פרשת: ויקרא | הדלקת נרות: 17:12 | הבדלה: 18:29 (ירושלים) 

דף הבית > > הפירומנים

הפירומנים

דור דור ופירומניו הוא” שאוהבים לשרוף. איננו מדברים כאן על פירומן על רקע נפשי אלא על פירומן אידיאולוגי-פוליטי” שאינו מסוגל לחיות עם מה שאינו עולה בקנה אחד עם רצונותיו ודעותיו. הקיצור” הוא אנטי-סוציאלי.
אז יש שרוצים לשרוף את מדינתנו. היא אינה מוצאת חן בעיניהם. הם חלמו על מדינה אחרת. הם חלמו על מדינת כל אזרחיה” והנה לדאבונם הוקמה מדינת היהודים אך מה לעשות” שהם לא היו פה כאשר הוקמה המדינה. אלו שהקימו אותה היו יהודים והם הטביעו את חותמם עליה. אותם היהודים המקימים חלמו אלפיים שנה על מדינת יהודים וסוף סוף הצליחו בחסדי ד’. ידוע שהרצל” חוזה המדינה” קרא לספרו ‘מדינת היהודים’ או בגרמנית Judenstaat. וטוב יותר: המדינה היהודית” באנגלית The Jewish State” בצרפתית L’Etat juif” וביידיש: די יידישע מדינע.
במדינה היהודית הזאת יש כל מיני יהודים עם אידיאולוגיות שונות” כגון דתיים וחילונים. אבל הם הבינו תמיד שעליהם להסתדר יחד. הם מעולם לא ישבו יחד והחליטו על קווים מדויקים” אך מתוך אחריות” הבינו שיש להסתדר ביחד. הרי לא יעלה על הדעת שתהיה כאן מדינה דתית שתפעיל כפייה על החילונים” וכן לא יעלה על הדעת שתהיה כאן מדינה חילונית” שהרי יש דתיים” ויש גם דתיים למחצה לשליש ולרביע. אז באופן טבעי נוצר איזון הנקרא סטטוס קוו. וב”ה הסתדרנו יחד במשך עשרות שנים מתוך סובלנות.
זאת המילה: מדינה של סובלנות הדדית. איש לא ויתר על דעותיו” אך התחמש בסובלנות. זה לא היה קל. עם כל הענווה” אנו יכולים להתפאר על כך. מסביבנו יש מדינות ללא סבלנות וללא סובלנות” מצרים” ירדן” איראן” עירק” סוריה והן נשרפות במלחמות אזרחים.
ועתה באים פירומנים בתוכנו ורוצים לשרוף את מדינתנו במובן האידיאולוגי-הפוליטי. הם לא למדו בבית הספר של סובלנות חברתית. הם מזכירים לנו את המיתוס היווני של פרומתיאוס שגנב אש מן השמים כדי לתת אותה לבני אדם” אבל שכח לגנוב האומנות החברתית” לכן האדם מוכשר לשרוף אך לא לחיות יחד.
מובן שמדינתנו אינה אידיאלית” אך בסך הכול” חוץ מכמה חריקות” אנו מסתדרים יחד יפה מאוד” דתיים וחילונים” חרדים וציונים” ימנים ושמאלנים” אשכנזים וספרדים” תימנים ואתיופים” ואפילו יהודים וערבים.
אבל הפירומנים אינם בוחלים בשום אמצעי. הם פועלים בכל הדרכים כדי להשליט את האינקוויזיציה שלהם. התרגלנו אצל הנוצרים לאינקוויזיציה דתית” אך העידן המודרני יצר גם הוא אינקוויזיציה חילונית” בנתיבים אחרים: א. מערכת המשפט. ב. אמצעי התקשורת. ג. סיוע מארגונים זרים אנטי-ישראלים.
ואם יש ראש ממשלה שיודע להתהלך בסובלנות בין השבילים ומביא ברכה למדינה היהודית” ודאי יש לשרוף אותו וכל האמצעים כשרים.
נחמתנו היא שאותם פירומנים הם מיעוט קטן” מיעוט זעיר. אך אין זו סיבה להירדם בשמירה” שהרי פירומן אחד” הרוסטראטוס” שרף מקדש שלם.
דור ודור ופירומניו. ואנו נילחם נגד השחתת המערכת המשפטית והשחתת אמצעי התקשורת” ונעמול להמשיך את קיום מדינתנו היהודית באהבה ואחווה ושלום ורעות.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

חדשים מהרב

יוֹאָב בֶּן צְרוּיָה הַתַּקִּיף
Shape-2
machon
אָנָּא” מִיכַל אִשְׁתִּי
Shape-2
machon
את אחי אנכי מבקש
Shape-2
machon
אַבְנֵר בֶּן נֵר הַצַּדִּיק
Shape-2
machon
עשרת הדברות של המלחמה בקורונה
Shape-2
machon
מֶתַח בְּבֵית שָׁאוּל – מְגִלַּת דָּוִד 75
Shape-2
machon
הלכות חנוכה בזמן קורונה
Shape-2
machon
אַבְנֵר בֶּן נֵר פּוֹרֵשׁ – מגילת דויד 76
Shape-2
machon
חיסון קורונה – כן או לא?
Shape-2
machon
קורונה וקונספירציה
Shape-2
machon

הרשמה חינם
דרך חשבונך בגוגל יתן לך:

  1. דף בית מותאם עם רבנים וסדרות מועדפים
  2. היסטוריית צפיות וחזרה למיקום אחרון שצפית
  3. הורדת וידאו ושיפורים אינטראקטיביים בנגן
  4. ועוד הטבות מתפתחות בהמשך השדרוג של הערוץ!
דילוג לתוכן