פרשת: מידע לא זמין עבור המיקום והתאריך המבוקש | (ירושלים) 

דף הבית > > יהודי – הוא ייעודי

יהודי – הוא ייעודי

בפרשיות הראשונות של ספר במדבר” התורה מספרת על חנייתם והליכתם של בני ישראל במדבר. מובלטת שם המילה דגל. “איש על דגלו באותות לבית אבותם יחנו בני ישראל”(במדבר ב” ב).
מדרש רבה בפר’ במדבר” מתאר שבשעה שנגלה הקב”ה לישראל בהר סיני ירדו עמו אלפי מלאכים “והיו כולם עשויים דגלים”” וכשראו זאת ישראל נתאוו לכך ואמרו “הלוואי כך אנו נעשין דגלים כמותן… אמר להם הקב”ה חייכם שאני ממלא משאלותיכם”” ולכן אמר למשה לעשות אותם דגלים כמו שנתאוו. שואל האדמו”ר מסלונים ב”נתיבות שלום”: לכאורה דגלים הם עניין גשמי ומה הוא שייך לעולם המלאכים?.
מסביר ה”נתיבות שלום” שדגל מייחד כל אומה לעצמה ולכן לכל עם יש דגל לעצמו. וגם בכל עם יש חילות שונים ולכל חיל יש דגל שונה” וזה מלמד שלכל אחד יש תפקיד המייחד אותו משאר החילות.
גם המלאכים יש בהם סוגים שונים” מלאכים” שרפים” חיות” אופני הקודש… ולכל אחד יש תפקיד שונה” שזה אומר “שלכל אחד יש דרך מיוחדת בעבודת ה'” באופן שהם עובדים את ה’ יתברך.
ולזה התאוו בני ישראל שלכל יהודי יהיה תפקיד מיוחד השייך אליו ושתהיה להם בהירות הדעת לדעת את תפקידם וייעודם. כי הגרוע מכל הוא כאשר אדם מסתובב ללא כל תכלית וייעוד” ואינו יודע לשם מה הוא חי” מה פעולתו בעולם הזה” ולאיזו תכלית ירד לעולמו.
ועל זה אמר הקב”ה לישראל אני ממלא משאלותיכם” ועושה לכם דגלים ללמד” שלכל יהודי נועדה שליחות מסוימת למלא את רצון ה'” שלמענה ירד לעולם” ועליו לדעת מה תפקידו וייעודו בעולם.
זוהי חובתנו בעולמנו ללמוד ולהעמיק מה חובתנו בעולמנו בכלל” ומה היעוד והתפקיד המייחד אותנו בעבודת ה’.
ותפקיד גדול ומיוחד יש לנו בדבר ביחס לילדינו. להכיר ולגלות את תכונותיהם המיוחדות ולכוונם על פי זה לקיום ייעודם בעולמם. אך צריך לזכור דבר נוסף. כותב הרב שלמה וולבה זצ”ל בספרו הנפלא זריעה ובנין בחינוך (עמ’ יח): “אין ילד דומה לחברו” ואם ההורים אינם יודעים זאת” ומייחסים לילד כוחות שאין לו – החינוך והעמל שהם משקיעים לא יהיה מכוון כלל אל אותו הילד. חנוך לנער על פי דרכו” גם כי יזקין לא יסור ממנה (משלי כב” ו). אם ברצוני לגדל ילד” עלי להתבונן ולבדוק מה היא דרכו האישית של הילד הזה עצמו. דבר מובן הוא ששיח בננה צריך טיפול אחר מאשר עץ התפוח” אם נעניק לשניהם טיפול זהה” אחד מהם לא יגדל כראוי. כך גם עם הילדים” אני חייב לדעת מה הן התכונות האישיות של הילד ולהתחשב בהם”.
אם נעמיק ונתבונן כראוי ברעיון הנפלא הזה” נזכה לכוון ולהדריך את ילדינו לתפקידם בעולם ולראותם יהודים יעודיים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

חדשים מהרב

“עם זו יצרתי לי תהילתי יספרו” | הרב יורם אליהו
Shape-2
יורם אליהו שבת הגדול
הרב יורם אליהו:מאחורי הקלעים של פרשת צו: תודה על כל מה שבראת
Shape-2
תודה על כל מה שבראת
לקח מפרשת ויקרא: כך תציל את הילדים שלך
זו הדרך שלך להציל את ילדיך
הסודות של חודש אדר: איך מקבלים תואר בפקולטה למדעי השמחה?
Shape-2
חודש אדר1
הנהגת הציבור מול שלמות עצמית
Shape-2
machon
שלא נזלזל בפרטים הקטנים
Shape-2
machon
שיטתם הרוחנית של יוסף ויהודה – והיו לאחדים בידך
Shape-2
machon
רחל ולאה בניין ההווה והעתיד
Shape-2
machon
חיים של יצירה
Shape-2
machon
השפעת הרצון על פעולת התפילה
Shape-2
machon

הרשמה חינם
דרך חשבונך בגוגל יתן לך:

  1. דף בית מותאם עם רבנים וסדרות מועדפים
  2. היסטוריית צפיות וחזרה למיקום אחרון שצפית
  3. הורדת וידאו ושיפורים אינטראקטיביים בנגן
  4. ועוד הטבות מתפתחות בהמשך השדרוג של הערוץ!
דילוג לתוכן