פרשת: מידע לא זמין עבור המיקום והתאריך המבוקש | הדלקת נרות: 18:33 | הבדלה: 19:52 (ירושלים) 

דף הבית > > בחירות נכונות במשלוחי המנות/רויטל שנור

בחירות נכונות במשלוחי המנות/רויטל שנור

בחלק מהקהילות נהוג שגם הילדים שולחים זה לזה משלוחי מנות. זהו רעיון מתוק ומחמם לב אך גם מורכב ביותר. הרבה הורים עסוקים בתכנון משלוחי המנות של הילדים מההיבט התקציבי והארגוני. נדמה לי שחשוב לא פחות” לשים לב למשלוחי המנות מההיבט החברתי.
כשילד צעיר שואל : “למי כדאי לי לשלוח מנות?” התייחסו לסוגיה בכובד ראש והחזירו אליו את השאלה” האזינו להתלבטויות ולאמירות שלו בנושא. זִכרו שהרגע הזה מהווה הזדמנות כפולה – הוא מאפשר הצצה אל התפיסה החברתית של הילד שלכם” ובו זמנית הוא רגע של סיכוי לשינוי.
איך כדאי לנצל את ההזדמנות הזו? כדאי לבדוק עם כל אחד מילדינו לאילו חברים הוא מתכנן לשלוח מנות ומה הם השיקולים שמנחים אותו בבחירת החברים הללו. כך נלמד דבר או שניים על התפיסה החברתית שלו. האם יתכן שאחד הילדים שלכם לא קורא נכון את המפה החברתית? אולי הוא נוטה להשקיע את האנרגיות שלו בחברים שאין הרבה סיכוי שהוא יזכה מהם לאהדה? יש ילדים שבוחרים את החברים שלהם באופן אקראי מידי או לאור שיקול דעת שגוי. הם לא שמים לב להיבטים אמיתיים ומשמעותיים כמו התאמה באופי” מוכנות הילד השני לקשר הדדי או נעימות בקשר. הם בוחרים חבר על פי נתונים שוליים יחסית כמו קירבת מגורים” או על פי פרמטרים כמו מידת הפופולריות בכיתה.
כדאי לכוון את המבט של הילד שלכם אל עבר קשרים עם ילדים שאתם רואים אותם כשותפים פוטנציאליים לחברות אמיתית. שוחחו ובררו : מדוע אתה חושב לתת משלוח ל…? מה דעתך להוסיף משלוח ל… אני מאמין שיכול להיווצר ביניכם קשר נעים! האם גם אתה מאמין?
חשוב שתשימו לב שיש ברשימת הילדים להם הילד מתכנן לשלוח מנות לפחות חבר אחד שהחברות איתו עשויה להיות אמיתית והדדית. די בחבר קרוב אחד כדי להפיג תחושת בדידות! כך טוען ד”ר דניאל גולמן בספרו ‘אינטליגנציה רגשית’. למרבה הצער” סיכוייהם של ילדים עם קשיים חברתיים לקנות לעצמם חבר כזה פחותים בהרבה מהסיכויים של ילדים אחרים. חבל” כי דווקא הם זקוקים כל כך לחבר קרוב! בואו נעזור להם למצוא אותו!
ומה לגבי הילדים הבטוחים והפופולריים? גם כאן יש מקום לחשיבה ולהדרכה. לעיתים ילדים אלה אינם מספיק רגישים לילדים אחרים וכדאי לפתח את הרגישות הזו בליבם. חִשבו לגבי כל אחד מילדיכם” האם הוא מוכן לתת מעצמו גם לילד שהוא פחות חבר שלו” סתם ככה” כדי לחמם לו את הלב? האם יעניק משלוח מנות” לכבוד ההזדמנות לקרב לבבות” גם לילדים פופולריים פחות? ילד חדש בשכונה” ילד מעט ביישן” או ילד שנוטה להסתבך חברתית ומתקשה להשתלב” ייהנו מאד מתשומת לב חיובית ומשדר של קירבה המגיעים מילד פופולרי .
מעניין” הרבה ילדים מוכנים ואף שמחים לתת מעצמם לילדים עם צרכים מיוחדים בולטים אך חוששים לתת לילד שהוא בסך הכל קצת פחות ‘מסתדר’ בחברה. כאילו שקירבה אליו עלולה לפגוע במעמדם. בשל כך” שני הצדדים מפסידים הזדמנות לקשרים חדשים ומעמד חברתי נמוך הופך לעמיד למשך זמן ממושך. החשש שהתייחסות לילדים פופולריים פחות יפגע במעמד החברתי של ילד לרוב אינו מוצדק. לטווח הארוך חברת הילדים יודעת להוקיר ילדים בעלי ערכים חברתיים אמיתיים ולתמוה בסתר הלב על הילדים הדואגים ללא הרף לתדמיתם. כדאי לדעת שילדים בעלי רגישות חברתית לרוב מכובדים על ידי סביבתם ותכונה זו היא לטובתם.
אם כן” בימי ההכנות לפורים” מומלץ להורים להזמין כל ילד לבדיקת הבחירות החברתיות שלו המשתקפות במשלוחי המנות” ובעיקר מומלץ לכוון אותו בעדינות לבחירות נכונות.

רויטל שנור היא פסיכולוגית חינוכית ואם לילדים. אימהות המעוניינות לקבל מסרים מעצימים מדי פעם” מוזמנות להצטרף לקבוצת הווצאפ השקטה: ‘יש הרבה דרכים לאהוב ‘. להצטרפות יש לשלוח הודעת ווצאפ ל0544320540 .

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

חדשים מהרב

“הגדת ההורים” – בנישואין | אסתר אברהמי
Shape-2
Processed with VSCO with ke1 preset
מה זאת? מי זאת עולה? // הרב אמיר דומָן, עורך “ערוץ מאיר” | אמונה למעשה
Shape-2
אמיר דומן
בניית הזוגיות ע”י ההכנות לפסח | אסתר אברהמי
Shape-2
Processed with VSCO with ke1 preset
“כל דצריך” שבתוכנו פנימה // הרב אמיר דומָן, עורך “ערוץ מאיר” | אמונה למעשה
Shape-2
אמיר דומן
מעכבי אחריות אישית בנישואין | אסתר אברהמי
Shape-2
אברהמי1
שאלת? ניצחת! // הרב אמיר דומָן, עורך “ערוץ מאיר” | אמונה למעשה
Shape-2
אמיר דומן
אחריות אישית בנישואין | אסתר אברהמי
Shape-2
אברהמי1
אתגר “שינוי ההרגל” באמונה חיה // הרב אמיר דומָן, עורך “ערוץ מאיר” | אמונה למעשה
Shape-2
אמיר דומן
מ”הסתר אסתיר” ועד “ותלבש מלכות” – בנישואין | אסתר אברהמי
Shape-2
אברהמי1
לעת כזאת – הגעת ממש עכשיו למלכות! // הרב אמיר דומָן, עורך “ערוץ מאיר” | אמונה למעשה
Shape-2
אמיר דומן

הרשמה חינם
דרך חשבונך בגוגל יתן לך:

  1. דף בית מותאם עם רבנים וסדרות מועדפים
  2. היסטוריית צפיות וחזרה למיקום אחרון שצפית
  3. הורדת וידאו ושיפורים אינטראקטיביים בנגן
  4. ועוד הטבות מתפתחות בהמשך השדרוג של הערוץ!
דילוג לתוכן