פרשת: מצרע | הדלקת נרות: 18:31 | הבדלה: 19:50 (ירושלים) 

דף הבית > > הראי”ה

הראי”ה

אבא הרב זצ”ל היה חוזה” הנושא שליחות לדורו ולדורות הבאים” שחזה הווה ועתיד – ראייה שלמה” מקיפה ותמימה. הגאון ר’ שלמה קלוגר כתב על נשמות בני עלייה שמופיעות לבשר בשורות לכלל ישראל. “הנברא לצורך הדור” להיות ראש הדור” מאלו הנשמות שנבראו בעת היוולדן בקדושה ובטהרה” שבראן הקדוש ברוך הוא” נשמות יקרות” קדושות בעצם. לכך נאמר בהן לשון “כי טוב”” זכות הרבים תלויה בו” בראש הדור” ומשפטיו עם ישראל” ומעשיהם של ישראל שלו הם”.
ראייה של אחדות” שלמות ותמימות. אחדות ד'” שלמות האומה ותמימות התורה. על הפסוק “תורת ד’ תמימה משיבת נפש” ” אומרים חז”ל: “כשהיא תמימה היא משיבת נפש”. כשם שחייבים אנו לראות אחדות ד’ והתורה בתמימותה” במלוא שלמותה” כך חייבים אנו לראות את האומה בהקיפה המלא” בכל שלמותה.
בפרשת עקב מוצאים את הביטוי “כל המצוה”” כלומר” כל התורה כולה מצווה אחת היא” עניין אחד” דבר אחד ושלם. דבר חי הוא שלם ואינו נתון לניתוחים. “קו לקו צו לצו” – זו תפיסה בלתי נכונה. יש לתפוס דברים באחדותם ובשלמותם” על כל גילוייהם וצידיהם. כשם שהתורה בתמימותה משיבת נפש” כן עם ישראל וארץ ישראל” כשמתבוננים בהם מתוך תפיסה כוללת שלמה” הריהם משיבים נפש.
יש להרבות לימוד ועיון בספר “אורות” של אבא הרב זצ”ל” שהוא ספר תקופת הגאולה. הפוך בו והפוך בו” דכולא בו. הולכים ומתרבים המעיינים בספר בין חכמי תורה ואנשי הגות שמבחינים בפרקיו שנכתבו לפני עשרות שנים במאורעות היום ובעיותיו. הוא חזה מרחוק ובעומק את המהלכים של הדורות האחרונים.
בספריו של אבא הרב זצ”ל” מוצאים מהלך בעניין מלכות ישראל על פי סדרי הנבואה. לגאולה יש גילויים שונים מבחינה ביטחונית צבאית” מבחינה מדינית” משקית ורוחנית. בירושלמי נאמר: כך היא גאולתן של ישראל” בתחילה קמעא קמעא” כל מה שהיא הולכת היא רבה והולכת. הדברים אמורים במובן המעשי ובמובן הרוחני: כשם שתקומת המדינה באה קמעא קמעא” כך גם השיבה אל היהדות באה קמעא קמעא” על סיבוכיה ועיכוביה” אבל תבניתה הנבואית של הגאולה האחרונה קיימת לעד .

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

חדשים מהרב

מאחורי הקלעים של פרשת זכור: למחות את עמלק – עם ציצית בחוץ
Shape-2
שבת זכור3
מבט ייחודי לפרשת תרומה: המקום שהופך רשעים גמורים לצדיקים
Shape-2
Processed with VSCO with e8 preset
סיום ספר בראשית
Shape-2
machon
שנאה ואהבה
Shape-2
machon
שבטי ישורון
Shape-2
machon
מהות יעקב ועם ישראל
Shape-2
machon
שבטי ישראל
Shape-2
machon
יעקב אבינו
Shape-2
machon
שלישיית האבות
Shape-2
machon
שורש כלל ישראל
Shape-2
machon

הרשמה חינם
דרך חשבונך בגוגל יתן לך:

  1. דף בית מותאם עם רבנים וסדרות מועדפים
  2. היסטוריית צפיות וחזרה למיקום אחרון שצפית
  3. הורדת וידאו ושיפורים אינטראקטיביים בנגן
  4. ועוד הטבות מתפתחות בהמשך השדרוג של הערוץ!
דילוג לתוכן