פרשת: מידע לא זמין עבור המיקום והתאריך המבוקש | (ירושלים) 

דף הבית > > לך לבדיקת דור ישרים

לך לבדיקת דור ישרים

בחור רווק” בחורה רווקה” לכו לדור ישרים” לבדיקה אם יש גנים פגומים. אם רק בן זוג אחד פגוע” אין בעיה” סטטיסטית מחצית הילדים יהיו נשאים ומחציתם לא. אך אם לשני בני הזוג יש אותו מום גנטי” אז סטטיסטית מתוך ארבעה ילדים” אחד פגום” שניים נשאים ואחד בלי כלום.
לצערנו” נולדו הרבה ילדים עם מומים מולדים. אולם מאז הפעולות של דור ישרים המספר ירד פלאים.
כמובן” אפשר גם לבצע בדיקות אלו בכל בית חולים” אחרי ייעוץ גנטי מה ראוי לפי העדה” מה נצרך” מה סיכון גבוה” מה סיכון נמוך” מה חמור” מה לא חמור וכדומה” כל אחד מקבל מפה גנטית מסוימת של עצמו. בדור ישרים כל המידע חסוי” רק בני הזוג מוסרים מספר סידורי ומקבלים תשובה: כן או לא. בבית חולים זה הרבה יותר יקר” והמחיר משתנה על אותה בדיקה מבית חולים לבית חולים. על כל פנים” בדור ישרים זה זול מאוד” ויש גם הנחות של ביטוחי קופת חולים שונים.
יישר כוחו של הרב יוסף אקשטיין” שאחרי שנפטרו לו ארבעה ילדים ממחלת טאיי-זקס” יזם את התוכנית” אחרי התייעצות עם גדולי ישראל.
שמא תאמרו: בסך הכל מום מולד הוא נדיר מאוד” אז האם יש חובת בדיקה? למשל מתוך 400″000 בדיקות בדור ישרים מאז היווסדה התגלו 2″500 בעיות” שזה פחות מאחד לאלף. בגמרא למדנו שקנה המידה הוא שכיחא היזקא או לא שכיחא היזקא” נזק שכיח או לא (פסחים ח ב). והרי כאן הסיכון נמוך מאוד. במסילת ישרים זה מוסבר באריכות” שאין להפריז בנקיטת אמצעי שמירה. כמו שכתוב: “ערום (=החכם) ראה ונסתר (=ותפס מחסה)”. “הא אינו מדבר אלא בנסתר מן הרעה אשר רואה” לא ממה שיוכל להיות שיהיה אפשרי שיבוא” (פרק ט). אם כן” האם חייבים לבצע בדיקה זו?
כן” השיב הג”ר משה פיינשטיין” כיוון שהבדיקה קלה מאוד” קצרה מאד” ואינה יקרה” מי שאינו מבצע אותה” הרי זה נקרא שעוצם עיניו בכוונה. לכן ברור שיש לבצע בדיקה זו.
גם מי שכבר מאורסים” שיבצעו בדיקה” ואז יחליטו אם לא להתחתן או בכל זאת יתחתנו” ואז יבצעו בדיקות טרום לידה” או בדיקות זרע טרום השרשה וסינון והפריית מבחנה.
גם זוג שכבר נשוי” ראוי שיבצע בדיקות אלו” גם אם בע”ה נולדו להם ילדים בריאים” למשל ארבעה ילדים בריאים” כי כאמור כל המידע הזה של אחד לארבעה אינו מתמטי אלא סטטיסטי.
וראה בנים לבניך שלום על ישראל!

שני שיעורים של הרב על בדיקת דור ישרים:
https://www.youtube.com/watch?v=lis_JNpcgIo
https://www.youtube.com/watch?v=RYSYb2n7GCo

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

חדשים מהרב

יוֹאָב בֶּן צְרוּיָה הַתַּקִּיף
Shape-2
machon
את אחי אנכי מבקש
Shape-2
machon
אַבְנֵר בֶּן נֵר הַצַּדִּיק
Shape-2
machon
עשרת הדברות של המלחמה בקורונה
Shape-2
machon
אָנָּא” מִיכַל אִשְׁתִּי
Shape-2
machon
מֶתַח בְּבֵית שָׁאוּל – מְגִלַּת דָּוִד 75
Shape-2
machon
הלכות חנוכה בזמן קורונה
Shape-2
machon
אַבְנֵר בֶּן נֵר פּוֹרֵשׁ – מגילת דויד 76
Shape-2
machon
חיסון קורונה – כן או לא?
Shape-2
machon
קורונה וקונספירציה
Shape-2
machon

הרשמה חינם
דרך חשבונך בגוגל יתן לך:

  1. דף בית מותאם עם רבנים וסדרות מועדפים
  2. היסטוריית צפיות וחזרה למיקום אחרון שצפית
  3. הורדת וידאו ושיפורים אינטראקטיביים בנגן
  4. ועוד הטבות מתפתחות בהמשך השדרוג של הערוץ!
דילוג לתוכן