פרשת: צו | הדלקת נרות: 18:16 | הבדלה: 19:34 (ירושלים) 

דף הבית > > להתחתן בכל מחיר??

להתחתן בכל מחיר??

עמית (שם בדוי)” בחור בן 27 ” הגיע לפגישה ראשונה. כשנכנס” סקר את מראה החדר” תוך כדי שהוא מתיישב בכורסא. “את מצליחה באמת לעזור לרווקים?” שאל. “אני עושה את המיטב שה’ שולח לי” לכל מי שפונה אלי. אשמח לשמוע מה הביא אותך אלי”” עניתי.
“טוב” אני מקווה שבאמת תצליחי לעזור לי. אני רווק ואני די לחוץ להתחתן. החברים שבגילי כבר נשואים ואפילו עם ילדים ואני מרגיש בודד ו”לא יוצלח”. כשהם מגיעים לשבתות להורים שלהם” אני אכול קנאה ולא מבין איך זה שאני לא מסודר בחיים כמותם?! אני מרגיש שאני מחפש הצעות באופן לא בריא ומבולבל. אני רץ אחרי הצעות…. כבר קרה שנפגשתי בתחילת השבוע עם מישהי ולקראת סוף אותו שבוע” כבר נפגשתי עם אחרת מבלי לתת תשובה מכבדת לקודמת. אני פוחד לפספס את הבחורה שה’ ייעד לי. אני מחפש את הכי טובה שתתאים ל”רשימה” שלי. כל הזמן אני חושב על העתיד כאדם נשוי ועושה כל מה שאפשר ולא מצליח. מה עוד אני יכול לעשות?? אני כבר מותש מכל המרוץ הזה…..”
הבנתי עד כמה קשה לו. אמרתי לו שהלחץ שדוחף אותו לרוץ בהצעות רבות ושונות” משול לאדם שנוסע בכביש במהירות גבוהה” ומתלונן שאינו מצליח לראות את הנוף וליהנות ממנו. שיתפתי בתחושתי” שהוא חושב שהחיים האמיתיים הם רק לאחר החתונה. עמית אישר ואמר” שהוא היה צריך להיות כבר נשוי ולכן הוא מתוסכל כל כך. שאלתי אותו איך הוא מרגיש עכשיו בחיים? מה מטרת החיים בשלב זה של הרווקות” עד שיתחתן…? אמרתי לו משפט” ששיערתי שיגרום לתסכול גדול יותר” כדי שיבין עד כמה הלחץ להתחתן” אינו משיג את מטרתו: “אולי מרוב מהירות פספסת את הבחורה המתאימה לך?” הוא אכן נלחץ ותוך כדי שהליט את פניו בידיו” אמר: “אוי” אז ייתכן שהרסתי לעצמי? אבוד לי? “
הרגעתי אותו ואמרתי” שיישב בנחת ונתחיל לעשות סדר במחשבותיו.
הבהרתי” שהשתדלות אכן מאד חשובה. אלא שההשתדלות הנכונה” היא מתוך מנוחת הנפש ויישוב הדעת. הקב”ה נמצא בתמונה ויש מקום לסמוך עליו ביחד עם ההשתדלות הראויה…”
“אז מה זאת השתדלות ראויה?” שאל.
“מכיוון שאתה עדיין לא נשוי” השתדלות ראויה” היא בהתמקדות בהווה ולחיות נכון כאן ועכשיו. תחיה את חייך” כהכנה לנישואין. תשומת ליבך עתה להתמודדויות עם קונפליקטים בחיי המשפחה והחברה” יעזרו לך בעיצוב אישיותך” באופן שתרגיש מחובר ונינוח לעצמך ויהוו ‘כלי עבודה’ לקראת קונפליקטים והתמודדויות שיהיו בחיי נישואין.
אני ממליצה לבדוק כל הצעה במתינות” כך שתהיה פנוי להתבוננות הן לנתונים והן לתחושותיך. כשתגיע לפגישה מתוך מתינות” עניין וסקרנות” תצליח להשרות אווירה נעימה” שמתוכה תראה את הטוב ותהיה קשוב לתחושות ולאנרגיות ההדדיות. התבוננות חיובית” מאפשרת תבונה” שבונה את הקשר אט אט. כך גם תוכל להיות קשוב ל’בת קול'” שמשדרת מתוכך” אם זו האשה אשר הועיד לך ה’. בחיי הנישואין ולקראתם” יש מקום נכבד ומשמעותי לשותף השלישי” המאחד בין השניים. לכן רק במתינות” ניתן יהיה לזהות את: מה’ אשה לאיש” כי לא ברעש ה'” כי אם בקול דממה דקה…
במהלך השיחה” הבחנתי שהוא נעשה נינוח יותר. השעין את ראשו על הכורסא ונראה קשוב לכל מילה. שאלתי לתחושותיו: “כשאני שומע ממך על מקומו של ה’ בחיי” אני מרגיש שרוב הלחץ יורד ממני. חשבתי שהכל תלוי רק בי . אני קולט שתפקדתי כמשתתף במרוץ. הכל עובר על ידי” מבלי שאבחין בטוב הקיים בהווה… אני פוחד שאולי הפסדתי את הראויה לי…”
“רכבת שנוסעת במהירות מבלי לעצור” לא ניתן להיכנס לתוכה… עכשיו שתחליט לעצור” תתפלל לה’ שיזמן לך את הראויה” שתיכנס אל חייך באושר ובשמחה”.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

חדשים מהרב

מ”הסתר אסתיר” ועד “ותלבש מלכות” – בנישואין | אסתר אברהמי
Shape-2
אברהמי1
חיזוק הזוגיות, מתוך השתיקה והמתיחות בנישואין | אסתר אברהמי
Shape-2
אברהמי1
שגרת חיים ברוכה בנישואין | אסתר אברהמי
Shape-2
אברהמי1
האשמות בין בני זוג בנישואין | אסתר אברהמי
Shape-2
אברהמי1
זוגיות אחרי לידה | אסתר אברהמי
Shape-2
אברהמי1
האם יש מצב ביניים בשלב המבוגר של הנישואין? | אסתר אברהמי
Shape-2
אברהמי1
סיכום וסיום של שלבי הנישואין | אסתר אברהמי
Shape-2
אברהמי1
שלב המיזוג והאיזון הזוגי בנישואין | אסתר אברהמי
Shape-2
אברהמי1
איך אפשר לקדם את היעד לנישואין | אסתר אברהמי
Shape-2
אברהמי1
שלב  הבנייה המחודשת של המחויבות הזוגית. | אסתר אברהמי
Shape-2
אברהמי1

הרשמה חינם
דרך חשבונך בגוגל יתן לך:

  1. דף בית מותאם עם רבנים וסדרות מועדפים
  2. היסטוריית צפיות וחזרה למיקום אחרון שצפית
  3. הורדת וידאו ושיפורים אינטראקטיביים בנגן
  4. ועוד הטבות מתפתחות בהמשך השדרוג של הערוץ!
דילוג לתוכן