פרשת: ויקרא | הדלקת נרות: 17:12 | הבדלה: 18:29 (ירושלים) 

דף הבית > > מייאוש לתקווה בנישואין ב’

מייאוש לתקווה בנישואין ב’

במאמר זה” אני פונה אל הזוגות המיואשים שמחליטים לסיים את הקשר הזוגי: אני חוששת שלא מיציתם את התהליך לבנייה אישית וזוגית. אתם חווים מערכת רגשית שלילית במשך שנים” ללא עזרה מקצועית. עתה אתם מגיעים למפגשי ייעוץ ופותחים את פצעי העבר” וזה חשוב כדי לאפשר התחלה של תהליך הבראה. בפועל אתם נשארים במשקעי העבר ומתקשים לשחרר” עקב הסבל שחוויתם. מכיוון שרובכם אומרים לעצמכם שהזוגיות שלכם לא מתאימה מלכתחילה ושבזבזתם את שנות חייכם היפות לריק” אתם לא מאמינים שניתן לתקן…
התורה מלמדת אותנו” על יעקב אבינו שרצה את רחל ובבוקר “והנה היא לאה”. יעקב הוא אב טיפוס לכולנו. כי “מעשה אבות סימן לבנים”. הקב”ה מראה לפני הנישואין לבני הזוג” את החיבור הקיים ביניהם והם מתחתנים” כשיש בליבם תקוות גדולות. אחרי החתונה” הם מגלים דברים שלא היה ניתן לראות קודם… “והנה היא לאה”.
יעקב אבינו חי בידיעה ברורה שהכול מאת ה'” על כן הוא מקבל גם את לאה כאשתו. מסתבר שדווקא מלאה שהיא מהעולם הנסתר והעליון” יצאו מלוכה וכהונה. מה שנסתר מבינתנו כמו: “איך זה שהתחתנתי עם…”” “איך זה שלא ראינו…”” דווקא מהנסתר” יצאו גילויים משמעותיים. כי כמו שיש קליפה שמכסה על הפרי” כך ישנן קליפות וכיסויים שמכסים על הפרי הטוב שיש בזוגיות. הקשיים מעידים שיש מה להוציא ולגלות טוב בנישואין. (יוצא מן הכלל” זוגיות שיש בה אלימות וסכנה.)
אנו לומדים מיעקב אבינו כיצד להתמודד ולגלות את הגודל שיצא מכל זוג בנישואין. ישנם זוגות שנבהלים מהסיבוכים ובורחים אל חיק הרבנות. שם מקבלים את הגט “הנכסף” וסוף סוף יוצאים “לחירות” כביכול. מכיוון שאהבה היא החמצן של החיים” מתחילים לחפש אהבה נוספת ונפגעים שוב וחוזר חלילה. והילדים- מה יהא עליהם? הם ודאי נפגעים על לא עוול בכפם.
ישנם זוגות שהם גרושים במחשבה” מבלי להתגרש באופן רשמי. הם אינם מעיזים לגלות את מחשבותיהם” אבל הם כבר מנותקים. באופן כזה” גם ייעוץ כבר לא עוזר. אלא אם כן ישנו את מחשבותיהם.
התמודדויות עם קשיים” זו לא בעיה. זו בניית קומה נוספת באישיות. בבקשה” אנא קבלו עצתי כי כדאי להישאר בזוגיות הראשונה” כדי ללמוד ולתקן ולחיות באושר. זה שסבלתם שנים ללא לימוד נכון” לא מצדיק את הייאוש והפירוק” אלא אם אתם נמצאים במצבים פתולוגיים חסרי תקנה. הבעיה היא” כאשר ישנה פרשנות- שכל המצבים הם חסרי תקנה שכביכול מצדיקים גירושין.
יש נושא נוסף שחשוב לתת עליו את הדעת:
כל אדם מחזיק בהנחות יסוד שייתכן שאינו מודע אליהן” והן אלה שמנהלות אותו. לדוגמא:”אין סיכוי שאזכה לנישואין מאושרים. הרי כולם סובלים..” או: “החיים הם מסכת ארוכה של סבל וצריך ללמוד לשרוד בהם…”. מחשבות מעין אלה” מזמינות את המציאות להיות בדיוק כפי שחושבים. כמו הכתובת ב-waze. גם כאשר זוכים לתנאי חיים טובים” מגיעים אל אותה כתובת שלילית. מכיוון שחוזרים על המחשבה השלילית פעמים רבות כל כך” נעשים בטוחים שאכן אין אפשרות לאושר בנישואין” לפחות לא בזוגיות הזאת… אם לא מודעים למחשבה ולא משנים אותה” היא תוביל לאותו מצב גם בזוגיות אחרת. אם כך” כדאי להיות קשובים למחשבות שמנהלות את החיים ולשנות אותן למחשבות חיוביות” כבר בזוגיות הראשונה.
מחשבות חיוביות יובילו אתכם לנישואין מאושרים” גם בתנאי חיים קשים.
ישנם זוגות נשואים שחיים בטובה” בשלום ובברכה. היות שמאמינים שזה אפשרי- מגיעים לכך. הילדים שאתם אוהבים כל כך” גם הם יחיו בביטחון ובמנוחת הנפש” כשיראו את הוריהם מאושרים.
כך ייבנה עם ישראל” בדרכו של יעקב אבינו עם רחל ולאה שזכו בשנים עשר שבטי י-ה” עמודי היסוד של עם ישראל.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

חדשים מהרב

חיזוק הזוגיות, מתוך השתיקה והמתיחות בנישואין | אסתר אברהמי
Shape-2
אברהמי1
שגרת חיים ברוכה בנישואין | אסתר אברהמי
Shape-2
אברהמי1
האשמות בין בני זוג בנישואין | אסתר אברהמי
Shape-2
אברהמי1
זוגיות אחרי לידה | אסתר אברהמי
Shape-2
אברהמי1
האם יש מצב ביניים בשלב המבוגר של הנישואין? | אסתר אברהמי
Shape-2
אברהמי1
סיכום וסיום של שלבי הנישואין | אסתר אברהמי
Shape-2
אברהמי1
שלב המיזוג והאיזון הזוגי בנישואין | אסתר אברהמי
Shape-2
אברהמי1
איך אפשר לקדם את היעד לנישואין | אסתר אברהמי
Shape-2
אברהמי1
שלב  הבנייה המחודשת של המחויבות הזוגית. | אסתר אברהמי
Shape-2
אברהמי1
שלב ההתכנסות האישית בנישואין | אסתר אברהמי
Shape-2
אברהמי1

הרשמה חינם
דרך חשבונך בגוגל יתן לך:

  1. דף בית מותאם עם רבנים וסדרות מועדפים
  2. היסטוריית צפיות וחזרה למיקום אחרון שצפית
  3. הורדת וידאו ושיפורים אינטראקטיביים בנגן
  4. ועוד הטבות מתפתחות בהמשך השדרוג של הערוץ!
דילוג לתוכן