פרשת: צו | הדלקת נרות: 18:16 | הבדלה: 19:34 (ירושלים) 

דף הבית > > חלום ומציאות – במלאות חמש שנים לגירוש מגוש קטיף

חלום ומציאות – במלאות חמש שנים לגירוש מגוש קטיף

חלומו של יעקב אבינו שהפך לסמל” לחזון ישראל והגשמתו במהלך הדורות” אינו חלום רגיל של אדם שהלך לישון וחלם חלום… חלומו הוא תוצאה של גירושו מבית הוריו בעקבות רצונו של עשו אחיו להורגו. מצד אחד” גירושו של יעקב כונה בפיה של רבקה אמו ‘בריחה’ עד שתשכך חמתו של עשו” כנאמר (בראשית כז מג): “ועתה בני שמע בקולי וקום ברח לך אל לבן אחי חרנה”” ומצד אחר” זו היתה שליחותו” על ידי יצחק אביו” להתחתן ולהקים את עם ישראל כנאמר (שם כח ה): “וישלח יצחק את יעקב”… ואכן יעקב אבינו שומע בקול שני הוריו” כנאמר ( שם כח ז) “וישמע יעקב בקול אביו ובקול אמו וילך חרנה”. יעקב אבינו” למרות עומק הכאב והצער על היותו בורח שגורש מביתו” מכיר אפוא את שליחותו ותפקידו הגדול להקים את עם ישראל בגלוי ובסתר…
רק הכרת גודל השליחות בעומק תחושת הכעס והאבדן אפשרה את הופעת חלומו של יעקב.
חלום מלשון “החלמה”. החלום מאפשר להתרומם מעבר למציאות הגלויה” הקשה והמייסרת” ולהחלים – לראות חזון” המשך התפתחות וצמיחה” ויותר מכך” כאשר גודל השליחות המושרש עמוק בנפש פנימה” נובע מעומק ההכרה הנשמתית” החלום אינו נשאר חלום-חזון רעיוני ערטילאי מופשט” אלא מקבל את תוקפו וחוזקו” וממומש ומוגשם בחיים בפועל ממש. החלום הופך לבניין ולנטיעה ולהמשך עשייה במרץ ובאמונה.
על הגירוש מגוש קטיף” חומרתו” גודל נזקיו וכלל מחדליו” דובר ועוד ידובר רבות. ועדת החקירה הממלכתית שהגישה את מסקנותיה בעת האחרונה היא רק דוגמא מזערית לכך” רק קצה הקרחון. ועל כל האחראים” בממשלה ובגופים ממלכתיים אחרים” לתקן ככל שניתן את העוול הנורא. אך נדמה שבחלוף חמש שנים מהפשע הנורא הזה עלינו להתמקד דווקא במימוש החלום” בהמשך העשייה והבניין כפשוטו” ובפרט בימים אלו” שבהם עוברים חלק מתושבי הגוש ליישובי ובתי הקבע על כל המשתמע מכך.
אנשי גוש קטיף היקרים” אין ספק שההחלמה על ידי מימוש החלום בפועל” נובעת מגודל האמונה ועוצמת השליחות שבכם” ומהכרת הערך והחשיבות של האחריות המונחת על כתפיכם לשמש דוגמא ומופת ללא מרכאות” לחברה הישראלית כולה.
הנה אתם ממשיכים לבנות ולהתפתח למרות גודל המשבר והכאב” לגלות לחברה הישראלית כולה ש”גדול קידוש ה’ מחילול ה'”” לא רק במובן של מ’ היחס של זה גדול מזה” אלא בעיקר במובן של מ’ המקור” שגדול קידוש ה’ הצומח מתוך חילול ה'” שהרי אצלנו החלומות הינם מציאות ממש.
כולנו מוקירים אתכם ומצדיעים לכם” ומאחלים לכם המשך הגשמת החלום עד מימושו השלם בבניין חבלי הארץ החדשים שאתם בונים בניין קבע” ובחזרתנו-חזרתכם במהרה לא רק לגוש קטיף אלא לתוככי עזה ובניינה במהרה.
ובעז”ה” מתוך מימוש חלום זה יתממש חלומנו השלם בגאולתנו השלמה במלוא רוחב ארצנו” כשבמרכזו בניין בית מקדשנו” אמן.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

חדשים מהרב

מתחברים לראי”ה בפרשת ויקרא: הכל דבש? לא בבית המקדש
Shape-2
הכל דבש
הסגולה של חודש אדר: לפרוץ את גבול השמחה
Shape-2
חודש אדר2
מיוחד לפרשת תרומה: כלי המשכן – שלם שנובע מתוך השבור
Shape-2
A man sticks together a red heart with a plaster. Renewal of the relationship. Family psychotherapist services. Reconciliation. Saving the family. Search for compromises. Conflict, dispute resolution
הסוד של פרשת תרומה: יופי זה כן הכל בחיים?
Shape-2
שבת תרומה2
הסוד של פרשת תרומה : היופי זה כן הכל בחיים
Shape-2
Pink cosmos with beautiful.
“עזר כנגדו” / הדרה או האדרה (3)
Shape-2
machon
“לא טוב היות האדם לבדו”… / הדרה או האדרה (3)
Shape-2
machon
והוא נער”” – על תקופת הנערות וגיל ההתבגרות.
Shape-2
machon
‘אטימות’ או ‘פתיחות’?
Shape-2
machon
Shape-2
machon

הרשמה חינם
דרך חשבונך בגוגל יתן לך:

  1. דף בית מותאם עם רבנים וסדרות מועדפים
  2. היסטוריית צפיות וחזרה למיקום אחרון שצפית
  3. הורדת וידאו ושיפורים אינטראקטיביים בנגן
  4. ועוד הטבות מתפתחות בהמשך השדרוג של הערוץ!
דילוג לתוכן