פרשת: מידע לא זמין עבור המיקום והתאריך המבוקש | הדלקת נרות: 18:35 | הבדלה: 19:55 (ירושלים) 

דף הבית > > חרות עולם

חרות עולם

ריבונו של עולם נתן תורה לישראל. האור האלוהי” אור הטהרה והקדושה ניתן בייחוד לנו. אבל מתוכנו נמשכת השפעה” נמשך שפע על כל העולם כולו. “מגיד דבריו ליעקב חוקיו ומשפטיו לישראל” ” מתן תורה הוא מתן תורה לישראל” אבל ההדר היה נשמע ומושפע במרחבי עולם. היה ערך ורושם כללי. לכן אילו לא הוציא הקדוש ברוך הוא את אבותינו ממצרים ” כל העולם כולו היה נשאר באותו מצב. כל ההתקדמות” כל התרבות” כל הערכים” שמתוך ישראל ואורייתא” לא היו מתגלים. “אילו לא הוציא הקדוש ברוך הוא את אבותינו ממצרים” לחרות עולם” למתן תורה” הרי כל העולם כולו וכל סדר חיי האדם היו נשארים על מקומם בלי השתנות” וכך היה נשאר השעבוד לאותו פרעה במצרים” . אילו לא היה מופיע הדבר המבריק והמאיר” התחדשות האור הגדול הזה” לא היה לכל העולם כולו ממי להיות מושפע” והעולם היה נשאר בקיפאון על מקומו. אפילו פרעה היה נשאר על מקומו.
איך אפשר להבין את העובדה שהיינו נשארים משועבדים לפרעה במצרים? ייתכן שהיינו נשארים עבדים במשך כמה דורות” למשל עשרה דורות” אנו ובנינו ובני בנינו וכן הלאה במשך מאות שנים” אבל האם במשך אלפי שנים לא מתחדשות חליפות ותמורות בעולם?! האם אותו פרעה היה נשאר? האם אין מרידות? אבל באמת כל העולם כולו היה נשאר במקום” כאילו פרעה היה נשאר. שום דבר לא היה מתחדש ומתפתח בעולם” אם לא על ידינו” על ידי ישראל ותורה.
שאלה: אבל הקדוש ברוך הוא הבטיח לאברהם אבינו בברית בין הבתרים” אז איך תיתכן מציאות של “אילו לא הוציאנו”?
תשובה: ראשית” הא בהא תליא. אצל אברהם אבינו כבר היה מונח היסוד. בברית בין הבתרים כבר נאמר: “גר יהיה זרעך בארץ לא להם… ואחרי כן יצאו ברכוש גדול ודור רביעי ישובו הנה” . אברהם אבינו כבר יודע. אצלו כבר נמצאת ההכנה היסודית הגרעינית.
גם במובן הרוחני העליון” החירות משעבוד טומאת עבודה זרה היא מיסודו של אברהם אבינו. אברהם אבינו “הכיר את בוראו” . השחרור מעבודה זרה” וכל החירות הנמשכת מזה” הוא מושרש ביסודו של אברהם אבינו. והחירות התגלתה” נמשכה בהרחבה ובהתפעלות בתוכנו אנחנו כולנו. מתוך כל זה” על כולנו להרבות לספר ביציאת מצרים .

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

חדשים מהרב

מאחורי הקלעים של פרשת זכור: למחות את עמלק – עם ציצית בחוץ
Shape-2
שבת זכור3
מבט ייחודי לפרשת תרומה: המקום שהופך רשעים גמורים לצדיקים
Shape-2
Processed with VSCO with e8 preset
סיום ספר בראשית
Shape-2
machon
שנאה ואהבה
Shape-2
machon
שבטי ישורון
Shape-2
machon
מהות יעקב ועם ישראל
Shape-2
machon
שבטי ישראל
Shape-2
machon
יעקב אבינו
Shape-2
machon
שלישיית האבות
Shape-2
machon
שורש כלל ישראל
Shape-2
machon

הרשמה חינם
דרך חשבונך בגוגל יתן לך:

  1. דף בית מותאם עם רבנים וסדרות מועדפים
  2. היסטוריית צפיות וחזרה למיקום אחרון שצפית
  3. הורדת וידאו ושיפורים אינטראקטיביים בנגן
  4. ועוד הטבות מתפתחות בהמשך השדרוג של הערוץ!
דילוג לתוכן