פרשת: מידע לא זמין עבור המיקום והתאריך המבוקש | הדלקת נרות: 18:33 | הבדלה: 19:52 (ירושלים) 

דף הבית > > רצח הטרור ברחוב הגיא

רצח הטרור ברחוב הגיא

לצערנו הנורא” אין זה פיגוע הטרור הראשון ברחוב הגיא שבו ממוקמת ישיבתנו”ישיבת עטרת כהנים. הרבה נשמות עלו שם למרומים” כולל ארבעה תלמידים מישיבתנו. גם בכל מלוא הארץ יש טרור. ואנו שואלים: עד מתי?

אלא עלינו לזכור שאנחנו מול אויבים. אנחנו במלחמה. ובמלחמה כמו במלחמה לא שייך לרחם על אנשים אכזריים. כל מי שנעשה רחמן על אכזרים סופו שנעשה אכזר על רחמנים (תנחומא” פ’ מצורע א'” ילקוט שמעוני שמואל א קכא). הרחמנים הם אנחנו” והם האכזרים. ובזה שאתה מרחם על אכזרים” אתה מתאכזר אל אחיך. ובמלחמה כמו במלחמה” זה המושג של המלחמה הטוטלית. כלומר” אנחנו לא מחפשים מלחמות” אנחנו עם אוהב שלום” דורש שלום” אוהב כל הבריות. אבל אם תוקפים אותנו צריך להשיב בכל תוקף. בדומה לדוד המלך – כאשר רק גזזו זקן וחתכו בגדים לכמה מעבדיו – הוא הוציא את כל חייליו למלחמה. במלחמה אתה צריך להרתיע. אינך יכול לשים שוטר כל מטר מרובע. עיין בפילוסופיה המדינית של הרמב”ם במורה נבוכים (ח”ג” פרק מא)” שסוד הביטחון הוא הרתעה. לכן כשיש אויב צריך להכות בו בכל תוקף. לא יעלה על הדעת שיש מחבלים” רשעים ורוצחים” ואתה מספק להם חשמל. זה טירוף. ובסוף” ברחמנות הזאת כלפי האויבים” אתה פוגע בנו. גם מדינות אחרות בעולם מבינות את הדבר הזה שאנחנו צריכים לפעול בתקיפות. יכול להיות שיצעקו” אבל ממילא הם צועקים. כל מה שתעשה צועקים עלינו. אני זוכר בדיחה – אף שזה לא זמן לבדיחות – של מאיר עוזיאל” הומוריסט ונכדו של הרב עוזיאל” שבתחרות ‘מיס מוסריות’ במאתיים מדינות בעולם” אנחנו מגיעים כל שנה בסוף המאתיים” למרות שאנחנו היחידים להתייצב בתחרות. ודאי צריך להיות מוסרי” אבל כלפי אחינו” ולא כמין חסד של הבל כלפי אויבים. מהלך עדין כלפי אויבינו – לא בא בחשבון. בזמן מלחמת העולם השניה” נכנסו בעלות הברית לברלין והרסו שכונה אחר שכונה ואיש לא פצה פיו” כי כולם הבינו שאין דרך אחרת להילחם. האם המלך חוסיין טיפל בכפפות של משי בארגון ‘ספטמבר השחור’? לא! הוא חיסל שבעה עשר אלף פלסטינים ומיגר את האינתיפאדה פעם אחד ולתמיד. וגם הנשיא אסאד” כשהתקוממו הפלסטינים בסוריה” חיסל עשרים ואחד אלף מהם בחודש ימים. זו הרי השפה שהם מדברים ומבינים. זאת הדרך שצריך לטפל בהם.

אני זוכר פעם בנוה דקלים – תיבנה ותכונן במהרה – מחבל התנפל על אישה. היא שכבה על עגלת התינוק. המחבל דקר בגבה חמש עשרה דקירות סכין. בנס הגיע מישהו שירה והרג את המחבל. אחר כך הוא רואיין ברדיו ע”י מראיין טיפש” אידיוט” לא מוסרי. שאל אותו המראיין: “תגיד” איך אתה מרגיש אחרי שהרגת בן אדם?” אז הוא ענה לו: “זה שהרגתי” לא היה בן אדם”. זכרתי את זה וציטטתי את זה כמה פעמים. אחרי הרבה שנים פגשתי מישהו שאמר לי: “אתה לא מכיר אותי אבל ציטטת אותי. אני זה שהרגתי את זה שהוא לא בן אדם”. אני אמרתי: “ישר כוח. כיוונת לדברי הרמב”ם במורה נבוכים” (ח”א” פרק ז)”. הרמב”ם מביא את הגמרא על שדים. הוא אומר ששד הוא מישהו הנראה מבחוץ כבן אדם” אך מבפנים הוא חיה. יש לו אף” אוזניים” משקפים” תיק” אבל בתוכו הוא חיה ואף גרוע מחיה כי יש לו שכל. לפעמים שואלים אותי: האם נכונה התיאוריה שהאדם בא מהחיה? אני עונה שאינני יודע” לא הייתי אז. אבל לא מטריד אותי אם אדם בא מהחיה” אלא אם הוא כבר הפך להיות בן אדם. ולצערנו יש שעוד לא הגיעו מהחיה. לכן אנחנו צריכים עז וגבורה להילחם ולחזק את עם ישראל בארצנו.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

חדשים מהרב

יוֹאָב בֶּן צְרוּיָה הַתַּקִּיף
Shape-2
machon
אָנָּא” מִיכַל אִשְׁתִּי
Shape-2
machon
את אחי אנכי מבקש
Shape-2
machon
אַבְנֵר בֶּן נֵר הַצַּדִּיק
Shape-2
machon
עשרת הדברות של המלחמה בקורונה
Shape-2
machon
מֶתַח בְּבֵית שָׁאוּל – מְגִלַּת דָּוִד 75
Shape-2
machon
הלכות חנוכה בזמן קורונה
Shape-2
machon
אַבְנֵר בֶּן נֵר פּוֹרֵשׁ – מגילת דויד 76
Shape-2
machon
חיסון קורונה – כן או לא?
Shape-2
machon
קורונה וקונספירציה
Shape-2
machon

הרשמה חינם
דרך חשבונך בגוגל יתן לך:

  1. דף בית מותאם עם רבנים וסדרות מועדפים
  2. היסטוריית צפיות וחזרה למיקום אחרון שצפית
  3. הורדת וידאו ושיפורים אינטראקטיביים בנגן
  4. ועוד הטבות מתפתחות בהמשך השדרוג של הערוץ!
דילוג לתוכן