פרשת: מידע לא זמין עבור המיקום והתאריך המבוקש | הדלקת נרות: 18:33 | הבדלה: 19:52 (ירושלים) 

דף הבית > > האם כדאי להתחיל מבראשית את הנישואין??

האם כדאי להתחיל מבראשית את הנישואין??

המילים “להתחיל מבראשית” יוצרות בתודעה כיוון חיובי בדרך כלל” כשמחה ותחושה שהכול ילך חלק. בפתיחת ספר בראשית מגלים את ההפך. ממש בהתחלה ישנם חטאים ונפילות כואבות. לא הולך חלק… מה טומנת בחובה ההתחלה הבראשיתית בהתייחסות לנישואין?
מניסיוני” שאלת הכותרת היא שאלה של זוגות רבים החשים שבטעויות ובנפילות שחוו” פספסו את חיי הנישואין” והיו רוצים להתחיל מחדש עם ההבנות שלהם כיום” או ללמוד לחיות נכון לאחר ניסיונם הכואב.
ממאמר זה ניתן להבין שלא היו החמצה ופספוס” אלא למידה תוך כדי התנסות בלא-ידוע ובלא מוכר. למה הדבר דומה? לתינוק שמתחיל להכיר את החיים. הוא מתנסה” נופל ומתבלבל” ונפילות אלה הן שיוצרות אצלו את הבנת החיים” את משמעותם ואת המחירים והרווחים שיש במחשבה ובעשייה שלו. מתוך כך” בכל שלב הוא לומד לקחת אחריות על אותו פרק זמן של חייו” עד ה”שיעור” הבא של החיים שיתנסה בו וכן הלאה. לא נעלה בדעתנו שילד שהגיע לבשלות של הבנה בגיל הבגרות יאמר: “חבל שלא הבנתי כשהייתי קטן את מה שאני מבין עכשיו…”.
בני הזוג “נולדים” אל תוך חיי הנישואין. עם ולמרות כל ההכנה שהייתה לפני כן” ההתנסות בפועל בחוויית החיים בנישואין” חדשה להם והלמידה נעשית תוך כדי ובזכות הטעויות והנפילות של כל אחד מהם.
האדם בבחירתו” מחליט באיזה מבט לראות את התנסויות חייו: האם להתלונן ולהתנגד למציאות” להתאכזב ולהאשים ולראות את חייו כמסכת של כישלון והחמצה” או לומר:”בשבילי נברא העולם!” ( סנהדרין ד” ה). בורא עולם שלח לנו התנסויות הכרחיות” חלקן כואבות וחלקן חיוביות ומהנות” כדי שדרכן נלמד את שיעורי חיינו ומתוכם נתגדל. שהרי “אין אדם עומד על דברי תורה אלא אם כן נכשל בהם” ( גיטין מג” א ).
ממספר לא מבוטל של זוגות שמעתי משפט כגון: “חבל שלא הבנתי אז את מה שאני מבין היום”. לרוב” בשיחה משותפת אנו מגיעים ביחד לתובנה שהם עשו את המכסימום כפי הבנתם באותו פרק זמן נתון .
יש זוגות שגילו כי טעו בהתנהלותם ולכן מפרקים את הנישואין (עם או בלי ילדים) ואומרים: “למדנו לקח. בנישואין הבאים” נתחיל מבראשית”. בדרך כלל הם מוצאים עצמם עם אותן טעויות או טעויות דומות (חוץ ממקרים שיש בעיה אמיתית שאין עליה שליטה” או שיש בעיות “אגו” של אחד מהם או שתיהן ולא ניתן ליצור שינוי).
ניתן להשוות במידת מה את הזוגיות לצמח” שיגדל ויפרח אם נשקה אותו (עשייה חיובית ואוהבת)” אם נקצץ את ענפיו (התנסויות כואבות שנראות כמזיקות) ואם ניצור ונעמיק את הערוגה מסביבו” שמבדילה אותו משאר הצמחים (זוגיות מתפתחת בהתאם לעצמה ולא בהשוואה לאחרים).
בני זוג שמבינים שההתחלה הבראשיתית טומנת בחובה קשיים ונפילות כדי לבנות זוגיות מתוקנת בתחושת שלמות” למרות הקושי והצער שבטעויות” לא ייבהלו ויפנו את האנרגיה לתיקון ובניין יציב יותר של הנישואין. הם מבינים שבכל התנסות ושלב בחיי הנישואין” למדו עוד משהו על עצמם” העמיקו והתחברו יותר ויותר. במבט לאחור הם יודעים שכל הנפילות היו הכרחיות ולא ניתן לוותר עליהן. הן היו קרש קפיצה ביצירת אהבת אמת. עקב כך” מוכנים לקבל את טעויות העתיד כחלק טבעי של חיים אנושיים. כל התנסות היא ניסיון. בבחירתנו להתמודד וללמוד מהנפילות” נוכל לומר: “נתת ליראיך נס (ניסיון) להתנוסס (להתרומם) סלה” (תהילים ס).
כתוב בבראשית (ב” ג): “אשר ברא אלוקים לעשות”. ברא וציווה אותנו לעשות ולהביא את העולם לתיקון והשלמה. מלאכת התיקון וההשלמה נעשית בעיקרה מתוך ועל ידי הלמידה מהחולשות והטעויות. המגמה ליצירת אחדות זוגית בעמל משותף” תיצור את התיקון והשלמות של האומה הישראלית בכללותה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

חדשים מהרב

“הגדת ההורים” – בנישואין | אסתר אברהמי
Shape-2
Processed with VSCO with ke1 preset
בניית הזוגיות ע”י ההכנות לפסח | אסתר אברהמי
Shape-2
Processed with VSCO with ke1 preset
מעכבי אחריות אישית בנישואין | אסתר אברהמי
Shape-2
אברהמי1
אחריות אישית בנישואין | אסתר אברהמי
Shape-2
אברהמי1
מ”הסתר אסתיר” ועד “ותלבש מלכות” – בנישואין | אסתר אברהמי
Shape-2
אברהמי1
חיזוק הזוגיות, מתוך השתיקה והמתיחות בנישואין | אסתר אברהמי
Shape-2
אברהמי1
שגרת חיים ברוכה בנישואין | אסתר אברהמי
Shape-2
אברהמי1
האשמות בין בני זוג בנישואין | אסתר אברהמי
Shape-2
אברהמי1
זוגיות אחרי לידה | אסתר אברהמי
Shape-2
אברהמי1
האם יש מצב ביניים בשלב המבוגר של הנישואין? | אסתר אברהמי
Shape-2
אברהמי1

הרשמה חינם
דרך חשבונך בגוגל יתן לך:

  1. דף בית מותאם עם רבנים וסדרות מועדפים
  2. היסטוריית צפיות וחזרה למיקום אחרון שצפית
  3. הורדת וידאו ושיפורים אינטראקטיביים בנגן
  4. ועוד הטבות מתפתחות בהמשך השדרוג של הערוץ!
דילוג לתוכן