פרשת: מצרע | הדלקת נרות: 18:31 | הבדלה: 19:50 (ירושלים) 

דף הבית > > מחמאות בנישואין 2

מחמאות בנישואין 2

מחמאות” הן סוג של שפה” שיש ללמוד ולתרגל כמו כל שפה. חשוב שהבית יכיל את יכולת ההבעה הזאת. אמנם” כמו שכל שפה מתחילה בתודעה מסוימת” גם כאן “להחמיא” – זה דורש תפיסה של ראיית הטוב בזולת. יש כאלה שנוטים להאמין” שאם נבקר את עצמנו על כל צעד ושעל” נהיה אנשים טובים יותר ולא כן הוא. הביקורת היא שפה שלילית ולכן היא יוצרת אנרגיה שלילית שיש בה כעס עצמי” שגורם לאדם לראות את עצמו תדיר באופן שלילי. מכיוון שזו שפה שאדם מתרגל לדבר בה כלפי עצמו” הוא משתמש בשפה זו” גם כלפי הזולת. לכן” כשאדם יסגל לעצמו ראייה חיובית וישקף אותה כלפי חוץ – כך תיווצר שפה של מחמאות.
מחמאות נאמרות לא רק כש”מגיע” או “מוצדק”” אלא שהמחמאות הן צורך מצד עצמן. הן חלק ממצוות “ואהבת לרעך כמוך..” כי מי לא היה רוצה שיראו בו את הטוב?! לכן” ראוי ורצוי לראות את המחמאות כחלק מחובות בני הזוג זל”ז.
” מחמאה היא מזון חיוני לנפש. יש בני זוג שמבחינתם אם התפקוד הטכני טוב בביתם” אזי הכל בסדר כביכול” בעוד שאינם מודעים לחוסר במחמאות. ההכרה בצורך הנפשי הזה תסב את תשומת לבם לחוסר ותגרום להם ללמוד כיצד למלא את הצורך. תפקודים טכניים שמלווים במחמאות” ממקדים את המבט הזוגי לקשר שביניהם” כאשר התפקוד הטכני הוא רק אמצעי לכך. לדוגמא: “משמח אותי כשאתה לומד עם הילדים ואני נהנית להקשיב..”. או: “ההשקעה שלך בסידור הבית מרחיבה את הדעת..” כאן לדוגמא” הלימוד עם הילדים והסדר בבית משמשים גם לשיקוף היחס האישי בין בני הזוג.
” כשהבית מכיל גם את שפת המחמאות” נוצרת תחושה של ראייה הדדית. כך שכשרוצים לדבר על קשיים שביניהם” יש מצע של ראיית הטוב וקנה מידה נכון” שמאפשר מציאת פתרונות לקשיים בצורה עניינית.
” כאשר יש מתח/אכזבה/כעס וכד’ בין בני הזוג” קשה לומר מחמאה. כעת” אפשר להחמיא על עובדות” כגון:”תודה שפינית את השולחן”. או: “תודה שהבאת את הקניות בזמן” כך שאספיק לבשל ולצאת”.
כאילו אומרים: “למרות שיש מתח בינינו” אני רואה את מה שאת/ה עושה למעני”.
” הדדיות בהבעת מחמאות נוצרת לא ממקום של דרישה לקבל מחמאה” אלא כשצד אחד נותן כי הוא רוצה לתת ועושה את מה שהוא מאמין שנכון” גם אם אינו מקבל מחמאות מבן הזוג. הנתינה שלא על מנת לקבל” יוצרת אווירה חיובית ומוטיבציה והתעוררות להחמיא. לדוגמא: יש לאיש טינה על כך שאשתו אינה מעריכה את מאמציו במקלחות הילדים. כשהוא רואה את הכביסה הנקייה שלו מקופלת” הוא חושב לעצמו:”כמו שהיא לא מעריכה אותי” למה שאחמיא לה על הכביסה??!”. אך במחשבה שנייה הוא יאמר לעצמו:” זה שהיא לא מחמיאה לי” זה לא שייך לכך שמגיעה לה מחמאה על הטיפול המסור שלה בבגדים שלי. מחובתי להכיר טובה ולהודות לה”. בבחינת מטבע הלשון של ר’ נחמן:”זה מעשה שלי וזה מעשה שלה” (משל החכם והתם).
בשבוע הבא” נמשיך לברר סוגי מחמאות ונקבל משימות לתרגול” כדי להגיע למצב ששפת המחמאות תהיה חלק טבעי בחיי הנישואין.

תגיות: מחמאה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

חדשים מהרב

“הגדת ההורים” – בנישואין | אסתר אברהמי
Shape-2
Processed with VSCO with ke1 preset
בניית הזוגיות ע”י ההכנות לפסח | אסתר אברהמי
Shape-2
Processed with VSCO with ke1 preset
מעכבי אחריות אישית בנישואין | אסתר אברהמי
Shape-2
אברהמי1
אחריות אישית בנישואין | אסתר אברהמי
Shape-2
אברהמי1
מ”הסתר אסתיר” ועד “ותלבש מלכות” – בנישואין | אסתר אברהמי
Shape-2
אברהמי1
חיזוק הזוגיות, מתוך השתיקה והמתיחות בנישואין | אסתר אברהמי
Shape-2
אברהמי1
שגרת חיים ברוכה בנישואין | אסתר אברהמי
Shape-2
אברהמי1
האשמות בין בני זוג בנישואין | אסתר אברהמי
Shape-2
אברהמי1
זוגיות אחרי לידה | אסתר אברהמי
Shape-2
אברהמי1
האם יש מצב ביניים בשלב המבוגר של הנישואין? | אסתר אברהמי
Shape-2
אברהמי1

הרשמה חינם
דרך חשבונך בגוגל יתן לך:

  1. דף בית מותאם עם רבנים וסדרות מועדפים
  2. היסטוריית צפיות וחזרה למיקום אחרון שצפית
  3. הורדת וידאו ושיפורים אינטראקטיביים בנגן
  4. ועוד הטבות מתפתחות בהמשך השדרוג של הערוץ!
דילוג לתוכן