פרשת: מצרע | הדלקת נרות: 18:31 | הבדלה: 19:50 (ירושלים) 

דף הבית > > נצח ישראל

נצח ישראל

בנים אתם לד’ אלוהיכם. לעובדה של בנים אי אפשר להתכחש. אי אפשר לשנות את המציאות. כך נשאר לעולם ולכל הדורות. זה לא ישתנה” “נצח ישראל לא ישקר ולא ינחם”[1]. זה היסוד! זה פירוש הביטוי ‘סגולה'” ‘עם סגולה’. אם הכל היה מצד האדם ומוסריותו” אז יכול היה להיות שינוי כפי בחירת האדם. אבל היסוד אינו מצד האדם ולכן אין מציאות של שינוי. זו גזירה אלוהית.
“ישראל אורייתא וקודשא בריך הוא חד הוא”. כפירה בנצח ישראל היא כפירה באלוהים. הנוסח אצל הנוצרים הוא: ‘עזב ד’ את ישראל'” ‘התחרט’. אבל “נצח ישראל לא ישקר ולא ינחם”! הם מדברים על אלוהים שמתחרט. צריך להבין כיצד הוא מתחרט?! כביכול קודם לא היה לו שכל ולא היה “צופה ויודע סתרינו” מביט לסוף דבר בקדמתו”” – ורק אחר כך נברא לו שכל. אם יש אלוהים כזה שמתחרט – איזה מין אלוהים הוא?! זה בירור נצח ישראל לעומת רשעות וטומאת הגויים המתבטאים בנוסח: ‘עזב ד’ את ישראל’.
היה הכרח בגלות לאיזה זמן” – אבל עזיבה? חס ושלום” “לא עזב השי”ת את ישראל בגלותם. וכאשר מצאנו כי הדברים הטבעיים אשר הם בעולם” כולם יש להם קיום לא ישתנו”[2]” חוקות שמים וארץ” יצירה אלוהית בברואים” בנבראים” בטבע הפחוּת” החומרי. על אחת כמה וכמה בדברים שהם יותר מטבעיים” שהם נשמתיים-פנימיים” בוודאי שלא ישתנו” אלא שסדר נצח הדורות שלנו קבוע כימי השמים על הארץ. בנשמת האומה ובפנימיות התורה יש יותר הכרת אלוהות מאשר בטבע. אם בטבע” בחומרים המוחשיים הטבעיים” נאמר שחוקות שמים וארץ “יום ולילה לא ישבותו”[3]” – אז ודאי שעניין ישראל ותורה הוא עניין נצחי שלא ישתנה. חז”ל אמרו ש”ישראל קדמו לעולם”” וש”הקדוש ברוך הוא הסתכל בתורה וברא את העולם”” וישראל ותורה הם עניין אחד. “וכאשר מצאנו כי הדברים הטבעיים אשר הם בעולם” כולם יש להם קיום לא ישתנו” לא יצויר שיהיה שינוי לדבר שהוא יותר במעלה מן הטבע” כמו שהוא דביקות ישראל בו ית'”” – פנים-הפנימיות ודאי לא ישתנה[4].

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

חדשים מהרב

מאחורי הקלעים של פרשת זכור: למחות את עמלק – עם ציצית בחוץ
Shape-2
שבת זכור3
מבט ייחודי לפרשת תרומה: המקום שהופך רשעים גמורים לצדיקים
Shape-2
Processed with VSCO with e8 preset
סיום ספר בראשית
Shape-2
machon
שבטי ישורון
Shape-2
machon
שנאה ואהבה
Shape-2
machon
מהות יעקב ועם ישראל
Shape-2
machon
שבטי ישראל
Shape-2
machon
יעקב אבינו
Shape-2
machon
שלישיית האבות
Shape-2
machon
שורש כלל ישראל
Shape-2
machon

הרשמה חינם
דרך חשבונך בגוגל יתן לך:

  1. דף בית מותאם עם רבנים וסדרות מועדפים
  2. היסטוריית צפיות וחזרה למיקום אחרון שצפית
  3. הורדת וידאו ושיפורים אינטראקטיביים בנגן
  4. ועוד הטבות מתפתחות בהמשך השדרוג של הערוץ!
דילוג לתוכן