פרשת: מידע לא זמין עבור המיקום והתאריך המבוקש | הדלקת נרות: 18:33 | הבדלה: 19:52 (ירושלים) 

דף הבית > > השפעת ההבדלים המשפחתיים בנישואין (ד’)

השפעת ההבדלים המשפחתיים בנישואין (ד’)

תקציר:
שחר ומיה (שמות בדויים) הם זוג נשוי בשנות העשרים לחייהם. שחר” שבא ממשפחה ברוכת ילדים עם קשיים כלכליים” שואף להגיע לרווחה כלכלית ודבק במטרה. מיה” באה ממשפחה משכילה ועשירה. שניהם חביבים זל”ז” אך מיה חשה שמשהו לא תקין ביניהם ואינה יודעת להגדירו. מיה שיתפה שמצאה בשחר את הפשטות שחיפשה ולעומתה” שחר התנצל שאין באפשרותו להעניק לה את מה שנראה לו שחסר לה. בפגישה האחרונה” התברר ששחר מנסה לרצות את מיה מעבר ליכולתו” מבלי לברר את רצונותיה. הדיבור הגלוי והכואב ביניהם איפשר לגלות את רגשותיהם הכנים” ללא המסכה החיצונית.
שחר ומיה נכנסו מדוכדכים. הם אמרו שמאז הפגישה האחרונה” הם במריבות וחוששים מגילויים נוספים ואולי כדאי לעצור עכשיו את התהליך. הסברתי להם שבפגישות הם גילו את מה שהיה קיים ממילא מתחת לפני השטח. “הרי הגעתם מפני שחשתם שמשהו לא תקין ביניכם”” אמרתי. “עתה הזמן” לומר בכנות זל”ז את מה שבלבכם. סביר להניח שכל אחד מכם” דמיין את הקשר הזוגי באופן שונה. גם אם אמרתם את אותן המילים” הפרשנויות שונות. כאשר אתם מגלים ניגודים” אתם מתאכזבים. הבנת הפרשנויות השונות תעזור לכם לקבל זא”ז” כפי שאתם באמת ולא כפי הציור הדמיוני שציירתם. נכון” בהתחלה יש אכזבה” אך בהמשך” בהתמודדות” תרוויחו את הביטוי העצמי האמיתי ותזכו ביכולת הכלה וקבלה הדדית. הגילוי האמיתי” הוא לב לבה של הזוגיות”.
בהמשך הפגישה ובמהלך הפגישות הבאות” שחר ומיה למדו כיצד להתבטא בתקשורת זוגית” תרגלו כיצד ליישב את אי ההבנות שביניהם” כיצד להקשיב” להבין ולקבל את הפרשנות השונה. בשלב נוסף” הם הגיעו לחיבור זוגי” על ידי הבנות משותפות שהסכימו עליהן.
שחר למד לכבד ולהעריך את עצמו” בלא הצגת “הוכחות” של הישגים נחשבים במשפחתה של מיה או בחברה. הוא גילה שהניסיון לרצות את אשתו” יצר מחסום רגשי ביניהם ומנע מאשתו את אישיותו העצמית. הוא גילה עוד את ערכה של משפחתו” את היופי והטוב שיש בפשטות ובשמחה של משפחתו.
במהלך הפגישות” מיה התקשתה לקבל את העובדה ששחר מרגיש שערכו פחות מערכה. היא ראתה בו אישיות חזקה ותומכת שעושה הכול כדי להגיע להישגים” ובמהלך הפגישות היא מגלה אישיות שברירית ולא ברורה. תוך כדי התהליך” ככל ששחר הרשה לעצמו לבטא את אישיותו העצמית” כך התעודדה מיה. גם אם עלו תכונות שלא מצאו חן בעיניה” עצם הידיעה שזהו שחר האמיתי יצרה אצלה תחושות של יציבות וכנות זוגית.
ניתן לומר” ששניהם הבינו” שהם חיו את מה שהם חשבו אחד על זולתו ולא חיו את אישיותו האמיתית של כל אחד מהם. כעת כל אחד מהם הרגיש בנוח להביא את עצמו גם בצדדי האישיות שלא תאמו את הציור הראשוני שלהם.
בפגישה האחרונה לקראת סיום” סיכמנו את מה שהיה בפגישות.
שחר אמר שזכה לקבל מחדש את עצמו האמיתי שנותן לו עוצמה פנימית” שמתוכה הוא יכול להעניק אהבה לאשתו.
מיה אמרה שהיא נזכרת בחיוכים המלאכותיים בעוד שהיום לכל חיוך ביניהם יש בסיס יציב וגלוי.
ואני אמרתי שיש לי את מלוא ההערכה על כך שנשארו להתמודד” למרות הרצון לברוח מהגילויים על עצמם. אני מאמינה שבין כלי העבודה הזוגית שקיבלו” הכלי המשמעותי ביותר עבורם הוא להיות כנים בשיתוף רגשי” גם אם לא נעים וכואב בהתחלה. כי חיבור זוגי אמיתי נמדד גם בזמני כאב” על ידי תמיכה הדדית ושיתוף פעולה” לקראת האידיאל המשותף שלהם.
הפעם” החיוכים בעת יציאתם היו מלאי משמעות…

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

חדשים מהרב

“הגדת ההורים” – בנישואין | אסתר אברהמי
Shape-2
Processed with VSCO with ke1 preset
בניית הזוגיות ע”י ההכנות לפסח | אסתר אברהמי
Shape-2
Processed with VSCO with ke1 preset
מעכבי אחריות אישית בנישואין | אסתר אברהמי
Shape-2
אברהמי1
אחריות אישית בנישואין | אסתר אברהמי
Shape-2
אברהמי1
מ”הסתר אסתיר” ועד “ותלבש מלכות” – בנישואין | אסתר אברהמי
Shape-2
אברהמי1
חיזוק הזוגיות, מתוך השתיקה והמתיחות בנישואין | אסתר אברהמי
Shape-2
אברהמי1
שגרת חיים ברוכה בנישואין | אסתר אברהמי
Shape-2
אברהמי1
האשמות בין בני זוג בנישואין | אסתר אברהמי
Shape-2
אברהמי1
זוגיות אחרי לידה | אסתר אברהמי
Shape-2
אברהמי1
האם יש מצב ביניים בשלב המבוגר של הנישואין? | אסתר אברהמי
Shape-2
אברהמי1

הרשמה חינם
דרך חשבונך בגוגל יתן לך:

  1. דף בית מותאם עם רבנים וסדרות מועדפים
  2. היסטוריית צפיות וחזרה למיקום אחרון שצפית
  3. הורדת וידאו ושיפורים אינטראקטיביים בנגן
  4. ועוד הטבות מתפתחות בהמשך השדרוג של הערוץ!
דילוג לתוכן