פרשת: מידע לא זמין עבור המיקום והתאריך המבוקש | (ירושלים) 

דף הבית > > לשתוק כדי לא לקלקל: מכתב סוער לאסתר אברהמי

לשתוק כדי לא לקלקל: מכתב סוער לאסתר אברהמי

מאמר של אסתר אברהמי על קשיים בזוגיות ופתרונם
מספר פרק בסדרה : 11
הורי הרווקים מבקשים: תשמעו אותנו
תרגול משפטי מפתח בנישואין: מאמר מיוחד מאת אסתר אברהמי

במוצאי שבת שעברה” קיבלתי מייל מרונן:
“שבוע טוב לך.
אני קורא קבוע את מה שאת כותבת ומנסה ללמוד ולהפנים. סליחה שאתבטא כפי שאני מרגיש” מקווה שתביני אותי. בשתי השבתות האחרונות” כתבת על “מושגי יסוד” בין בני אדם בכלל ובפרט בזוגיות. אני נשוי עם ילדים… ולא אלאה אותך… אבל נראה לי שאת לא מחוברת למציאות ממה שקורה בפועל בזוגיות. זה כאילו שאת מדברת על זוגיות בשמים ולא בארץ (וזה מרגיז). סליחה שוב שאני חולק עלייך” אבל באמת… המציאות כל כך מורכבת ומעייפת ולמי יש בכלל יכולת לשנן ולהפנים משפטים כמו שכתבת” במצבים שאני חי אותם ולא רק אני. (אני מכיר חברים שגם להם קשה בזוגיות). למשל” איך אני יכול לכבד את אשתי” כשהיא מזלזלת בי. איך יש לי זכות וחובה להתבטא כדברייך” כשאני רק מדבר” הכעס שלה עולה ושוטף אותי ועדיף לי לשתוק כדי לא לקלקל… ועוד הרבה דוגמאות מהחיים האמיתיים ולא מהחיים כמו שאת מציירת . ככה נראה לך שאפשר לבחור??? איך אני יכול לבחור” כשאשתי יוצאת מהבית לבילויים” לקניות” למשפחה שלה… ומה עם הילדים? אזניח אותם? אז אין לי “בחירה” ואני נשאר לטפל בהם בכל מה שהם צריכים. אז על מה את מדברת?? תרדי למציאות ותכתבי מה צריך להיות בזוגיות במעשים ולא במחשבות” במציאות ולא בפנטזיה”.
כתבתי לו שאתן לו תשובה דרך העלון.
שלום לך רונן.
וואו. כמה כאב ותסכול אני מרגישה מדבריך. את מה שכתבת” אני שומעת מזוגות שפונים אלי ואני מאמינה שיש עוד כאלה. לכן אני עונה לך דרך העלון” גם לאחרים. יש בדבריך כמה נושאים חשובים שמקווה שאתייחס אליהם במאמרים נוספים. אני מבינה שמציאות החיים הזוגיים נדמית לך כמעמסה שקשה לשאת אותה. מניסיון עם זוגות שמגיעים בתחושות כאלה” הם מגלים בהדרגה” כי זה אפשרי. “… בפיך ובלבבך לעשותו”.
הפעם אתייחס להערתך שהזוגיות אינה בשמים אלא בארץ.
הזוגיות בנישואין אכן מתבטאת בארץ” בארציות” בחיי המעשה. אך ראשה יכול להיות בשמים. זוג מתחתן וקושר את חייו זב”ז” מתוקף הנשמה האלוקית שנמצאת בתוכו. לא תמיד מודעים לכך. אבל זאת האמת. יש בתוכנו אלוקות שהיא יכולת אין סופית ותפקידנו לגלות את נצחיות נשמתנו” ע”י התאחדות וחיבור נשמתי זוגי. חשוב שתחילה נכיר בגודל שבנו. כתוב בתהילים ח’: “מה אנוש כי תזכרנו ובן אדם כי תפקדנו”” ומיד כתוב: “ותחסרהו מעט מאלוקים וכבוד והדר תעטרהו. תַּמְשִׁילֵהוּ” בְּמַעֲשֵׂי יָדֶיךָ; כֹּל שַׁתָּה תַחַת-רַגְלָיו”. המקור שלנו הוא אלוקי” גבוה ונשגב מצד הנשמה” בבחינת “אדמה לעליון”. יש בנו חסרונות” קשיים ומורכבויות בחיים שהם מצד מעורבות הגוף ונטייתו כלפי הגשמיות. מתוך המבט שאנחנו בני א-ל חי ויש בנו גובה” כבוד והדר אלוקי” נוכל למשול במציאות הגשמית ולרומם אותה. אם נכוון את חיי המעשה מתוך תחושה כזאת” בוודאי נצליח לרומם את החיים לגובה השמים. בזכות הקשיים היום-יומיים” אנחנו נעשים מחוזקים ועוצמתיים יותר” כל עוד מבטנו מופנה כלפי שמים.
אני מזמינה אותך בשעה של רגיעה ביניכם” ליזום פגישה זוגית” וכן מזמינה את מי שקורא ומרגיש שנמצא במצבים מעין אלה” ליצור פגישה זוגית. כל אחד מבני הזוג ינסה להתכנס בתוך עצמו ולהקשיב ללב” לרצון האמיתי (הנשמתי) העולה מתוכו המבקש אמת” אהבה ורוגע. אחר כך תשתפו זה את זו במשאלות הלב שלכם לחיבור זוגי נשמתי שיבוא לידי ביטוי דרך הקשר הגשמי” הארצי. זו עבודת חיים” זו עבודת המידות.
בכך אנו שותפים לבורא שקשר גוף ונשמה יחדיו בבחינת: “ומפליא לעשות”. כך גם בני זוג מייצרים חיבור בחיי המעשה בארץ עם רצון שמים.
על שאר הנושאים שהעלית בכתיבתך” אכתוב בפעם הבאה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

חדשים מהרב

“הגדת ההורים” – בנישואין | אסתר אברהמי
Shape-2
Processed with VSCO with ke1 preset
בניית הזוגיות ע”י ההכנות לפסח | אסתר אברהמי
Shape-2
Processed with VSCO with ke1 preset
מעכבי אחריות אישית בנישואין | אסתר אברהמי
Shape-2
אברהמי1
אחריות אישית בנישואין | אסתר אברהמי
Shape-2
אברהמי1
מ”הסתר אסתיר” ועד “ותלבש מלכות” – בנישואין | אסתר אברהמי
Shape-2
אברהמי1
חיזוק הזוגיות, מתוך השתיקה והמתיחות בנישואין | אסתר אברהמי
Shape-2
אברהמי1
שגרת חיים ברוכה בנישואין | אסתר אברהמי
Shape-2
אברהמי1
האשמות בין בני זוג בנישואין | אסתר אברהמי
Shape-2
אברהמי1
זוגיות אחרי לידה | אסתר אברהמי
Shape-2
אברהמי1
האם יש מצב ביניים בשלב המבוגר של הנישואין? | אסתר אברהמי
Shape-2
אברהמי1

הרשמה חינם
דרך חשבונך בגוגל יתן לך:

  1. דף בית מותאם עם רבנים וסדרות מועדפים
  2. היסטוריית צפיות וחזרה למיקום אחרון שצפית
  3. הורדת וידאו ושיפורים אינטראקטיביים בנגן
  4. ועוד הטבות מתפתחות בהמשך השדרוג של הערוץ!
דילוג לתוכן