פרשת: מידע לא זמין עבור המיקום והתאריך המבוקש | הדלקת נרות: 18:33 | הבדלה: 19:52 (ירושלים) 

דף הבית > > פרשת חוקת

פרשת חוקת

עניינה של ארץ ישראל הוא הופעת הקדושה שבטבע. בדרך לכניסה לארץ” מתמעטת ההנהגה הניסית” מה שמודגש על ידי הסתלקות מרים ואהרן ולבסוף אף משה. הם מסתלקים לפי סדר מדרגותיהם: קודם כל מרים” שסייעה למשה רבינו בצד הגשמי של הנהגת העם בסיפוק צרכיו. לכן במותה” התמעטה ההנהגה הניסית מצד זה ונסתלקה בארה של מרים. אחר כך אהרן הגדול ממנה” שסייע למשה רבינו בצד הרוחני של הנהגת העם” בעבודת הקודש” לכן במותו” התמעטה ההנהגה הניסית” והסתלקו ענני הכבוד. בקריעת ים סוף נהפכו המים למוצק” לעומת זה בפרשתנו” בגלל סילוק בארה של מרים” נהפך הסלע למים” מה שמגלה את הניסיות שבטבע. אבל גם זה נס” כמו שכתוב: “ההופכי הצור אגם מים” חלמיש למעינו מים” . גילוי אלוקי זה היה ראוי להופיע במדרגה הגבוהה ביותר שבבריאה שהיא הדיבור “ודברתם אל הסלע”” אבל משה הכה את הסלע.
כל עניינו של עמלק הוא קרי ומקרה” כלומר: כפירה בהופעת ד’ שבטבע” כפירה בניסיות המתגלה בעם ישראל. ולכן כשראה שהסתלקו ענני הכבוד ונתמעטה ההנהגה הניסית” חשב עמלק שעזב ד’ את ישראל ויצא למלחמה נגדם ” ונפל.
העם נכשל בסיבוכי הדרך: “וידבר העם באלקים ובמשה”” מתוך מיעוט דבקות בד’ וכפיות טובה. לכן ניתנה רשות לנחשים לנשכם ולהמיתם” כי “אין ערוד ממית אלא החטא ממית” . וכשהיו מסתכלים כלפי מעלה” ומשעבדים את לבם לשמים” היו מתרפאים .
אחרי שישראל נטה מאדום בדרכו לארץ ישראל” באה ההתנגשות עם סיחון ועוג” שהיא למעשה תחילת כיבוש הארץ והכנה להתנגשות העיקרית עם שבעת העממים. ההנהגה האלוקית שבטבע” מודגשת אצל סיחון” עליו נאמר “כי חשבון עיר סיחון מלך האמורי היא” והוא נלחם במלך מואב הראשון” ויקח את כל ארצו מידו”. שואלים חז”ל” למה זה נכתב? אלא “לפי שנאמר ‘אל תצר את מואב’ ” וחשבון משל מואב היתה” כתב לנו שסיחון לקחה מהם” ועל ידו טהרה לישראל”. וכדברי קודשם של חז”ל “אם ראית מלכיות מתגרות אלו באלו” צפה לרגלו של משיח” . כי כל המלחמות” גם של גויים בינם לבין עצמם” הן מכוונות על פי ד'” “איש מלחמה” ו”בעל מלחמות” הבורא אורו של משיח .

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

חדשים מהרב

מאחורי הקלעים של פרשת זכור: למחות את עמלק – עם ציצית בחוץ
Shape-2
שבת זכור3
מבט ייחודי לפרשת תרומה: המקום שהופך רשעים גמורים לצדיקים
Shape-2
Processed with VSCO with e8 preset
סיום ספר בראשית
Shape-2
machon
שנאה ואהבה
Shape-2
machon
שבטי ישורון
Shape-2
machon
מהות יעקב ועם ישראל
Shape-2
machon
שבטי ישראל
Shape-2
machon
יעקב אבינו
Shape-2
machon
שלישיית האבות
Shape-2
machon
הכנסת אורחים של אברהם אבינו
Shape-2
machon

הרשמה חינם
דרך חשבונך בגוגל יתן לך:

  1. דף בית מותאם עם רבנים וסדרות מועדפים
  2. היסטוריית צפיות וחזרה למיקום אחרון שצפית
  3. הורדת וידאו ושיפורים אינטראקטיביים בנגן
  4. ועוד הטבות מתפתחות בהמשך השדרוג של הערוץ!
דילוג לתוכן