פרשת: צו | הדלקת נרות: 18:16 | הבדלה: 19:34 (ירושלים) 

דף הבית > > סידרת ‘הַמְּלוּכָה וְהַמֶּמְשָׁלָה’ – חלק ט”ו: אנטישמיות והמלחמה נגד מדינת ישראל

סידרת ‘הַמְּלוּכָה וְהַמֶּמְשָׁלָה’ – חלק ט”ו: אנטישמיות והמלחמה נגד מדינת ישראל

האם המלחמה נגד מדינת ישראל היא אנטישמיות? מה עומד מאחורי מלחמה זו?
חזון מדינת ישראל
עם ישראל קיבל משימה להביא ברכה לאנושות “וְנִבְרְכוּ בוֹ כֹּל גּוֹיֵי הָאָרֶץ” (בראשית יח” יח). איך מבצעים את המשימה? התשובה נמצאת בפסוק הבא: “וְשָׁמְרוּ דֶּרֶךְ ה’ לַעֲשׂוֹת צְדָקָה וּמִשְׁפָּט” (שם יט). עם ישראל יכול להוות דוגמא לאנושות בהקמת מדינה בארצו שתתנהל לפי הצדק והמשפט האלוקי (אורות” ‘למהלך האידאות בישראל’ עמ’ קד). המטרה שלנו היא לבנות חברה מוסרית ורוחנית שבה יתממשו חזון הנביאים ותהווה עוגן לבהירות מוסרית לאנושות כולה: “וְהָיָה בְּאַחֲרִית הַיָּמִים נָכוֹן יִהְיֶה הַר בֵּית ה’ בְּרֹאשׁ הֶהָרִים וְנִשָּׂא מִגְּבָעוֹת וְנָהֲרוּ אֵלָיו כָּל הַגּוֹיִם. וְהָלְכוּ עַמִּים רַבִּים וְאָמְרוּ לְכוּ וְנַעֲלֶה אֶל הַר ה’ אֶל בֵּית אֱלֹקֵי יַעֲקֹב וְיֹרֵנוּ מִדְּרָכָיו וְנֵלְכָה בְּאֹרְחֹתָיו כִּי מִצִּיּוֹן תֵּצֵא תוֹרָה וּדְבַר ה’ מִירוּשָׁלִָם. וְשָׁפַט בֵּין הַגּוֹיִם וְהוֹכִיחַ לְעַמִּים רַבִּים וְכִתְּתוּ חַרְבוֹתָם לְאִתִּים וַחֲנִיתוֹתֵיהֶם לְמַזְמֵרוֹת לֹא יִשָּׂא גוֹי אֶל גּוֹי חֶרֶב וְלֹא יִלְמְדוּ עוֹד מִלְחָמָה” (ישעיה ב” ב-ד).
המלחמה נגד מדינת ישראל
מדינת ישראל מתקדמת יותר ויותר לעבר הקמת חברה המבוססת על מוסריות ובדרך להקמת בית המקדש שממנו תצא בהירות מוסרית לעולם כולו. אך אויבי המוסר כמו האיסלאם הקיצוני” ארגוני הטרור ודיקטטורות שונות רואים בנו איום קרדינלי לעצם קיומם. ולכן” הם עושים ככל יכולתם לפגוע במדינת ישראל. ישנן שתי צורות למאבקם: הצורה הראשונה היא ניסיון להשמיד את מדינת ישראל במלחמה ולמרר את חיינו בטרור. הצורה השניה היא הכפשת מדינת ישראל בכל דרך אפשרית כדי להראות לעולם שמדינת ישראל אינה מוסרית וכך השפעתה תפחת. אך למרבה האירוניה” דווקא העולם המערבי מצטרף ‘לפסטיבל השנאה’ הזאת ובפרט במסדרונות האו”ם. השאלה היא מדוע?

רלטיביזם מוסרי
חתן פרס ישראל” נתן שרנסקי מסביר בספרו ‘יתרון הדמוקרטיה'” שבעולם המערבי קיים חוסר בהירות מוסרית שמשרת את האיסלאם הקיצוני” ארגוני הטרור והדיקטטורות. בלבול מוסרי זה מוביל לטשטוש בין הטוב והרע והופך הגנה עצמית ל”תוקפנות”. אחת הטעויות הטרגיות של העולם המערבי היא שמטשטשים את ההבדל התהומי בין ארגוני הטרור המנסים לרצוח חפים מפשע לבין מדינה דמוקרטית כמו ישראל הנאבקת להגן על אזרחיה. המוסר בעולם המערבי הופך מעוות ברגע שמנסים להשוות בין ארגוני הטרור לבין מדינה דמוקרטית ולהציבם במפלס אחד.

העולם מתעלם מהסיטואציה הבלתי אפשרית שישראל נמצאת כבר עשרות שנים במלחמה בלתי פוסקת ‘ומצפים שדמוקרטיה במלחמה תתנהג כמו דמוקרטיה בשלום. דווקא מדינת ישראל שאמורה להיות מוערצת על העולם המערבי על יכולתה לעמוד בחזית המלחמה בטרור וברוע” הופכת להיות המדינה השנואה והמנודה ביותר. האבסורד מגיעה לשיאו שדווקא אויבי המוסר מסתתרים מאחורי רלטיביזם מוסרי” והאיסלאם הקיצוני” ארגוני הטרור והדיקטטורות המפירים בסדרתיות זכויות אדם” מסתתרים מאחורי ערכים של זכויות אדם.

ולכן האנטישמיות הישנה-חדשה נלחמת נגד המוסר האלוקי ההולך ומתממש באופן הגדול ביותר במדינת ישראל. המלחמה הייתה ונשארת על הצביון המוסרי של העולם ואויבי המוסר נלחמים בשתי חזיתות: האחת” האיסלאם הקיצוני” ארגוני הטרור והדיקטטורות מנסים להשמיד את ישראל ולהכפיש אותה בעולם במטרה להילחם כנגד הצדק והמוסר האלוקי. והשניה” במקביל” העולם המערבי שהתנער מערכיו ואיבד את זהותו כליל” אימץ רלטיביזם מוסרי ולכן רואה במוסר האלוקי המתממש במדינת ישראל איום על המחשבה הפוסט-מודרנית.

אולם” ככל שנאיר את עצמנו ומתוך כך את העולם כולו בבהירות מוסרית לפי התורה” כך יבוא יום שחזון ישעיהו יתממש והאנושות תשאף ללמוד לשמור דרך ה’ לעשות צדקה ומשפט. “ממשלתו של עמלק בעולם תמוט לנצח נצחים – רק בזמן שתורת המוסר האלוקית תיעשה למידה היחידה לכל דבר קטן וגדול” והכרת המוסר תגדל בעולם…” (הרב הירש שמות יז” יד).

לתגובות: natanorot@gmail.com

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

חדשים מהרב

פרשת ויקרא: התשובה המפתיעה לאדישות
Shape-2
האדישות
מעמיקים בפרשיות ויקהל פקודי: לצאת למסע כשאתה עדיין בחנייה?
Shape-2
כיצד אפשר לצאת למסע כשאנחנו עדיין בחנייה
אלוקים מאמין באדם . משנת הרב יונתן זקס – 2
Shape-2
WhatsApp Image 2021-03-07 at 19.06.57
“עשית את התורה מתוקה עבורנו” . משנת הרב יונתן זקס פרק 1
Shape-2
הרב יונתן זקס
קווים להגותו ולמורשתו של מו”ר הרב יונתן זקס זצ”ל – חלק ח’: הרב שלימד לשאול שאלות
Shape-2
machon
קווים להגותו ולמורשתו של מו”ר הרב יונתן זקס זצ”ל
Shape-2
machon
קווים להגותו ולמורשתו של מו”ר הרב יונתן זקס זצ”ל
Shape-2
machon
קווים להגותו ולמורשתו של מו”ר הרב יונתן זקס זצ”ל
Shape-2
machon
קווים להגותו ולמורשתו של מו”ר הרב יונתן זקס זצ”ל חלק ג’: החידוש הגדול בשאלת הרוע בעולם
Shape-2
machon
קווים להגותו ולמורשתו של מו”ר הרב יונתן זקס זצ”ל
Shape-2
machon

הרשמה חינם
דרך חשבונך בגוגל יתן לך:

  1. דף בית מותאם עם רבנים וסדרות מועדפים
  2. היסטוריית צפיות וחזרה למיקום אחרון שצפית
  3. הורדת וידאו ושיפורים אינטראקטיביים בנגן
  4. ועוד הטבות מתפתחות בהמשך השדרוג של הערוץ!
דילוג לתוכן