פרשת: צו | הדלקת נרות: 18:16 | הבדלה: 19:34 (ירושלים) 

דף הבית > > ממשיכי דרכו של אברהם אבינו

ממשיכי דרכו של אברהם אבינו

הרמב”ם” בבואו לתאר את אברהם אבינו” כותב: “היה העולם הולך ומתגלגל מעבודה זרה לעבודה זרה עד שנולד עמודו של עולם הוא אברהם אבינו… שהשיג דרך האמת והבין קו הצדק מתבונתו הנכונה וידע שיש שם אלוקָ אחד והוא מנהיג הגלגל והוא ברא הכל ואין בכל הנמצא אלוק חוץ ממנו… והכיר אברהם את בוראו… והתחיל לעמוד ולקרוא בקול גדול לכל העולם ולהודיעם שיש שם אלוק אחד לכל העולם ולו ראוי לעבוד… והיה מהלך וקורא ומקבץ העם מעיר לעיר וממלכה לממלכה עד שהגיע לארץ כנען והוא קורא שנאמר: ‘ויקרא שם בשם ד’ אל עולם” (רמב”ם הל’ ע”ז פ”א).
ואכן אברהם אבינו הוא עמודו של עולם – כל השמים והארץ קיבלו את זכות קיומם” את אורם הפנימי” עם הופעתו של אברהם אבינו” כדברי חז”ל “אלה תולדות השמים והארץ בהבראם” – אותיות ‘באברהם'” בזכות אברהם נבראו שמים וארץ (פירוש בעל הטורים” ועי’ הרצי”ה קוק זצ”ל התורה הגואלת ב).
אבל בשביל לגלות את נשמתו ואורו של אברהם והשפעתו על העולם כולו” מצוה עליו הקב”ה “לך לך מארצך וממולדתך ומבית אביך אל הארץ אשר אראך” (יב א). רק בארץ ישראל מתגלה טבעו וגודל נשמתו בעולם” כדברי רש”י “לך לך” – להנאתך לטובתך ושם אעשך לגוי גדול ועוד שאודיע את טבעך בעולם.
נכון לעכשיו” עם ישראל לדורותיו הוא הגוי הגדול” המשכו של אברהם אבינו” וכשם שאברהם אבינו מצווה על ידי הבורא לגלות את טבעו וייעודו לקרוא בשם ד’ א-ל עולם בארץ ישראל” כך גם עם ישראל מתגלה טבעו – אורו ונשמתו וייעודו הכלל אנושי – בארץ ישראל ובירושלים. אלפי שנים הולך עם ישראל בדרכו של אברהם אבינו” כשהמטרה ירושלים” שנאמר עליו “ויסע אברם הלוך ונסוע הנגבה” (בראשית יב ט) ‘הנגבה’ – זאת ירושלים והר המוריה (עיין פירוש רש”י).
ולכן לאורך כל הדורות לא פסקו היהודים לומר “אם אשכחך ירושלים תשכח ימיני” תדבק לשוני לחכי אם לא אזכרכי” אם לא אעלה את ירושלים על ראש שמחתי”” כל זאת מתוך כוונה להיות דבקים במטרתו של אבי האומה להאיר לעולם מירושלים. “כי בחר ד’ בציון איוה למושב לו כי בחר לו יה ישראל לסגולתו” כי לא ייטוש ד’ עמו ונחלתו לא יעזוב” (מתוך פסוקי דזמרה).
בציפיה לישועה השלמה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

חדשים מהרב

אם אני כאן הכל כאן – לחג הסוכות | הרב דב ביגון
הרב דב ביגון יום חמישי
“שלי ושלכם – שלה הוא”; הרב ביגון נפרד בדמעות מרעייתו הרבנית נאווה ז”ל
Shape-2
הרב דב ביגון
‘עלה נעלה כי יכול נוכל’
Shape-2
mountain-984083_640
הרב דב ביגון: הסוד שמחבר את עם ישראל
Shape-2
אחדות לפני הכל
תעלומה לפרשת זכור: מה העמלק הזה רוצה מאיתנו?
Shape-2
שבת זכור1
לבחור באדר: כך משיגים הסכמה לאומית
Shape-2
חודש אדר3
הרב דב ביגון: כך נלמד נדיבות מהפוליטיקאים ומהמפקדים
Shape-2
Israeli soldier military man saluting
אל תרגזו בדרך
Shape-2
machon
האספו והיקבצו
Shape-2
machon
מגדילים את האור
Shape-2
machon

הרשמה חינם
דרך חשבונך בגוגל יתן לך:

  1. דף בית מותאם עם רבנים וסדרות מועדפים
  2. היסטוריית צפיות וחזרה למיקום אחרון שצפית
  3. הורדת וידאו ושיפורים אינטראקטיביים בנגן
  4. ועוד הטבות מתפתחות בהמשך השדרוג של הערוץ!
דילוג לתוכן