אור של טהרה
חג החנוכה ביטא תמיד את ניצחון האור על החושך; ניצחונו של פך שמן קטן” חתום בחותמו של כהן גדול” המצליח לשרוד למרות האפלה ולנצח את הטומאה. המאבק בתרבות יוון אף הוא איננו חדש. בכל דור ודור היהדות עומדת מול אתגרים תרבותיים” מושכי עין במבט ראשון” מלאי קסם ואשליה – ומנצחת כנגד כל הסיכויים. לא שונה הוא בכך הדור שלנו. התרבות הפוסט מודרנית” ילידת-רוחה של יוון הקדומה” נדמית כבלתי מנוצחת. היא שולטת בכל חיינו” מצויה בכל בית” בכל פלאפון” בכל שלט חוצות” ומעל הכול – מצויה בכל תודעה. יחד עם זאת” כנגד כל הסיכויים” עם ישראל מגלה סימני התנערות ממנה. ישנו תהליך חיפוש רוחני שרבים כיום שותפים לו. גם למחפשים עצמם לא ברור תמיד מה בדיוק הם מחפשים אולם החיפוש הולך ומתעצם. יחד עם זאת” לא ניתן לסמוך רק על תהליך החיפוש הטבעי. על מנת להשתחרר מהלפיתה של התרבות היונית יש צורך לנקוט באמצעי הגנה. ללא ספק האתגר הגדול בימינו הוא המדיה האינטרנטית. האינטרנט” כלי היכול להביא ברכה רבה” עלול גם לגרור את האדם למחוזות אפלים. יש כיום מגוון של כלי-סינון לתכנים הבעייתיים באינטרנט” הן במחשב הביתי והן בסמארטפונים שהעלו את הנגישות למדיה לרמות חדשות” שאינן תמיד בשליטת האדם. האדם אינו יכול לסמוך רק על עצמו. הרעיון הוא למנות ‘שומר’ חיצוני המונע מאיתנו מלגלוש למקומות בעייתיים” באמצעות הגבלה טכנית או באמצעות ‘מחסום בושה’ מתוך מודעות שאחרים יבחינו בכך. ישנן שלל עצות אחרות כדוגמת העמדת מחשב במקום מרכזי בבית או הגבלה אישית של שעות ה’התייחדות’ עם המחשב. לכל דור יש את המכבים שלו” ובדור שלנו” גבורת המכבים מתנוצצת ביכולת השליטה עצמית” בגבורה להיעזר בכל כלי אפשרי על מנת לנצח את החושך. ב(א)נו חושך לגרש!