פרשת: מצרע | הדלקת נרות: 18:31 | הבדלה: 19:50 (ירושלים) 

דף הבית > > ניצוץ האמת והאמונה

ניצוץ האמת והאמונה

נוהגים בחנוכה להודות לקב”ה ולהוסיף בתפילה ובברכת המזון “מסרת גיבורים ביד חלשים ורבים ביד מעטים…”.
כדי להמחיש את הרעיון של ניצחון המעטים על הרבים” מביא רש”י את משל הפשתני ש”נכנסו גמליו טעונים פשתן” הפחמי תמה אנה יכנס כל הפשתן הזה” היה פיקח אחד משיב לו: ניצוץ אחד יוצא ממפוח שלך ששורף את כולו” כך יעקב ראה את כל אלופי עשו” תמה ואמר מי יכול לכבוש את כולן” לכן כתוב” “אלה תולדות יעקב יוסף” דכתיב (עובדיה א יח) והיה בית יעקב אש ובית יוסף להבה ובית עשו לקש” ניצוץ יוצא מיוסף שמכלה ושורף את כולם” (רש”י בראשית לז א).
הניצוץ ששורף את כל אויבי ישראל הוא ניצוץ הקדושה” ניצוץ האמת והאמונה” כדברי ה”בעל מאור ושמש” (פרשת וישב).
נכון לעכשיו” “הפשתני עם הגמל” מרמז לנו על האויבים הרבים המאיימים על עם ישראל. ו”בעלי הניצוץ” הם בעלי האמת והאמונה. גם היום אנו ניצבים מעטים מול רבים ונלחמים על קיומנו בכמה חזיתות. מאות מיליוני מוסלמים שואפים ופועלים לחיסולה של מדינת ישראל” לא יקום ולא יהיה. גם היום שונאי ישראל באירופה ובעולם מרימים ראש באנטישמיות אלימה מילולית או פיזית. גם היום העולם הציני והצבוע מחליט להעמיד את מדינת ישראל למשפט בין-לאומי במקום שיהיה אסיר תודה לעם ישראל ולמדינת ישראל על ערכי הנצח האלקיים שהנחיל לאנושות. הרי מדינת ישראל היא האור בקצה מנהרת-הזמן של האנושות. אדרבא” העולם צריך להכות על חטא על מה שעוללו לנו לאורך ההסטוריה” על השתיקה ושיתוף הפעולה עם הנאצים ימ”ש בשואה הנוראה. לצערנו ולבושתנו” מול האיומים והתוקפנות של אויבינו הרבים” קמים מתוכנו אלמנטים שקשיי הדרך החלישו את רוחם ושחקו אותם” ומציעים לאויבינו תכניות שונות ומשונות שמעידות על חולשה וחוסר אמונה” תכניות של כניעה לאויבינו ושל התקפלות מול לחצים” תכניות המקרינות ייאוש ונותנות לאויבינו מוטיבציה ורצון להמשיך ולתקוף אותנו.
אבל קום יקום דור גיבור גואל העם החדור אמת ואמונה” דור הממשיך את דרכי החשמונאים” היודע שמלחמתנו היא מלחמת בני אור בבני חושך. דור היודע מהו עם ישראל” מהי זהותו” מה ייחודו ומה ייעודו” שייעודנו בארץ ישראל להאיר לאנושות אור של אהבה ואמונה” דור ש”בעלי הגמלים והפשתן” אינו מפחיד אותו ואינו מייאש אותו. והדור הזה הוא דורנו” ולא ירחק היום וניצוץ ה”אמת והאמונה יכַלֶה לָנֶצח את אויבינו” ככתוב “וכל הרשעה כולה כעשן תכלה” ויכירו וידעו כל יושבי תבל כי המלכות שלך היא ולעולמי עד תמלוך בכבוד ככתוב בתורתך: ה’ ימלוך לעולם ועד.
בברכת חנוכה שמח
בציפייה לישועה השלמה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

חדשים מהרב

אם אני כאן הכל כאן – לחג הסוכות | הרב דב ביגון
הרב דב ביגון יום חמישי
“שלי ושלכם – שלה הוא”; הרב ביגון נפרד בדמעות מרעייתו הרבנית נאווה ז”ל
Shape-2
הרב דב ביגון
‘עלה נעלה כי יכול נוכל’
Shape-2
mountain-984083_640
הרב דב ביגון: הסוד שמחבר את עם ישראל
Shape-2
אחדות לפני הכל
תעלומה לפרשת זכור: מה העמלק הזה רוצה מאיתנו?
Shape-2
שבת זכור1
לבחור באדר: כך משיגים הסכמה לאומית
Shape-2
חודש אדר3
הרב דב ביגון: כך נלמד נדיבות מהפוליטיקאים ומהמפקדים
Shape-2
Israeli soldier military man saluting
אל תרגזו בדרך
Shape-2
machon
האספו והיקבצו
Shape-2
machon
מגדילים את האור
Shape-2
machon

הרשמה חינם
דרך חשבונך בגוגל יתן לך:

  1. דף בית מותאם עם רבנים וסדרות מועדפים
  2. היסטוריית צפיות וחזרה למיקום אחרון שצפית
  3. הורדת וידאו ושיפורים אינטראקטיביים בנגן
  4. ועוד הטבות מתפתחות בהמשך השדרוג של הערוץ!
דילוג לתוכן