פרשת: מצרע | הדלקת נרות: 18:31 | הבדלה: 19:50 (ירושלים) 

דף הבית > > איזונים בנישואין

איזונים בנישואין

מזלו של החודש הראשון בשנה הוא מאזניים. המאזניים מורכבים משתי כפות הנמצאות משני צדי קו האמצע. כל כף פותחת את עצמה לתת ולקבל כדי ליצור איזון. קו האמצע” הוא המחזיק והמייצב את שתיהן.
ברצוני להשתמש בדימוי זה למערכת היחסים בנישואין. בעיני” רוב הקונפליקטים הלא- פתורים ורגשות הכאב” התסכול והעוינות” נובעים מחוסר ידע כיצד להשתמש ב”מאזני הנישואין”.
בני הזוג שונים ומנוגדים” מעצם היותם גבר-אשה ומניסיון חייהם המצטבר” שמורכב מכל כך הרבה תחומים” שרובם אינם מודעים. (הבדלים מודעים שמשפיעים על אופי האדם ועיצובו הם: משפחות שונות” מקום מגורים” שפה מדוברת שונה” מנטאליות עדתית ועוד. הבדלים שאינם מודעים” הם מצבים נפשיים של הורים שהוטמעו בחיי הילד וקיבלו פרשנות ילדותית” לרוב שלילית” שאיתה האדם ממשיך לכל אורך חייו” מיקום בין האחים – בכור” אמצעי” קטן” יחיד” שיכול להשפיע על עיצוב אישיותו ועוד…)
לכל אחד מבני הזוג” יש עולם פנימי שנראה לו שלם ומובן מאליו מאותן סיבות שמניתי לעיל. האינטראקציה הזוגית” תוך כדי נסיבות החיים המשותפים” מערערת את מה שנראה נכון וברור מאליו. לדוגמא: “איך אתה לא רואה שמה שאתה עושה לא הגיוני/נורמאלי/נכון…” או: ” למה את עושה עניין גדול מכל דבר קטן???” או: “ריבונו של עולם” איך אפשר לחשוב ככה..!”
שני בני הזוג שנמצאים בשני הקצוות טוענים בדרך כלל שהצד שלהם הוא הנכון והצודק. מה שנותר הוא – רק להראות באותות ובמופתים הוכחות שהצדק איתם” וזה מוביל להתנגדות ולמאבקי כוחות” מי יצליח להטות את הכף לצדו. משקל המאזניים נעשה לא יציב וכבד יותר ” כאשר כל אחד מייבא הוכחות מחוץ לשניהם: “אמא שלי אומרת ש… אצל השכנים… הרב אמר…” וכד’. עבודת החיים של בני הזוג היא לאזן את המאזניים שלהם” מבלי ליצור חציצה ביניהם על ידי הכנסת גורמים מחוץ לעצמם.
הבחירה הלא מודעת של בני הזוג זב”ז” יוצרת השלמה שטעונה איזון. לדוגמא: היא זקוקה לשליטה מלאה בעשייה היום יומית בבית (ובכל מקום). הוא פאסיבי ולמרות שהוא לא מסכים איתה” הוא לא רוצה להיכנס למאבקים. הוא מתבטל בפני העוצמות שלה (כי זה מאד נוח לו). היא מרגישה” שאין לה גבר עם “עמוד שידרה” שהיא כה זקוקה לגבולות ממנו. בשלבים מסוימים של החיים ישנו שקט מעל פני השטח” שהרי הוא ממלא את רצונותיה ומאפשר לה שליטה. כך חסר איזון של כל אחד עם עצמו וגם חסר איזון זוגי. מתחת לפני השטח” צצות טענות על מה שכבר התקבע ביניהם: “אתה לא עושה כמו שאני רוצה..” ומנגד: “נמאס לי שאין לך דעה משלך ואני צריכה לומר לך כל דבר… כל האחריות עלי…” והוא: “כמה שאני אעשה את מה שאת רוצה” אף פעם לא מספיק לך…” .
מכיוון שהמאזניים מורכבים משניים” האיזון העצמי-אישי והזוגי יתקבל מנתינת מקום של כבוד ונוכחות לשני חלקי המאזניים” כאשר כל כף מוכנה לתת וגם לקבל. כיצד?
1. “יש לי הזכות והחובה לשתף ולקבל הכרה ברצונותי” רגשותי ומחשבותי…”
2. “יש לי רצון ועניין לשמוע את רצונותיך” רגשותיך ומחשבותיך” גם אם הם מנוגדים אלי.”
כאשר יש נוכחות מלאה לשתי כפות המאזניים” הם ירגישו מכובדים ורצויים” מה שיאפשר להם להעביר מכף אל כף ולשקול את מה שקורה ביניהם בלבד. כך האשה עם השליטה” תשחרר קצת ותהיה רגועה יותר והוא ייקח אחריות לא רק כי היא מאפשרת” אלא מתוך יוזמה אישית להביא את עולמו. במשך החיים המשותפים” הם יגיעו לאיזון אישי וזוגי.
קו האמצע” הוא עמוד השדרה שמחזיק את שניהם. עמוד השדרה – הם המטרות המשותפות ששניהם בנו בתחילת נישואיהם. ההבנות וההסכמות נוצרות” כאשר כפות המאזניים שקולות” לפי המטרות המשותפות של חייהם” שזו נקודת המפגש ביניהם.
מזל החודש מרמז לנו בתחילת השנה שזוהי העבודה לכל השנה” ובחודש אלול” בסוף השנה” נבדוק על ידי “התשובה בנישואין”” עד כמה הגענו לאיזון. כך נמשיך במעגל ספיראלי עולה” לרומם את חיי הנישואין לאורך כל החיים.
שנה טובה ומאוזנת.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

חדשים מהרב

“הגדת ההורים” – בנישואין | אסתר אברהמי
Shape-2
Processed with VSCO with ke1 preset
בניית הזוגיות ע”י ההכנות לפסח | אסתר אברהמי
Shape-2
Processed with VSCO with ke1 preset
מעכבי אחריות אישית בנישואין | אסתר אברהמי
Shape-2
אברהמי1
אחריות אישית בנישואין | אסתר אברהמי
Shape-2
אברהמי1
מ”הסתר אסתיר” ועד “ותלבש מלכות” – בנישואין | אסתר אברהמי
Shape-2
אברהמי1
חיזוק הזוגיות, מתוך השתיקה והמתיחות בנישואין | אסתר אברהמי
Shape-2
אברהמי1
שגרת חיים ברוכה בנישואין | אסתר אברהמי
Shape-2
אברהמי1
האשמות בין בני זוג בנישואין | אסתר אברהמי
Shape-2
אברהמי1
זוגיות אחרי לידה | אסתר אברהמי
Shape-2
אברהמי1
האם יש מצב ביניים בשלב המבוגר של הנישואין? | אסתר אברהמי
Shape-2
אברהמי1

הרשמה חינם
דרך חשבונך בגוגל יתן לך:

  1. דף בית מותאם עם רבנים וסדרות מועדפים
  2. היסטוריית צפיות וחזרה למיקום אחרון שצפית
  3. הורדת וידאו ושיפורים אינטראקטיביים בנגן
  4. ועוד הטבות מתפתחות בהמשך השדרוג של הערוץ!
דילוג לתוכן