורונה – כן או לא?
Shape-2
machon
קורונה וקונספירציה
Shape-2
machon

הרשמה חינם
דרך חשבונך בגוגל יתן לך:

  1. דף בית מותאם עם רבנים וסדרות מועדפים
  2. היסטוריית צפיות וחזרה למיקום אחרון שצפית
  3. הורדת וידאו ושיפורים אינטראקטיביים בנגן
  4. ועוד הטבות מתפתחות בהמשך השדרוג של הערוץ!
דילוג לתוכן