לפעמים יש התאמה בין המצב הזוגי לבין מצבו של הילד. לדוגמה” אפשר ללמוד מהתקשורת של הילד עם זולתו על התקשורת הזוגית של הוריו” או ניתן ללמוד מחוסר הפרגון הזוגי על חוסר פרגון אצל הילד… הורים אינם מייחסים בדרך כלל את המתרחש אצל הילד למה שמתרחש אצלם. לאור זאת רבים המבקרים אצל המטפל על מנת לטפל בילד הבעייתי” והעניין מסתדר דווקא בטיפול… זוגי. כי היניקה הרוחנית והנפשית של הילד נובעת ישירות מהחיבור הזוגי” ומשם ייצור הילד חיבור זוגי פנימי בין החלקים הנפשיים – בין הזכר ובין הנקבה – שבתוכו. הצד הזכרי הוא המאיר” נותן” יוצר” ורואה מבפנים” והצד הנשי מרגיש” חושב” מעבד” והופך כל דבר מופשט למעשי… לפעמים ילד לא מחובר מספיק לעצמו והוא מתפקד דרך שכלו בעיקר” ללא חיבור רגשי עמוק. המסך של חוסר הרגישות משמש לו מגן מפני שבריריות… והנה מגלים לפעמים שגם אמו אינה מרגישה מספיק אהובה והאב אינו מאיר פנים” ולכן” היא מסתגרת לתוך עמדה שכלית וביקורתית.
איך אפשר לתקן את המצב? גם הילד” יצטרך לעבוד קשה על מנת לתרגל את שכלו לחשוב טוב” בלי כל ביקורת” וגם ההורים יסגלו לעצמם עין טובה” ויתחילו לראות רק את הטוב” זה בזה ובילדיהם… כלומר” יש אפשרות לבנות מחדש את השכל הפנימי” התורני” הטהור החושב אלוקות ואמונה” וזאת באמצעות ההבטה פנימה” עד שהאישיות מתעדנת. כי כל חשיבה פנימית” היא חיובית יותר” וקרובה יותר לאמת. אם כן” כל מה שיקרה ברמה הזוגית ישפיע על כל אחד ואחד מבני הבית… וזה רווח נקי” גם לשכינה” כי “זכו” שכינה ביניהם”” זכו גם הם. זכו” מלשון זיכוך. הפניה של כוחות הנפש אל שורשם בקודש…