פרשת: מצרע | הדלקת נרות: 18:31 | הבדלה: 19:50 (ירושלים) 

דף הבית > > וקנה לך חבר

וקנה לך חבר

וקנה לך חבר.
הוראת המשנה לקנות חבר” פותחת לנו פתח משמעותי להבנת מושג החברות בכלל. במיוחד בימינו” שהמושג ‘חבר’ משמש גם לחבר מועדון ולעוד כינויים. יש להבין מהו חבר אמיתי וכיצד נראות מערכות היחסים המתוקנות בין חברים.
ראשית נאמר” שהמשנה אומרת לנו שבחברות יש להשקיע” לקנות. חבר טוב הוא חבר שעושה אותך טוב” ואם זכה האדם לחברות כזו – עליו להשקיע בה כדי להפוך אותה לקניין של ממש.
ואם בקניין עסקינן” נראה שנוכל ללמוד על חברות מדרכי הקניין הידועים לנו ממסכתות נזיקין – משיכה” הגבהה מסירה. לפי הסדר של הבעל שם טוב – הכנעה” הבדלה” המתקה.

משיכה – חבר טוב מושך אותך החוצה בעת צרה. יש בהבנה הזו מימד רב של הכנעה. אנו מבינים שעם כל כוחותינו וכשרונותינו” – אנחנו לא יכולים להסתדר לבד בחיים. אין חבוש מתיר עצמו מבית האסורים. אדם זקוק לחבר שימשוך אותו בעת צרה” שינחם אותו בעת אבל” שייתן לו עצה טובה בזמן שהוא נוגע בדבר” פגוע או כועס. יש בדבר הזה בניין של ענווה. אנו זקוקים לעזרה.
הגבהה – חברות טובה היא חברות בה אני מזהה בחבר שלי נקודה ‘גבוהה’ שאין בי” ויש בו” ואני נהפך לתלמיד שלו בעניין הזה. ‘עמך כולם צדיקים'” הכוונה שבכל אחד מאיתנו יש נקודת צדיק שלגביה אנחנו משפיעים על האחרים. כל אחד הוא ‘אדוננו מורנו ורבנו’ לעניין מסוים. ואם כך” יש כאן מהלך של הגבהה. אני מזהה בחבר שלי נקודת גובה שאינה מצויה בי” ונהפך לעניין זה ל’תלמיד’ שלו. וכן להפך. זוהי הבדלה. הקשר בינינו מובדל דווקא על ידי נקודות המעלה השונות הנמצאות אצל כל אחד ועל ידי יכולת הלימוד והקבלה ההדדית.
מסירה- זהו החלק המתוק” כנגד ההמתקה. כמו כדור שעשוע הנמסר מיד ליד” כך יש בחברות מימד של פשטות ונעימות” שעשוע” אך גם התמסרות” אכפתיות ושותפות. האדם ההולך בעולם ויודע שאינו לבד” שיש לו קבוצת יחס ושייכות” שיש אנשים המסורים אליו והוא מסור אליהם” שיש לו ‘עם מי להתמסר’ בחוויות חייו” לשתף ולהשתתף” אז הוא אדם שמח ובטוח יותר.
שלושת הקניינים האלו יכולים להיות אבני דרך במסילה העולה לקניית חברות אמיתית” כזו שמחזיקה מעמד” מסייעת” פוקחת עיניים” איש לרעהו יעזורו ולאחיו יאמר חזק.

[מתוך דברים שנאמרו בשבת פרשת אמור – במסגרת שבת בוגרי מכון מאיר במדרשת עפרה. התכנסנו יחד כעשרים משפחות מבוגרי המכון בשנים האחרונות לשבת של לימוד ומפגש”של קירוב וחברות. שבת של אהבה ואמונה. שבת של קנה לך חבר” שבה נמשכנו בדברי תורה ודיבורים היוצאים מן הלב” שהגביהו אותנו” והעמיקו עוד את המסירות והחברות. חזק וברוך למארגנים.]

תגיות: קנה לך חבר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

חדשים מהרב

די לחרבות הברזל | הרב אייל ורד | יומן מלחמה 6
Shape-2
הרב אייל ורד צבא
אל תירא ישראל | הרב אייל ורד | יומן מלחמה 5
Shape-2
הרב אייל ורד צבא
אל תירא ישראל | הרב אייל ורד | יומן מלחמה 5
Shape-2
הרב אייל ורד במדים
תעלומה בדרך לפורים: מה עושים כשחודש אדר – נעדר?
Shape-2
Processed with VSCOcam with hb1 preset
הטבתן? ערבתן? הדליקו את הנר!
Shape-2
machon
לראות מעבר לקיר
Shape-2
machon
הבור של החבר שלך יכול לתקוע גם אותך…
Shape-2
machon
זבח משפחה
Shape-2
machon
הנסתרות לה’ אלקינו והנגלות לנו ולבנינו.
Shape-2
machon
היחלצו… מנגיעות אישיות
Shape-2
machon

הרשמה חינם
דרך חשבונך בגוגל יתן לך:

  1. דף בית מותאם עם רבנים וסדרות מועדפים
  2. היסטוריית צפיות וחזרה למיקום אחרון שצפית
  3. הורדת וידאו ושיפורים אינטראקטיביים בנגן
  4. ועוד הטבות מתפתחות בהמשך השדרוג של הערוץ!
דילוג לתוכן