פרשת: צו | הדלקת נרות: 18:16 | הבדלה: 19:34 (ירושלים) 

דף הבית > > ההתמודדויות כ”מתנה” אישית בנישואין

ההתמודדויות כ”מתנה” אישית בנישואין

רבים הם הרווקים” הנשואים והגרושים כאחד” שנמאס להם לשמוע את המנטרה שחיי נישואין הם עבודה קשה” התמודדויות לאין ספור וללא הפסקה. לכן ישנם רווקים שחוששים “להרוס” לעצמם את חייהם העצמאיים והנוחים ומוותרים על נישואין. הגרושים טוענים שהם “שבעו די” מהבעיות שנוצרו” יש להם כבר ילדים ולמה להיכנס שוב לבעיות נוספות.
וב”ה מובן שיש זוגות נשואים רבים שמבינים את אידיאל הנישואים” מתמודדים נכון ע”י עבודת המידות ונהנים מהחיים הזוגיים ומהמשפחה שבנו במו ידיהם” עם סייעתא דשמיא.
במאמר זה” אני פונה אל הנשואים שהתייאשו מעצמם ומנישואיהם” כתוצאה מצורת חיים הרסנית וחיים בנישואין כפרודים או שעדיין סובלים ביחד וקרובים לייאוש. הם מגיעים כמוצא אחרון” לפני גירושין.
………………..
חמש עשרה שנות הנישואין של גילה ושמעון” היו קשים מנשוא. בבחרותו שמעון חי והתחנך בישיבות. כאשר נישא לגילה” קבע עיתים לתורה ועבד לפרנסתם במשרד ממשלתי. הוא חלם על זוגיות טובה שלא ראה אצל הוריו ששהו רוב זמנם בעבודה. כבר בתחילת הנישואין” הוא הרגיש שגילה רודה בו ומחליטה בשבילו כמעט בכל דבר. בתמימותו ומשאיפתו לחיים שקטים” חשב שזה יעבור לה. אולי היא לחוצה בגלל ההריון הראשון… בגלל רגישותה אחרי לידה… כיוון שהיא לא ישנה טוב… בגלל ההריון השני וכן הלאה. כיום יש להם שישה ילדים.
כששמעון “התעורר” והבין שהמצב לא בגלל…. אלא זה דפוס התנהגות” היה כבר קיבעון התנהגותי בין שניהם. גילה החליטה בכל דבר ושמעון רצה שקט ולכן הסכים בלית ברירה לכל רצונותיה. מידי פעם היה מתפרץ כנגדה והיא פירשה אותו כאדם לא יציב.
שיקפתי לו שהוא חווה התעללות. בהתחלה שמעון התנגד להגדרה זו ואמר שהוא משתדל להיות נחמד אליה ולתת לה את כל מה שהיא מבקשת” רק שלא תתעצבן עליו. לכן הוא לא מבין למה היא ממשיכה להשתלט ולפגוע בו. במשך הזמן הבין שהתנהלותו מהווה מצע נוח להתפתחות יחסים כאלה.
כשבדקנו את הרקע המשפחתי של שניהם” הוא החל להבין את הדינאמיקה הקיימת ביניהם. הוא לא ראה זוגיות בבית הוריו וחשב שכאשר הוא יהיה נחמד ועדין לאשתו” הכול ילך למישרין. גילה לעומתו” חוותה בבית הוריה” זוגיות שטלתנית הדדית וה”קרבות” ביניהם היו עניין שבשגרה” כאשר בכל פעם” אחד מהם נכנע. זו דרך החיים שגילה הכירה. האופי הרך והמוותר שלו” מבלי שהיה מודע לכך” אפשר לה לשלוט” תוך כדי זלזול ופגיעה בו.
שמעון הגיע אלי בלעדיה. גילה טענה שהיא בסדר גמור ורק הוא הבעייתי ולכן אין לה צורך בפגישות. הוא החל ללמוד לבטא את נוכחותו” תוך הקשבה והתייחסות ברגישות לצורכי אשתו מבלי לבטל את עצמו. זו הייתה שפה זרה בשבילו. מה גם שהם כבר היו כל כך מקובעים בהרגליהם שהשינוי דרש תרגול רב למדי” בעיקר מפני שגילה לא הייתה שותפה לתהליך הבראת הזוגיות. שמעון התנסה על ידי סימולציות באמירות ברורות שהוא מאמין בהן. בזמן אמת ביניהם” היה צריך לא להישבר ולוותר על עצמו. גילה פירשה את סגנונו החדש כניסיונות שליטה” לפי תבניות החשיבה המוכרות לה” מבלי להיות מודעת למצוי בבסיס השינוי של בעלה. שמעון היה קרוב לייאוש ונטה לחזור להרגליו הקודמים” שבהם חיפש את השקט המדומה שבעטיו הגיע לזוגיות כושלת. תוך כדי ההתמודדויות” הבין שהברירה היחידה שנותרה לו” לעמוד על צרכיו ומקומו” תוך כדי נתינת מקום גם לאשתו” אפילו במחיר (שפחד ממנו)” שאשתו עלולה להתגרש ממנו.
השדר הברור הזה” נתן את אותותיו ואט אט” גילה החלה להעריך את עמידתו האיתנה ובלית ברירה” פינתה לבעלה מקום כשותף. במשך הזמן” הגיעה גם גילה מרצונה” לפגישות אישיות ו…זוגיות.
בפגישת הסיכום” שמעון נוכח לדעת שרק “בזכות” השליטה המכאיבה של אשתו” הוא הוכרח לעשות שינוי שבו הוא גילה את עצמו ועוצמתו. הוא הודה בסתר ליבו לאשתו על המתנה שהייתה אמנם מכאיבה” אך בלעדיה” היה נשאר בחולשותיו.
גם גילה יכלה “להודות” לבעלה ש”בזכותו” יצרה שינוי שנסך בה יותר רוגע.
אמרתי לשניהם שהקב”ה מזווג לכל אחד ואחת את “מתנתו”” כדי שכל אחד מהם בעל כורחו” יבנה ויאזן את אישיותו.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

חדשים מהרב

מ”הסתר אסתיר” ועד “ותלבש מלכות” – בנישואין | אסתר אברהמי
Shape-2
אברהמי1
חיזוק הזוגיות, מתוך השתיקה והמתיחות בנישואין | אסתר אברהמי
Shape-2
אברהמי1
שגרת חיים ברוכה בנישואין | אסתר אברהמי
Shape-2
אברהמי1
האשמות בין בני זוג בנישואין | אסתר אברהמי
Shape-2
אברהמי1
זוגיות אחרי לידה | אסתר אברהמי
Shape-2
אברהמי1
האם יש מצב ביניים בשלב המבוגר של הנישואין? | אסתר אברהמי
Shape-2
אברהמי1
סיכום וסיום של שלבי הנישואין | אסתר אברהמי
Shape-2
אברהמי1
שלב המיזוג והאיזון הזוגי בנישואין | אסתר אברהמי
Shape-2
אברהמי1
איך אפשר לקדם את היעד לנישואין | אסתר אברהמי
Shape-2
אברהמי1
שלב  הבנייה המחודשת של המחויבות הזוגית. | אסתר אברהמי
Shape-2
אברהמי1

הרשמה חינם
דרך חשבונך בגוגל יתן לך:

  1. דף בית מותאם עם רבנים וסדרות מועדפים
  2. היסטוריית צפיות וחזרה למיקום אחרון שצפית
  3. הורדת וידאו ושיפורים אינטראקטיביים בנגן
  4. ועוד הטבות מתפתחות בהמשך השדרוג של הערוץ!
דילוג לתוכן