פרשת: צו | הדלקת נרות: 18:16 | הבדלה: 19:34 (ירושלים) 

דף הבית > > לברך את עמו ישראל באהבה

לברך את עמו ישראל באהבה

הכהנים מצווים לברך את עמו ישראל באהבה” כפי שהם מברכים קודם ברכת כהנים “אשר קידשנו בקדושתו של אהרון וציוונו לברך את עמו ישראל באהבה” (שו”ע או”ח קכח יא). והטעם שאומרים “באהבה” משום שכתוב בזוהר כי כל כהן שלא אוהב את העם או העם אינו אוהב אותו לא ישא כפיו” (ע’ שם באר היטב). ואכן לומדים מאהרון הכהן את המצווה לאהוב את הבריות” כדברי חז”ל “הלל היה אומר הוי מתלמידיו של אהרן” אוהב שלום ורודף שלום אוהב את הבריות ומקרבן לתורה” (אבות א). הרב צבי יהודה הכהן קוק זצ”ל היה מלמד ש’אוהב את הבריות’ היא מצווה בפני עצמה ו’מקרבן לתורה’ היא מצוה בפני עצמה” ואינן תלויות זו בזו.
לכל ברכה יש כוח והשפעה ולכן כדברי חז”ל “אל תהי ברכת הדיוט קלה בעיניך”” קל וחומר ברכת כהן.
את כוח הברכה אנו לומדים מאברהם אבינו שנאמר עליו “ואעשך לגוי גדול” ואברכך ואגדלה שמך” והיה ברכה” (בראשית יב ב) כפירוש רש”י “והיה ברכה – הברכות נתונות בידך” עד עכשיו היו בידי” ברכתי לאדם ונוח ומעכשיו אתה תברך את אשר תחפץ”. ואברהם אבינו בעל העין הטובה שנאמר עליו “אברהם אוהבי” הוריש את כוח הברכה לישראל בכלל ולכהנים בפרט” אשר יש בכוח ברכתם לפתוח שערי עולם הרחמים” לבטל גזרות ולהפוך מידת הדין לרחמים (עי’ ‘שערי אורה’ שער י קא).
נכון לעכשיו” בדורנו שתל הקב”ה את נשמתם של הכהנים הגדולים הרא”י הכהן קוק זצ”ל” בעל האורות” ובנו יחידו הרב צבי יהודה הכהן קוק זצ”ל” מפיץ ומנחיל האורות” שניהם היו אוהבי הבריות” אוהבי ישראל ואוהבי ארץ ישראל הגדולים” הם הרועים הנאמנים של הדור” שכיוונו מעשיהם לטובת הדור כולו לזכות אותם ולהגן עליהם ככתוב “אמרו צדיק כי טוב כי פרי מעלליהם יאכלו” (ישעיה ג י). ואלה הם הרועים האמתיים של ישראל שהקב”ה חפץ בהם הרבה” “שמוסרים עצמם על צאנו ודורשים ומשתדלים על שלומם וטובתם בכל הדרכים ועומדים בפרץ להתפלל עליהם לבטל הגזרות הקשות ולפתוח עליהם שערי ברכה” (ע’ רמח”ל ‘מסילת ישרים’ בסוף חלקי החסידות). זכו הרב זצ”ל ובנו הרב צבי יהודה זצ”ל” להעמיד הרבה תלמידים ותלמידי תלמידים אוהבי ישראל ואוהבי ארץ ישראל ותורת ישראל” המזכים את כלל ישראל” מגינים עליהם במעשיהם ומלמדים עליהם זכות בתפילותיהם. ולא ירחק היום ו’אורותיו’ המתוקים של הרב זצ”ל יאירו לכלל האומה” כשם שהכהן הגדול מאחיו היה מזכה מגן ומכפר על כלל ישראל – באהבה.
מהמצפה לישועה השלמה
המברך את עמו ישראל באהבה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

חדשים מהרב

אם אני כאן הכל כאן – לחג הסוכות | הרב דב ביגון
הרב דב ביגון יום חמישי
“שלי ושלכם – שלה הוא”; הרב ביגון נפרד בדמעות מרעייתו הרבנית נאווה ז”ל
Shape-2
הרב דב ביגון
‘עלה נעלה כי יכול נוכל’
Shape-2
mountain-984083_640
הרב דב ביגון: הסוד שמחבר את עם ישראל
Shape-2
אחדות לפני הכל
תעלומה לפרשת זכור: מה העמלק הזה רוצה מאיתנו?
Shape-2
שבת זכור1
לבחור באדר: כך משיגים הסכמה לאומית
Shape-2
חודש אדר3
הרב דב ביגון: כך נלמד נדיבות מהפוליטיקאים ומהמפקדים
Shape-2
Israeli soldier military man saluting
אל תרגזו בדרך
Shape-2
machon
האספו והיקבצו
Shape-2
machon
מגדילים את האור
Shape-2
machon

הרשמה חינם
דרך חשבונך בגוגל יתן לך:

  1. דף בית מותאם עם רבנים וסדרות מועדפים
  2. היסטוריית צפיות וחזרה למיקום אחרון שצפית
  3. הורדת וידאו ושיפורים אינטראקטיביים בנגן
  4. ועוד הטבות מתפתחות בהמשך השדרוג של הערוץ!
דילוג לתוכן