פרשת: מצרע | הדלקת נרות: 18:31 | הבדלה: 19:50 (ירושלים) 

דף הבית > > גבריות בנישואין

גבריות בנישואין

כשגיל נכנס לחדר” פניו היו חתומות.לא ידעתי למה לצפות. הוא הסכים בפגישה הקודמת” ליצור “משחקים” זוגיים שיפשירו את האווירה המתוחה ויאפשרו קירבה רגשית ביניהם. הוא נראה מוטרד. ההצליח במשימה” אם לא?
חיכיתי לשמוע את גיל. “השבוע התחיל בסדר” אבל אח”כ היה קשה לי להתחיל עם המשחקים שהצעת ובכל זאת ניסיתי. שני התפלאה ושאלה מה קרה לי ומאיפה הבאתי את השינוי הזה. אמרתי לה שאלה הרעיונות שלך. היא אמרה שזה לא שווה אם זה לא בא ממני. התנצלתי והסברתי לה שאני עדיין לומד ושלא תשבור אותי בניסיונות שלי להשתנות לטובת שנינו. היא נרגעה ואמרה שהיא מסכימה לזרום” אבל שזה לא נראה לה העיקר ושהיא מצפה לראות אותי כגבר אמיתי” כדי שהיא תעריך אותי. ת’אמת” ירדה לי המוטיבציה וכבר לא כל כך הלך לי לשחק אתה. המשחק היה מאולץ והיא אמרה שעדיף להפסיק עם השטויות האלה. הרגשתי שאני כישלון וניסיתי בכל דרך להתרומם עד הפגישה הזאת…”
“אני מבינה שיש לך רצון אמיתי ליצירת שינוי והמשכת לנסות למרות הכל.”
“תגידי” את יודעת מה הלך הרוח היום בחברה המודרנית בכל מה שקשור לזוגיות”?
לא הבנתי כיצד השאלה שלו קשורה לעניין ולכן שאלתי” למה הוא מתכוון.
“בגלל התסכול שלי מתחושת הכישלון” החלטתי לנסות” ללמוד משהו על זוגיות מהאינטרנט” עד שניפגש. מצאתי מאמרים על “הגבר החדש”. התעניינתי. לאחר קריאה של כמה מאמרים” נוצר אצלי הרושם ש”הגבר החדש”” הוא בעצם חיקוי של האשה. ההמלצות שם” הם ליצור גברים נשיים. מכילים” מקשיבים” רגשניים” נושאים בנטל הבית באופן שווה” יוצאים לחופשת לידה ועוד כמה המלצות הזויות. אני לא מבין. הופכים את היוצרות?? אני באמת מרגיש שאשתי גברית יותר” כי היא מחליטה בבית ולא נותנת לי מקום. אז מה” אני צריך להיות האשה במקומה?? התבלבלתי לגמרי.”
“אני רואה שיש לך רצון להתנסות להתרומם ולהתקדם. לא כדאי לך לנסות ללמוד דרך האינטרנט” כאשר דרכך עוד לא ברורה כראוי. במקום זאת” עדיף שתתקשר אלי כשקשה לך. “הגבר החדש”” זו הגדרה המבטאת מגמה” של מחיקת ההבדלים בין גברים ונשים וניסיון ליצור שוויון מוחלט בין איש ואשה. מגמה זו” היא אידיאל החברה המערבית שמבטאת מרידה ביצירה האלוקית ויצירת זהויות חדשות” שלא כאן המקום לפרטן”.
“אני מבינה שיש לך קשיים בביטוי התכונות הגבריות הקיימות בך. אולי מפני נסיבות חייך ואולי גם עקב תקשורת לקויה בינך לבין שני. כדי לגלות את יכולותיך” יש צורך ראשוני ליצור גישה נכונה באשר לתפקוד הגבר בנישואין”.
בגישת התורה ובהדרכות חז”ל” ישנן הגדרות ברורות בהקשר לתפקודי האיש והאשה. כאשר כל אחד פועל בהתאם לתכונותיו” נוצר סדר” שלום ורוגע בין בני הזוג . חיי הנישואין מלאים אתגרים בכל שלבי החיים. הגישה הברורה” היא כעין מצפן שעוזר לבני הזוג לתקשר נכון ולחברם באהבה. נראה לי שכרגע הקשיים ביניכם” הם מפני שאינך מבטא יכולות של יוזמה והנהגה. הצורך הנפשי של האשה הוא שהאיש יהיה יוזם ויתווה כיוון ודרך חיים” תוך כדי שהיא מרגישה שהוא קשוב לצרכים הפיזיים והנפשיים שלה. אין כאן השוואה ותחרות בין איש ואשה” אלא הקשבה פנימית למילוי הצרכים הנפשיים של כל אחד מהם” שמשלימים זה את זה. הגבר הנושא בעול לרווחת אשתו” מפתח עוצמות אישיות וזוכה לסיפוק ולהערכה עצמית חיובית וגם להערכת אשתו. כך שהנתינה לאשתו” היא גם נתינה לעצמו.

במשך כמה פגישות פירקנו את החסמים לביטוי אישי. אחר כך עבדנו על הקשבתו של גיל ליכולת היוזמה וההובלה שלו” מול הסערות הרגשיות של אשתו. תרגלנו את האפשרות לומר “לא”” לא כהתנגדות כלפיה” אלא כאיזון והכלת רגשותיה ויצירת תחושת ביטחון ממנו שהיא כה זקוקה לה.
במהלך הפגישות” היו זמנים שגיל כמעט התייאש” היות שרק הוא הגיע לפגישות. שני טענה שגיל הוא הבעיה וכשהוא ישתפר” הכל יהיה בסדר. אט אט” החלו תוצאות חיוביות ביניהם ועודדו אותם להמשיך בתהליך לחיזוק הקשר ביניהם. באחת הפגישות” שמחתי לשמוע מגיל שהמשחקים ביניהם” כבר לא מלאכותיים והם אפילו מהנים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

חדשים מהרב

“הגדת ההורים” – בנישואין | אסתר אברהמי
Shape-2
Processed with VSCO with ke1 preset
בניית הזוגיות ע”י ההכנות לפסח | אסתר אברהמי
Shape-2
Processed with VSCO with ke1 preset
מעכבי אחריות אישית בנישואין | אסתר אברהמי
Shape-2
אברהמי1
אחריות אישית בנישואין | אסתר אברהמי
Shape-2
אברהמי1
מ”הסתר אסתיר” ועד “ותלבש מלכות” – בנישואין | אסתר אברהמי
Shape-2
אברהמי1
חיזוק הזוגיות, מתוך השתיקה והמתיחות בנישואין | אסתר אברהמי
Shape-2
אברהמי1
שגרת חיים ברוכה בנישואין | אסתר אברהמי
Shape-2
אברהמי1
האשמות בין בני זוג בנישואין | אסתר אברהמי
Shape-2
אברהמי1
זוגיות אחרי לידה | אסתר אברהמי
Shape-2
אברהמי1
האם יש מצב ביניים בשלב המבוגר של הנישואין? | אסתר אברהמי
Shape-2
אברהמי1

הרשמה חינם
דרך חשבונך בגוגל יתן לך:

  1. דף בית מותאם עם רבנים וסדרות מועדפים
  2. היסטוריית צפיות וחזרה למיקום אחרון שצפית
  3. הורדת וידאו ושיפורים אינטראקטיביים בנגן
  4. ועוד הטבות מתפתחות בהמשך השדרוג של הערוץ!
דילוג לתוכן