פרשת: מצרע | הדלקת נרות: 18:31 | הבדלה: 19:50 (ירושלים) 

דף הבית > > הנשיות בנישואין

הנשיות בנישואין

כששני הגיעה” היא נראתה שקטה במיוחד וכהרגלה פתחה את הפגישה.
“ההתבוננות על ההתנהגות שלי במשך השבוע” עזרה לי להבין” עד כמה אני זקוקה לבירור ודיוק בנשיות שלי”.
“למה את מתכוונת”? שאלתי.
“שמתי לב שכשאני אומרת את מה שאני רוצה בצורה של קביעה” גיל מתקומם. תמיד חשבתי שהוא לא מסכים לתוכן הדברים. עכשיו אני מבינה” שכנראה” הדרך שאני מתבטאת” כלומר” הקביעה (הגברית)” זה מה שמפריע לו ואז הוא מתנגד גם לתוכן הדברים”.
“ואז מה קורה ביניכם?”
“אני מפסידה את ה’ביחד’ אתו וגם את מה שרציתי. ניסיתי להגיד לו מה אני חושבת ולשאול מה דעתו. כמו שאמרת שזו לא בקשת רשות אלא שיתוף בדעה. הוא התנגד ואמר שאני קובעת לו והוא לא מוכן לקבל את הסגנון הזה. אני כבר חסרת אונים. לא הולך לי…”.
“במה את מרגישה חסרת אונים?”
“איך שאני מנסה לדבר ולא מצליחה!”” אמרה בתסכול.
“אני מבינה את התסכול שלך. כדי להתקדם ולהצליח” חשוב להפנים ששינוי סגנון חיצוני יעיל” כאשר הוא מגיע מתוך שינוי פנימי מהותי”.
לרגע הביטה בי במבט ממוקד ואמרה :”אני לא מבינה… אני צריכה לשנות את עצמי???”
הרגעתי אותה ואמרתי: “לא תצטרכי לשנות את עצמך” אלא לגלות את עצמך. את העוצמה הנשית הטמונה בך. נשים מנסות לחקות את התכונות הגבריות בשם השוויון. החברה שהרימה על נס את החיצוניות וקבלת תוצאות מהירות” ראתה את הביטוי הנשי שבמהותו הוא פנימי ותהליכי” כנחות וחסר ערך. לכן נשים נאלצו להתדמות לגברים כדי לקבל את ערכן בחזרה. ד”ר צביה גרנות שערכי השוויון חשובים לה ביותר” כותבת שכדאי שהנשים תפסקנה לראות את עצמן כהעתק גברי. שני המינים מרכיבים את הפסיפס האנושי. לכן כאשר חסרה הזהות הנשית” העולם כביכול עומד על רגל אחת ונוצר חוסר איזון.
לכל אחד מבני הזוג” יש עוצמה מיוחדת. העוצמה נשית מתאפיינת ע”י התבוננות עמוקה” תבונה אנושית והבנה אינטואיטיבית נשית” המשתלבת עם החלטיות” רצון חופשי ונחישות גברית. היא תפגיש מחויבות לשלמות פנימית נשית” עם מחויבות להרמוניה חיצונית עם האיש וכן את החוכמה והרגש הנשי” עם הכוח הגברי. כך לא יהיה צורך במאבקי כוח.”
“אלה מילים גבוהות… אני לא מבינה.”
“שימי לב למילים השייכות לתכונת האשה: התבוננות” תבונה” הבנה – אלו מילים השייכות לבינת האשה” הבונה על ידי כך את הזוגיות והמשפחה. גם המילים השייכות לפנימיות” אף הן מסגולתה של האשה: אינטואיציה” שלמות פנימית ורגש נשי… מוכנה לנסות?”
“אה (חושבת)…כן…מעניין אותי להרגיש את המילים שאת אומרת.”
הזמנתי אותה לשבת בהרפיה ולהקשיב לקול הנשי הפנימי. שני ישבה בשקט דקות ארוכות. בתוך כך שינתה תנוחה והחלה דומעת.
היא אמרה שהיא מתרגשת ומרגישה כמיהה לרכות הזאת” אחר כך הוסיפה שזה נראה לה חולשה. הדגשתי לה שהתחושות הפנימיות הן הנכונות” מכיוון שהן מגיעות מתוכה. הפרשנות שזו חולשה מגיעה מהשיפוט החברתי החיצוני” שהוא אינו אמיתי. היא המשיכה להיות קשובה לעצמה ואח”כ אמרה:
“אני לא רוצה פרשנות של חולשה… אני באמת רוצה רק להביא את עצמי. רק לגלות לגיל את רגשותי ללא תחרות… אוי! במחשבה על תחרות אני מרגישה לחץ ומתח… לא! לא מתאים לי. למה להילחם באיש שאני אוהבת.. זה ממש אבסורד! איך לא הבנתי את זה קודם?!…”
בדמיון המודרך” חזרנו להתבוננות הרגשית ולתחושת עוצמה אישית רכה. כזו שמבטאת את אישיותה העצמאית” תוך כדי רצון פנימי להזמין את גיל להשתלב בחייה.
הרגשתי שמתעורר אצלה הרצון לחזור ל”ביחד” הזה. התחושות הללו נעמו לה מאד ולקראת סיום אמרה בספק:”את חושבת שאוכל להרגיש כך גם בבית??”
“אני מעריכה שזה אפשרי. אלא שמטלות ועומס החיים והשפעת הסביבה” גורמים לחוסר שקט והקשבה פנימית. ככל שתנצרי בליבך את החוויה שחווית כאן ותתרגלי אותה” כך תחזרי לטבעיות הנשית שאת וגם גיל מייחלים לה.”

תגיות: נשיות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

חדשים מהרב

“הגדת ההורים” – בנישואין | אסתר אברהמי
Shape-2
Processed with VSCO with ke1 preset
בניית הזוגיות ע”י ההכנות לפסח | אסתר אברהמי
Shape-2
Processed with VSCO with ke1 preset
מעכבי אחריות אישית בנישואין | אסתר אברהמי
Shape-2
אברהמי1
אחריות אישית בנישואין | אסתר אברהמי
Shape-2
אברהמי1
מ”הסתר אסתיר” ועד “ותלבש מלכות” – בנישואין | אסתר אברהמי
Shape-2
אברהמי1
חיזוק הזוגיות, מתוך השתיקה והמתיחות בנישואין | אסתר אברהמי
Shape-2
אברהמי1
שגרת חיים ברוכה בנישואין | אסתר אברהמי
Shape-2
אברהמי1
האשמות בין בני זוג בנישואין | אסתר אברהמי
Shape-2
אברהמי1
זוגיות אחרי לידה | אסתר אברהמי
Shape-2
אברהמי1
האם יש מצב ביניים בשלב המבוגר של הנישואין? | אסתר אברהמי
Shape-2
אברהמי1

הרשמה חינם
דרך חשבונך בגוגל יתן לך:

  1. דף בית מותאם עם רבנים וסדרות מועדפים
  2. היסטוריית צפיות וחזרה למיקום אחרון שצפית
  3. הורדת וידאו ושיפורים אינטראקטיביים בנגן
  4. ועוד הטבות מתפתחות בהמשך השדרוג של הערוץ!
דילוג לתוכן