פרשת: מצרע | הדלקת נרות: 18:31 | הבדלה: 19:50 (ירושלים) 

דף הבית > > הריקוד הזוגי בנישואין חלק ב

הריקוד הזוגי בנישואין חלק ב

ארבעה ימים אחרי הפגישה עם אורלי ורועי” ראיתי על צג הטלפון שלי שאורלי מתקשרת. הופתעתי. אורלי הייתה פסיבית לחלוטין. רק רועי יזם ותיאם איתי את הפגישות. הסתקרנתי וגם חששתי. לאור חשיבתה השלילית של אורלי” חששתי שמא ישנה התפתחות קשה ביניהם. בפגישה האחרונה חשתי והבעתי אמפתיה כלפיה” מן הסיבה שזה המקום הרגשי שלה שבו היא נתונה. ובנוסף” רק מיכולת ההכלה שלי אותה ללא תנאי” היא עשויה להיפתח.
בייעוץ” הנחיה והכוונה” לא שופטים ולא בוחנים את האדם אם הוא בסדר. מקבלים בהבנה את המצוי ורק אז” ניתן לקדם אותו אל עבר היעד הרצוי.
עניתי לאורלי בציפייה דרוכה לשמוע את דבריה. “תקשיבי. הוא בקושי החזיק יומיים בשקט. חשבתי שאזכה לשקט ממנו עד הפגישה הבאה…”. “מה קרה ביומיים האלה?” שאלתי.
“מה צריך לקרות?” ענתה לי בשאלה/טענה. “כלום. פשוט נהניתי שלא פנה אלי בכלל וזה מה שרציתי. אבל אחרי יומיים הוא אמר לי” שהוא רואה שאני לא יוצרת קשר מעצמי והוא לא מוכן לשתוק יותר. תסבירי לי! איך יוצאים מהבן-אדם הזה?” צעקה אל תוך אוזני.
שמחה הציפה אותי” למרות המסר השלילי שהעבירה אלי. סוף סוף” היא מתחילה להיפתח. אמנם היא עדיין לא מבינה מהי מערכת זוגית בכלל ובכל זאת” היא כבר מדברת מיוזמתה. “זו כבר התחלה טובה”” אמרתי לעצמי.
בשיחה הטלפונית” אמרתי לה שאני מבינה את מצוקתה ואני מזמינה אותה לפגישה אישית. ביקשתי ממנה לקרוא לרועי” כדי ליידע אותו ולקבל את הסכמתו. רועי שמח לשמוע אותה קוראת בשמו ומיהר לאשר את בקשתי. כשחזרה אלי כדי לתאם זמן” העלתה את חששותיה:”את מזמינה אותי לשיחה אישית בגלל שאני הבעיה והוא בסדר? כך את חושבת?”
הזכרתי לה שהיא פנתה אלי מיוזמתה. הבטחתי לה” שגם רועי יגיע לפגישה אישית” כדי לעזור לו לאזן את הצורך שלו בקרבתה. המידע הזה הרגיע אותה וביקשה פגישה למחרת היום. סגרתי את הטלפון ופלטתי אנחת רווחה. היוזמה שלה להתקשר ורצונה בקביעת פגישה” אלה אותות פתיחה מעודדות. פניתי לבורא עולם והודיתי לו” על התפנית המפתיעה.
בפגישה האישית” הקשבתי לכעסים (הרעלים) שיש בתוכה כלפי בעלה ולכאבים העמוקים שיש לה כלפי הוריה. אילו הייתה מסוגלת” חשבתי לעצמי…. הייתי מחזירה אותה אל ילדותה כאן ועכשיו בחדר. הייתי “מושיבה” באמצעות הדמיון את הוריה על כסאות ריקים” כדי שתוכל לבטא כלפיהם באופן ישיר את העוול שהיא מרגישה שעשו לה. (ההתייחסות לקשיי ההורים ולכוונותיהם הטובות” מגיעה בשלב מאוחר יותר.) בשיטה הזאת היא אינה פוגעת בהוריה” כי הם לא באמת כאן. יחד עם זאת” היא תרגיש שהיא סוגרת מעגל מולם ותוך כדי כך” תקשיב לעצמה. אם יש צורך” אני מנחה ומכוונת לכיוון הרצוי” שעשוי להרגיע אותה. בשלב נוסף” פעולה רגשית דומה תיעשה גם כלפי בעלה. כאשר הדמויות “המכאיבות”” אינן בחדר ישנה יכולת רגשית לבטא רגשות קשים ובעוצמה רבה” כי אין חשש מתגובתם. כך תוכל אורלי להיות פנויה לבנות בעתיד זוגיות” שתיטיב עמה.
אך היא עדיין לא בשלה למהלך הזה.
בסיום הפגישה הרגשתי” שהאמפתיה שהראיתי כלפיה (מבלי להצדיק את התנהלותה)” אפשרה לה להיות נינוחה יותר מכפי שנכנסה.
כשליוויתי אותה לכיוון הדלת” היא נראתה מהססת” כמבקשת לומר דבר מה. עצרתי ושאלתי אם היא רוצה לומר עוד משהו. בפעם הראשונה שמעתי את דבריה נאמרים ברוך: “הוא בודאי יציק לי כשאגיע הביתה וירצה לדעת מה היה בפגישה… אבל זה שלי. אני לא רוצה לשתף אותו…”.
התרגשתי מהשיתוף הכן והרך. עניתי לה” שזו בהחלט זכותה לשמור זאת לעצמה וכדאי שתאמר לו שהיא עוברת תהליך אישי פנימי וזקוקה לעבד אותו עם עצמה. הייתה שתיקה בחדר.
“איזה יופי!” אמרתי לעצמי. היא לא גילתה התנגדות לומר לו את המשפט שהצעתי לה. הנה” היא זוכה למפגש פנימי עם עצמה והלוואי גם במפגש של משפט קצר עם רועי.
אורלי יצאה מהורהרת” בהליכה מדודה. ניכר שהרגשות שביטאה בפגישה” מלווים אותה בדרכה הביתה.
לפני הפגישה הבאה” סיכמתי לעצמי בסיפוק” שאמנם הדרך עוד ארוכה ובעוד יומיים אפגוש את רועי לשיחה אישית… ובכל זאת” הפתח שאורלי פתחה” מבשר טובות…

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

חדשים מהרב

“הגדת ההורים” – בנישואין | אסתר אברהמי
Shape-2
Processed with VSCO with ke1 preset
בניית הזוגיות ע”י ההכנות לפסח | אסתר אברהמי
Shape-2
Processed with VSCO with ke1 preset
מעכבי אחריות אישית בנישואין | אסתר אברהמי
Shape-2
אברהמי1
אחריות אישית בנישואין | אסתר אברהמי
Shape-2
אברהמי1
מ”הסתר אסתיר” ועד “ותלבש מלכות” – בנישואין | אסתר אברהמי
Shape-2
אברהמי1
חיזוק הזוגיות, מתוך השתיקה והמתיחות בנישואין | אסתר אברהמי
Shape-2
אברהמי1
שגרת חיים ברוכה בנישואין | אסתר אברהמי
Shape-2
אברהמי1
האשמות בין בני זוג בנישואין | אסתר אברהמי
Shape-2
אברהמי1
זוגיות אחרי לידה | אסתר אברהמי
Shape-2
אברהמי1
האם יש מצב ביניים בשלב המבוגר של הנישואין? | אסתר אברהמי
Shape-2
אברהמי1

הרשמה חינם
דרך חשבונך בגוגל יתן לך:

  1. דף בית מותאם עם רבנים וסדרות מועדפים
  2. היסטוריית צפיות וחזרה למיקום אחרון שצפית
  3. הורדת וידאו ושיפורים אינטראקטיביים בנגן
  4. ועוד הטבות מתפתחות בהמשך השדרוג של הערוץ!
דילוג לתוכן