פרשת: צו | הדלקת נרות: 18:16 | הבדלה: 19:34 (ירושלים) 

דף הבית > > מייחלת לביטויי רגשות בנישואין ב’

מייחלת לביטויי רגשות בנישואין ב’

שירה הגיעה לפגישה עם בעלה. שמתי לב בפגישה הקודמת לעובדה ששירה לא הזכירה כלל את שם בעלה. תהיתי” מה זה אומר. ציינתי לעצמי עובדה זו” מכיוון שבד”כ נקודות מסוג זה שעולות במהלך הייעוץ” הינן בעלות משמעות.
שאלתי לשמו. “שמואל”” השיב.
“היה לי חשוב לבוא יחד איתו לפגישה”” אמרה שירה. אחרי ששפכתי את ליבי בפעם שעברה” אין טעם שאבוא לבד.
הוא ישב מכונס בתוך עצמו ונראה היה כאילו כל זה לא נוגע לו.
“חשוב לי לשמוע אותך”. אמרתי לשמואל.
“מה יש לי לומר”?…. אחרי שתיקה קלה הוסיף: “אני לא מבין מה היא רוצה ממני. מה שהיא מבקשת אני משתדל לעשות” גם אם אין לי חשק…. מה היא רוצה? אני עובד ומפרנס בכבוד” אני מטפל בילדים ולומד איתם… היא כל הזמן דורשת ומפעילה אותי ואם אני לא עושה בדיוק כמו שביקשה” היא יורדת עלי וגם משתמשת במילים שמשפילות אותי. אני מרגיש שאני לא שווה כלום בשבילה. אז שתעזוב אותי לנפשי…”.
“אני מודה ומתוודה שמרוב כעס” אני מפנה כלפיו מילים לא ראויות. אני מסכימה שזה לא בסדר… אבל הוא מוציא אותי מדעתי. שמת לב שהוא מתנהג כמו ילד מגודל? שמת לב שהוא מתייחס רק לעובדה שהוא מתפקד בבית? וגם זה בעיקר בגלל שאני מבקשת? הוא מתנהג כאילו אני אמא שלו. הוא צודק. לאמא לא אומרים משפטים רומנטיים (אמרה בגיחוך)… הוא מייבש אותי.. אני מדברת ומדברת והוא שותק ושותק… מה יהיה??”
נתתי לשקט להיות נוכח בחדר” למרות שהסערות הרגשיות שלהם” עוד הדהדו בתוך השקט. ניכר שנוצרה כאן עכשיו אינטראקציה שזמן רב לא הייתה ביניהם.. הם מצויים במעגל סגור ללא מוצא. נראה שהיא מרגישה צורך בדיבור. ככל שהיא מרבה לדבר” הוא מסתגר יותר. ככל שהוא שותק” היא מדברת יותר ומאבדת את הרגישות והכבוד כלפיו. חוסר הרגישות שלה” גורם לו לחוש חסר ערך בעיניה וממילא להסתגר עוד יותר. כך שבפועל הוא שותק יותר” היא מדברת יותר וחוזר חלילה.
פניתי אליהם ושאלתי: “שניכם אמרתם דברים משמעותיים” שניכם חשפתם כאן מחשבות ורגשות שמלווים את סוג הקשר ביניכם. מה כל אחד מכם מרגיש עכשיו?
שמואל אמר” “קשה לי שהיא מאוכזבת ממני” אני רוצה שהיא תהיה מאושרת. אבל אני לא כל כך יודע איך להתנהל מולה וההתפרצויות כלפי הורסות אותי. כשאני רואה שהיא מתאכזבת וגם המאמצים שלי לא שווים בעיניה” אז אני לא מסוגל לנסות שוב. שעוד פעם תעיר ותלעג לי?…”
שירה הגיבה מיד: “אני יודעת שהוא זאב בודד” בעיקר בגלל צורת החיים שגדל בה. עצוב לי וכואב לי עליו. אמרתי לך שאני גם אוהבת אותו. אבל זה לא עוזר לי. גם אני בודדה וזקוקה באופן נואש לגבר שיאהב אותי.”
פניתי לשניהם: “אני שומעת מכם ששניכם סובלים ומתוסכלים ומייחלים לקשר חיובי משמעותי. עם זאת” נראה שלכל אחד מכם יש את החלק באופן לא מודע שאתם “תורמים” לקשיים ולסבל ההדדי” במערכת הזוגית שביניכם. כל אחד מכם הביע כעת את אהבתו וזו התחלה טובה. נבדוק בפעם הבאה” כיצד כל אחד מכם יכול לגלות ו’לתרום’ את חלקו החיובי הטמון בו”.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

חדשים מהרב

מ”הסתר אסתיר” ועד “ותלבש מלכות” – בנישואין | אסתר אברהמי
Shape-2
אברהמי1
חיזוק הזוגיות, מתוך השתיקה והמתיחות בנישואין | אסתר אברהמי
Shape-2
אברהמי1
שגרת חיים ברוכה בנישואין | אסתר אברהמי
Shape-2
אברהמי1
האשמות בין בני זוג בנישואין | אסתר אברהמי
Shape-2
אברהמי1
זוגיות אחרי לידה | אסתר אברהמי
Shape-2
אברהמי1
האם יש מצב ביניים בשלב המבוגר של הנישואין? | אסתר אברהמי
Shape-2
אברהמי1
סיכום וסיום של שלבי הנישואין | אסתר אברהמי
Shape-2
אברהמי1
שלב המיזוג והאיזון הזוגי בנישואין | אסתר אברהמי
Shape-2
אברהמי1
איך אפשר לקדם את היעד לנישואין | אסתר אברהמי
Shape-2
אברהמי1
שלב  הבנייה המחודשת של המחויבות הזוגית. | אסתר אברהמי
Shape-2
אברהמי1

הרשמה חינם
דרך חשבונך בגוגל יתן לך:

  1. דף בית מותאם עם רבנים וסדרות מועדפים
  2. היסטוריית צפיות וחזרה למיקום אחרון שצפית
  3. הורדת וידאו ושיפורים אינטראקטיביים בנגן
  4. ועוד הטבות מתפתחות בהמשך השדרוג של הערוץ!
דילוג לתוכן