פרשת: צו | הדלקת נרות: 18:16 | הבדלה: 19:34 (ירושלים) 

דף הבית > > הנאה ו”חפירות” בנישואין

הנאה ו”חפירות” בנישואין

שאלה
רוב נישואינו אנו מצויים במריבות ואפשר לומר שדי התעייפתי מזה. אני כבר לא מצליחה לראות” את הגבר שראיתי אז.. שכל כך רציתי. אין שום דמיון בין שתי הדמויות. אם אלה חיי נישואין- למה לי?
תשובה
שאלתך כל כך נפוצה. גברים ונשים כאחד שואלים וחושבים כך. ישנם כאלה שחושבים שככלל – אין לצפות לחיי נישואין מאושרים” כי “אלה החיים”. אבל מנגד” חשוב וצריך לדעת את האמת שבחיים. אם הקב”ה ציווה עלינו את חיי הנישואין בקדושה” נטע בנו רצון לחיי נישואין מהנים ומאושרים וגם שידך אותנו – אז זה אפשרי! בבראשית רבה (סח-ד) מובא” על אותה מטרוניתא ששאלה את ר’ יוסי בר חלפתא” מה עושה הקב”ה מיום בריאת העולם. ענה לה “יושב ומזווג זיווגים…”. לאחר שהיא מנסה לעשות כן ומבינה את גודל המשימה ומורכבותה” אמר לה: לא כך אמרתי לך? אם קלה היא בעינייך קשה היא לפני הקב”ה כקריעת ים סוף. מה עושה להן? מזווגן בעל כרחן שלא בטובתן (בהסכמתם)” הה”ד (זהו שכתוב): (תהלים סח) “אלהים מושיב יחידים ביתה מוציא אסירים בכושרות”” מהו “בכושרות”? – בכי ושירות” מאן דבעי אומר שירה (מי שמסכים ורוצה בזיווג אומר שירה משמחת הזיווג) ומאן דלא בעי בכי (ומי שאינו רוצה” על כורחו ישא את זיווגו” ואפילו בבכי)”.
מעניין שהציפייה המודרנית שמה שבא “מלמעלה” אמור להיות “קליל ובזרימה”” איננה עולה עם המדרש הנ”ל… אלא שזיווג משמים בא להכשיר אותנו לטוב הראוי לנו. כעת הבחירה היא בידינו” מה לעשות עם מה שקיבלנו. על-כן עדיף לשמוח בנישואין. עלינו לעמול כדי שההנאה והאושר יהיו מנת חלקנו.

העמל- דרך תהליך המודעות והבחירה.
הקב”ה ברא את עולמו” כדי להיטיב עמנו. את טובתו של הקב”ה אנחנו מקבלים בהתאם לגודל הכלים שאנו מכינים.
ה”כלים” שלנו הם האמונות” ההרגלים” המחשבות והמידות” שפיתחנו במהלך חיינו. הדרך לתיקון ה”כלים”” כוללת את תהליך המודעות והבחירה. המודעות לכלים שברשותנו” ואח”כ הבחירה מה לקבל או לשנות – שהיא משימת חיים.
כשזוג מתחתן” הם רואים זה בזה את הטוב הגלוי והצפון בהם ולכן כל כך שמחים ומאושרים. לאחר הנישואין” יש צורך בתהליך של גילוי הטוב הצפון שבכל אחד. זוג שיתייחס כך אל נישואיו” יידע שהוא ניגש למשימת ה”חפירות” (תרתי משמע)” מתוך ידיעה מתמדת שהטוב הזה אכן קיים. כל עוד נחמד לבני הזוג ויש זרימה ואווירה טובה אין הם בודקים בדרך כלל (וכדאי לבדוק..): “מה בהתנהלות שלי” במחשבות ובאמונות” גרם/יצר את ההנאה המשותפת הזאת”? כשיש מודעות” בעקבות השאלות והגילויים” חוזרים על אותן התנהגויות וחיים בנינוחות. אך כדי להיבנות ולהתפתח נוצרות התנהגויות שאינן מודעות. התנהלות לא מודעת” עלולה ליצור קונפליקטים ורגשות שליליים בין בני הזוג. זה הזמן להתחיל עם ה”חפירות” הללו. משימת המודעות היא הדדית. כאשר בראש וראשונה” כל אחד חופר ובודק את עצמו בלבד:
1.”מהי המחשבה שעלתה בתוכי” שיצרה את הפעולה/אמירה שלי כלפי אשתי/בעלי?”. לדוגמא” אשה מתריסה כלפי בעלה: “אני עובדת כל כך קשה ואתה עוד דורש ממני ורואה רק את עצמך..” המחשבות שאולי קדמו לטענה:”הוא כזה אנוכי” איך לא ראיתי את זה קודם..”” “הוא לא מעריך את המאמצים שלי… צריכה ללמד אותו…”. “נמאס לי להיות שפחה בבית הזה…”
2. “מהן האמונות שלי”? לדוגמא: “גבר לא מבין אם לא מסבירים לו או מוכיחים אותו”” “אני צריכה להוכיח תמיד עד כמה אני בסדר”” “אכלתי אותה עם הבן-אדם הזה… הפסדתי את הבחור הקודם שהציעו לי…”
3. “מהם ההרגלים שלי”? לדוגמא:”אין לי סבלנות לחכות עד שהוא יעשה..”” “אני ‘דוגרית’ ותמיד אומרת בפנים מה שאני חושבת..”” “אני ממשיכה כמו בבית ההורים שתמיד חינכו/אמרו/עשו..”” “ככה אני! זה האופי של! אין מה לעשות…”.
הבדיקה של השאלות הללו ושכמותן” מאפשרת כעת שאלה עצמית:
4.”האם זה נכון/ טוב/ מקובל/ראוי?”
שאלה כנה” מזמינה תשובה ספציפית נכונה למצב נתון” שמאפשרת להגיע לשלב הבא:
5. “מה אני בוחר/ת עכשיו לחשוב/להאמין/לתרגל /לשנות” כדי שיהיה לנו טוב ביחד”?

משימת המודעות והבחירה היא משימה מורכבת ובזכותה מתפתחת האישיות העצמית שנבראה בצלם אלוקים” באמצעות הנישואין. ראוי ללמוד ולתרגל ביסודיות” בידיעה שזו עבודת ה’. אם נזכיר לעצמנו שהקב”ה הניח אותנו בעולם בכוונת מכוון כדי “לעבדה ולשמרה”” נוכל בוודאי גם להגיע ל”כשמחך יצירך בגן עדן מקדם..”

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

חדשים מהרב

מ”הסתר אסתיר” ועד “ותלבש מלכות” – בנישואין | אסתר אברהמי
Shape-2
אברהמי1
חיזוק הזוגיות, מתוך השתיקה והמתיחות בנישואין | אסתר אברהמי
Shape-2
אברהמי1
שגרת חיים ברוכה בנישואין | אסתר אברהמי
Shape-2
אברהמי1
האשמות בין בני זוג בנישואין | אסתר אברהמי
Shape-2
אברהמי1
זוגיות אחרי לידה | אסתר אברהמי
Shape-2
אברהמי1
האם יש מצב ביניים בשלב המבוגר של הנישואין? | אסתר אברהמי
Shape-2
אברהמי1
סיכום וסיום של שלבי הנישואין | אסתר אברהמי
Shape-2
אברהמי1
שלב המיזוג והאיזון הזוגי בנישואין | אסתר אברהמי
Shape-2
אברהמי1
איך אפשר לקדם את היעד לנישואין | אסתר אברהמי
Shape-2
אברהמי1
שלב  הבנייה המחודשת של המחויבות הזוגית. | אסתר אברהמי
Shape-2
אברהמי1

הרשמה חינם
דרך חשבונך בגוגל יתן לך:

  1. דף בית מותאם עם רבנים וסדרות מועדפים
  2. היסטוריית צפיות וחזרה למיקום אחרון שצפית
  3. הורדת וידאו ושיפורים אינטראקטיביים בנגן
  4. ועוד הטבות מתפתחות בהמשך השדרוג של הערוץ!
דילוג לתוכן