פרשת: מידע לא זמין עבור המיקום והתאריך המבוקש | הדלקת נרות: 18:33 | הבדלה: 19:52 (ירושלים) 

דף הבית > > סדר לימוד תורה

סדר לימוד תורה

התורה שבעל פה היא קיום התורה לכל הדורות” “משה קיבל תורה מסיני ומסרה ליהושע” – תורה שבכתב ותורה שבעל פה גם יחד. יש במסכת עירובין סוגיא המבררת את סדר לימוד התורה. “תנו רבנן כיצד סדר המשנה? משה למד מפי הגבורה” נכנס אהרן ושנה לו משה פרקו… נכנסו בניו ושנה להם משה פרקן… נכנסו זקנים ושנה להם משה פרקן… נכנסו כל העם ושנה להם משה פרקן”. יש המסמיכים ארבעה שלבים אלה לפסוק אחד בספר איוב אשר מונה ארבע דרגות בלימוד: “אז ראה ויספרה הכינה וגם חקרה” . מיסוד משה רבנו נמסרת תורה שבעל פה לאהרן” לבני אהרן” לזקני ישראל ולכל ישראל. כך סדר שלמות התורה ואמיתתה. תורה שבעל פה היא היא שלמות התורה” “תורת ד’ תמימה”.
המשנה הראשונה בפרק “קניין תורה” עומדת בראש הפסגה” וממנה יורדים לעולם המעשה. במשנה השישית של פרק קניין תורה” אנו נפגשים בבניין סיסטמתי הגיוני של התפתחות האדם מישראל: “גדולה תורה יותר מן הכהונה ומן המלכות” שהמלכות נקנית בשלושים מעלות” והכהונה בעשרים וארבע” והתורה נקנית בארבעים ושמונה דברים”. ארבעים ושמונה דברים אלה אינם גיבובי דברים בעלמא” אלא סדר לימודי חינוכי לכל מי שרוצה לזכות בקניין תורה באמת ומבלי לרמות את עצמו. זהו סדר מדעי ופדגוגי” כדי לקנות רכוש רוחני של תורה: בנפש” בסדר החיים ובסדר המציאות. זהו בניין שלם וסיסטמתי” המכוון כל אדם מישראל לקניין תורה” וסדר זה עצמו” ממקור תורה הוא: “שנו חכמים בלשון המשנה” .
נמצאת כאן רשימה מפורטת של הדרך המוליכה לקניין תורה” בניין שלם” שמסביר את אופן קניין התורה – סיסטמתיקה שלמה” סדר לימודי חינוכי פדגוגי. צריך לראות את כל הבניין בשלמותו” להתבונן בשיטתיות השלמה” כדי להבין את המתודה הפדגוגית של הופעת תלמיד חכם בכל שלמות דמותו. חכמים מודיעים לנו” שאין התורה נקנית אלא על פי סדר של ארבעים ושמונה דברים – וחמורים דברי סופרים. כמו כן” בגמרא מגילה נאמר שמ”ח נביאים עמדו להם לישראל. כך היא שלשלת הדברים” מסתמא על פי סדר ההנהגה האלוהית. שלשלת הצינורות האלוהיים מופיעה במ”ח” תחילה בנבואה” ואחר כך בקניין תורה .

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

חדשים מהרב

מאחורי הקלעים של פרשת זכור: למחות את עמלק – עם ציצית בחוץ
Shape-2
שבת זכור3
מבט ייחודי לפרשת תרומה: המקום שהופך רשעים גמורים לצדיקים
Shape-2
Processed with VSCO with e8 preset
סיום ספר בראשית
Shape-2
machon
שנאה ואהבה
Shape-2
machon
שבטי ישורון
Shape-2
machon
מהות יעקב ועם ישראל
Shape-2
machon
שבטי ישראל
Shape-2
machon
יעקב אבינו
Shape-2
machon
שלישיית האבות
Shape-2
machon
שורש כלל ישראל
Shape-2
machon

הרשמה חינם
דרך חשבונך בגוגל יתן לך:

  1. דף בית מותאם עם רבנים וסדרות מועדפים
  2. היסטוריית צפיות וחזרה למיקום אחרון שצפית
  3. הורדת וידאו ושיפורים אינטראקטיביים בנגן
  4. ועוד הטבות מתפתחות בהמשך השדרוג של הערוץ!
דילוג לתוכן