פרשת: צו | הדלקת נרות: 18:16 | הבדלה: 19:34 (ירושלים) 

דף הבית > > מה אהבתי תורתך

מה אהבתי תורתך

א. אהבת התורה
האור החיים הקדוש כותב על הפסוק בפרשת כי-תבוא “ושמחת בכל הטוב אשר נתן לך ה’ אלוקיך”” (דברים כו” יא) – “אין טוב אלא תורה” שאם היו בני-אדם מרגישים במתיקות וערבות טוב התורה” היו משתגעים ומלהטים אחריה. ולא יחשב בעיניהם מלא עולם כסף וזהב” למאומה. כי התורה כוללת כל הטובות שבעולם”. ידיעה מרוממת וגדולה כזו מגיש לנו מרן הרב קוק זצ”ל שכותב (בשמונה קבצים קובץ ו” קב)” “מבריק ברק לעיני מגדולת התורה ואושרה. כמה עוז ותפארת” כמה אורה מסודרה” מופעת על-ידי כל עסק של תורה”. אכן יש להבין את ערכה ומרכזיותה של התורה בחיינו” ועד כמה היא היא תכלית העולם ויעודו כמו שחז”ל דרשו על המילים “בראשית ברא אלוקים את השמים ואת הארץ” – בשביל התורה שנקראת ראשית ברא ה’ את השמים והארץ. זו התכלית וזו המגמה. אז באים להגות ולעסוק בה ולדעת שהיא נותנת דרך” חיים” תקווה ובטחון לכל אשר מתרחש בימי חייו של האדם. וכמו שממשיך הרב וכותב שם” “כמה ידיעת התורה הנקלטת בתחילה” (בתחילת חייו של האדם) עומדת בכל עת צרה” עד היא מבטיחתו אושר ונחת… אשרי הוגי התורה” אשרי החיים בזיו כבודה.”
ב. אהבת ה’
התורה מצווה אותנו גם על אהבת ה’ “ואהבת את ה’ אלוקיך”” ובפסוק אחר “לאהבה את ה’ ולדבקה בו”. וביאר הרמב”ם (הלכות תשובה פ”י” ג). “וכיצד היא האהבה הראויה? …שיאהב את ה’ אהבה גדולה” יתרה עזה מאוד” עד שתהא נפשו קשורה באהבת ה’ ונמצא שוגה בה תמיד”. והאדם תוהה” הייתכן הדבר” היש דרך להגיע לאהבת ה’ כזו? בא המהר”ל ומחבר בין שתי האהבות שהזכרנו. “כי האהבה אל ה’ יתברך הוא הדבקות בו יתברך” ואי אפשר שתהיה כי אם על-ידי למוד התורה שהוא הדבקות בו יתברך…”. וכן כתב שם הרמב”ם בסוף הלכות תשובה” “אינו אוהב את הקב”ה אלא בדעת שידעהו ועל-פי הדעת תהיה האהבה” אם מעט-מעט” ואם הרבה הרבה.” עצם לימוד התורה הוא המפגש והדבקות בה’ אלוקים חיים” ומתוך אהבה ודבקות בתורה” בקיום של ‘מה אהבתי תורתך'” זוכה האדם לתכלית הנשגבה של אהבת ה’ בכל לבבו ובכל נפשו.
צריכים אנו לברר לעצמנו עד כמה הידיעות הללו תופסות מקום מרכזי בחיינו” עד כמה זה תופס חלק בשיח היום יומי שלנו” האם בתפילותינו ובלימוד התורה” או בכל מצווה שאנו עוסקים בה אנו נותנים לבנו אל השאיפה הרוממה הזו” להדבק דרך כל זה בה’ ולזכות לאהבה אותו” או שאנו עושים הכל כמצוות אנשים מלומדה” רק לצאת ידי חובה?. ככל שנפנים שזוהי השאיפה העליונה ושהיא שייכת לכל אדם ולכל אחד מישראל” כך נזכה להיות מין הדבקים בה'” ושאיפה זו נרצה להנחיל גם לילדינו וללמדם שאם הם מצווים לומר פעמיים בכל יום” ‘ואהבת את ה’ אלוקיך'” הרי שיש לציווי הזה משמעות עבורם” ואף הם צריכים לקיים את התנאי המרכזי לכך באהבת התורה ולימודה. תחילה בלימודה בשנים הראשונות בישיבות השונות” ובבגרותם בקביעת עיתים רצופה ומסודרת” כך שהיא תתפוס מקום מרכזי בדרך החיים שלהם ומתוך כך יזכו לקיום ייעודם בעולמם” לאהבה את ה’ ולדבקה בו”.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

חדשים מהרב

“עם זו יצרתי לי תהילתי יספרו” | הרב יורם אליהו
Shape-2
יורם אליהו שבת הגדול
הרב יורם אליהו:מאחורי הקלעים של פרשת צו: תודה על כל מה שבראת
Shape-2
תודה על כל מה שבראת
לקח מפרשת ויקרא: כך תציל את הילדים שלך
זו הדרך שלך להציל את ילדיך
הסודות של חודש אדר: איך מקבלים תואר בפקולטה למדעי השמחה?
Shape-2
חודש אדר1
הנהגת הציבור מול שלמות עצמית
Shape-2
machon
שלא נזלזל בפרטים הקטנים
Shape-2
machon
שיטתם הרוחנית של יוסף ויהודה – והיו לאחדים בידך
Shape-2
machon
רחל ולאה בניין ההווה והעתיד
Shape-2
machon
חיים של יצירה
Shape-2
machon
השפעת הרצון על פעולת התפילה
Shape-2
machon

הרשמה חינם
דרך חשבונך בגוגל יתן לך:

  1. דף בית מותאם עם רבנים וסדרות מועדפים
  2. היסטוריית צפיות וחזרה למיקום אחרון שצפית
  3. הורדת וידאו ושיפורים אינטראקטיביים בנגן
  4. ועוד הטבות מתפתחות בהמשך השדרוג של הערוץ!
דילוג לתוכן