פרשת: מצרע | הדלקת נרות: 18:31 | הבדלה: 19:50 (ירושלים) 

דף הבית > > סדר שבטי ישראל

סדר שבטי ישראל

כאשר שבטי ישראל מוכרחים “להתגלגל” בדרכים” במסעות ובנדודים” הרי הם מופיעים בסדר אלוקי” סדר נפלא. כשם שבאורגניזם הבריא של גוף האדם יש סדר של מוח” לב” ידיים ורגליים” כך באורגניזם הכלל ישראלי. יש סדר מיוחד של שבטי ישראל” יש שיעור קומה שלם גם במצב זה של הטלטולים במדבר. דבר זה מתברר בפרשה של היום: במרכז נמצא היסוד הפנימי – המשכן והארון אשר בו” וכן הכהונה והלוִיה שהן החלקים הפנימיים של כלל ישראל” ומסביב מסתדרים כל שבטי ישראל על פי סדר מיוחד ומפורט בפרטי פרטים. יש ראשון ויש שני לו וכו’. יש סדר אלוקי בבית ויש גם סדר במציאות הנודדת” סדר אלוקי נפלא של האורגניזם הבריא הכלל ישראלי בכל שיעור קומתו” על פי סדר ההנהגה של “בלכתך בדרך” .
אנו יוצאים מן הבית ונמצאים בדרך עם כל סכנותיה” ולכן יש צורך לשמור בדייקנות נוראה” באימה ויראה” את כל המדרגות. כמו בכל המציאות” ישנן מדרגות אף בישראל” מדרגות בקודש. כל מציאות הקיום האמיתית של כל אחד מאתנו” מיוסדת על שמירת התפקידים” כאשר הלב הוא לב” המוח הוא מוח” והאוזן אוזן” ללא כל בלבול וטשטוש. הרגל אינה יכולה לשמש כלב” והלב אינו יכול לשמש כרגל בשום פנים ואופן שבעולם. כמו כן” יש צורך בשמירת הבניין השלם של היצירה האלוקית הזאת” של כלל ישראל וכל מדרגותיו. יש סכנת חיים במצב של טשטוש תחומים” טשטוש מדרגות שבקדושה. ולכן יש צורך בשמירת כל תוקף סידור כלל ישראל על פי פרטי המספרים המדויקים והסטטיסטיקה של שבטי ישראל. וכן קיימת אחריות נוראה ואיומה לגבי הכהנים והלויים” החלקים הפנימיים של האומה” העוסקים בעבודת הקודש.
אלו הם התכנים העיקריים של פרשתנו. שני עניינים שהם אחד. הראשון הוא ההכנה לדרך ולסכנותיה על ידי הסידור האלוקי של בניין כלל ישראל” דרך כל החשבונות והמספרים בכל פרטיהם ודרגותיהם. ומתוך זה העניין השני: שמירת התחומים” המדרגות והתפקידים בתוך אחדותנו. הזר הקרב מסכן את נפשו . הבריאות המציאותית מחייבת שלא לטשטש תחומים. גם בתוך בית המקדש יש מדרגות אצל הלויים: משוררים ושוערים. חז”ל מתייחסים למצבים אלה של צורך בשמירת התפקידים: היזהר” שאתה מן המשוררים ולא מן השוערים . חס וחלילה להיכשל בחילוף המדרגות. מצד אחד” שלמות כל שיעור הקומה של כלל ישראל היא באחדותו” ומצד שני” מתוך כך ישנה האחריות הנוראה של שמירת המדרגות .

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

חדשים מהרב

מאחורי הקלעים של פרשת זכור: למחות את עמלק – עם ציצית בחוץ
Shape-2
שבת זכור3
מבט ייחודי לפרשת תרומה: המקום שהופך רשעים גמורים לצדיקים
Shape-2
Processed with VSCO with e8 preset
סיום ספר בראשית
Shape-2
machon
שנאה ואהבה
Shape-2
machon
שבטי ישורון
Shape-2
machon
מהות יעקב ועם ישראל
Shape-2
machon
שבטי ישראל
Shape-2
machon
יעקב אבינו
Shape-2
machon
שלישיית האבות
Shape-2
machon
הכנסת אורחים של אברהם אבינו
Shape-2
machon

הרשמה חינם
דרך חשבונך בגוגל יתן לך:

  1. דף בית מותאם עם רבנים וסדרות מועדפים
  2. היסטוריית צפיות וחזרה למיקום אחרון שצפית
  3. הורדת וידאו ושיפורים אינטראקטיביים בנגן
  4. ועוד הטבות מתפתחות בהמשך השדרוג של הערוץ!
דילוג לתוכן