פרשת: מצרע | הדלקת נרות: 18:31 | הבדלה: 19:50 (ירושלים) 

דף הבית > > חירות

חירות

מתוך סקירה היסטורית אלוהית מתברר שאנו עם של עבדים משוחררים. “עבדים היינו” לפני אלפי שנים ויצאנו לחירות. על חירות יש לברך “שלא עשני עבד”” כי על ידה מתגלה שלמות ערך האדם. האדם היחידי וכן האדם הציבורי מופיע בעצמיותו” כשהוא פועל באופן חופשי מכוח רצונו. אצל עבד חסרים גילוי אמיתת מציאותו” וגיבוש עצמיותו וערכו של האדם. כששולטים על האדם כוחות שונים” כוחות אנושיים או לא אנושיים” וכן כששולט עליו יצר הרע” – הם מעכבים את גילוי אישיותו העצמית.
כשמתבטלת העבדות” מתגלה הבריאות מתוך החולשה” “קידוש השם מתוך חילול השם”. “מקום שבעלי תשובה עומדין” צדיקים גמורים אינם עומדין”. כך הוא סדר ההנהגה האלוהית שהאור יוצא מתוך החושך. מתוך החולי” “האני” הולך ומבריא” מתגבר ומתחזק” עד שהוא מתגלה בעצמיותו. כשיש גבורת חירות” שלמות בחירה שכלית ברוח ובמעשה” ותוקף הרצון” אזי מתגלה האדם. אבל אם זה חסר” אז האדם אינו הוא עצמו. בסדר הבריאה נקבע שהחירות מופיעה מתוך העבדות” האור מתוך החושך. “הארץ היתה תוהו ובוהו וחושך על פני תהום”” ומתוך צרות ומחשכים אלה” הלך והתגלה פּנִים המציאות. מתוך חוסר חיות וחוסר אנושיות” מופיע לאורך דורות הערך האנושי האידיאלי. כך” “עבדים היינו”” במעמד של חוסר חיות וחוסר אנושיות” ומתוך עבדות זו נתגלה ערכנו הבריא” הנורמלי” האנושי והאידיאלי.
ויוציאנו ד’ מעבדות ושפלות” לצלם אלוהים שלם” לעובדת היותנו לעם. כל זה שייך לסדר ההנחיה האלוהית” “נחית בחסדך עם זו גאלת”. הוּצאנו מטומאת מצרים” יצאנו מעמקי העמקים ונהיינו לעם” שלב אחר שלב. דווקא מתוך חשכת מצרים התגלתה מהותנו” מכח הגבורה האלוהית. כך סדר ההנהגה האלוהית של “קורא הדורות מראש”. עובדה אלוהית זו של גילוי האמת שלנו סודרה לפני אלפי שנים” ואנו שמחים על כך מאז ועד הנה [1].

מקורות:
[1] ע”פ שיחות הרצ”י שמות עמ’ 36-7.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

חדשים מהרב

מאחורי הקלעים של פרשת זכור: למחות את עמלק – עם ציצית בחוץ
Shape-2
שבת זכור3
מבט ייחודי לפרשת תרומה: המקום שהופך רשעים גמורים לצדיקים
Shape-2
Processed with VSCO with e8 preset
סיום ספר בראשית
Shape-2
machon
שנאה ואהבה
Shape-2
machon
שבטי ישורון
Shape-2
machon
מהות יעקב ועם ישראל
Shape-2
machon
שבטי ישראל
Shape-2
machon
יעקב אבינו
Shape-2
machon
שלישיית האבות
Shape-2
machon
שורש כלל ישראל
Shape-2
machon

הרשמה חינם
דרך חשבונך בגוגל יתן לך:

  1. דף בית מותאם עם רבנים וסדרות מועדפים
  2. היסטוריית צפיות וחזרה למיקום אחרון שצפית
  3. הורדת וידאו ושיפורים אינטראקטיביים בנגן
  4. ועוד הטבות מתפתחות בהמשך השדרוג של הערוץ!
דילוג לתוכן