פרשת: מידע לא זמין עבור המיקום והתאריך המבוקש | הדלקת נרות: 18:33 | הבדלה: 19:52 (ירושלים) 

דף הבית > > איך מחממים מחדש את הלב? ד”ר מיכאל אבולעפיה

איך מחממים מחדש את הלב? ד”ר מיכאל אבולעפיה

הלב שלי נסגר” ולפעמים אני מרגיש שאני לא מחובר לאף אחד. איך פותחים את הלב?
ידוע שהתרופה לכל המחלות של הדור שלנו היא ‘אהבת חינם’. החרדות” ההתמכרויות” העצב” התאוות” הדמיונות” הכעסים” כל הרעות אינן מתרפאות אלא על ידי אהבת חינם. רב הרפואה היום מתעסקת בריפוי סימפטומים” בעוד שהתרופה האמתית היא על ידי האדם עצמו” רפואה טבעית עצמית התלויה באהבת חינם – להחזיר לכל תא ותא בגוף” חום של אהבה.
אבל לפעמים הלב נסגר” ואפילו שאתה יודע שיש מצווה לאהוב” את עצמך” את זולתך” את ה'” אינך מסוגל. אז איך מרפאים את הקור הרגשי הזה המביא לציניות” לתרבות המסכים או לקור פנימי?
יש כמה דרכים לפתיחת המחסנים של אהבת חינם שאצל כל אחד ואחד.
– דרך ההתבוננות” החשיבה החיובית” ההתלהבות. כל עוד אתה תקוע בחיצוניות” אתה חושב שלילי. ואם תזכה להעמיק קצת את המחשבה תראה כמה טוב” ”מה רבו מעשיך ה”’. תחשוב טוב כי הטוב הוא האמת” וכשאתה חושב רע אתה חושב שקר. הרשה לעצמך להוציא אך ורק דיבור חיובי מהפה” על כל אדם” על הקרובים שסובבים אותך ובעיקר על עצמך. שב עם עצמך ותרשום חמשים איכויות מיוחדות שהן מהותיות אצלך. בהתחלה תרגיש נבוך ותתקשה לכתוב” אך לאט לאט תשתחרר ותתלהב על עצמך. הרי לא לחינם ה’ ברא אותך” וזה אך ורק כי אתה מיוחד ובלעדיך לא היה קיום לעולם – למה אתה חשוב כל כך? למה אתה מיוחד כל כך? למה ה’ ברא אותך… דווקא אותך?!
– צריך לדעת מה לא לעשות. דע לך שכל המסכים חונקים לך את הנשמה” והקרירות והסגירות של הלב תלויות בשעות צפייה באינטרנט. ככל שאנחנו יותר שם” אנחנו מדומיינים יותר ופחות חיים את הטוב שבהוויה” כלומר פחות אוהבים.
– דבר נוסף שלא מאפשר שחרור של האהבה הוא הפחד לבטא את הרגשות. תחילת הגאולה שלנו היא הגאולה הרגשית. אל תתבייש להתרגש מחדש. אל תפחד לעבוד ב’דווקא'” לעורר את כל הרגשות בכל מצב. אל תתפדח לבכות” אל תחשוש להשתנות. עוד דבר חשוב” השתדל לא להיות לבד” תשאף כל הזמן להיות בחברה” ‘או חברותא או מיתותא’!
– דרך נוספת היא באמצעות הגוף. הרי ידוע שהעור שלנו” השרירים וכו'” הגוף כולו – הוא הנפש. הקרירות מזמינה אותנו לחמם את הגוף” על ידי הרפיה” וחיזוק על ידי פעילות גופנית. אבל תוכל גם לבקש ממי שמסביבך ויודע לעשות את זה פשוט לחבק אותך ולהעביר לך כמה הוא אוהב אותך. עלינו לאפשר רעד” לאפשר זרמים” לאפשר פעימות הדופק של הלב. כשהאדם מתעורר לאהבה מחודשת והוא מתרגש מחדש” עלינו לאפשר לגוף שלנו להתרגש.
ואם לאהוב את הזולת כפי שאתה אוהב את עצמך זו מצווה שכוללת את כל התורה כולה” אז כנראה נכון לעסוק במלאכה האצילית הזו. ואיך נדע שהגענו לאהבת חינם אמתית? אולי דרך התפילה” ברגע שהיא תתפרץ בך ותרגיש שהיא מלאת רגשי אהבה למי שברא אותך.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

חדשים מהרב

המקווה של הנפש – מאמר מאת הרב ד”ר מיכאל אבולעפיה
Shape-2
מיכאל אבולעפיה
לצאת מחגי תשרי ברייה חדשה: מאמר מאת הרב ד”ר מיכאל אבולעפיה
Shape-2
מיכאל אבולעפיה
מה נוכל ללמוד לחיינו מהמתרחש באפגניסטן? מאמר מאת ד”ר מיכאל אבולעפיה
Shape-2
afghanistan-81057_640
“הבית שלי נשרף”: מאמר מיוחד על טראומות ודרכי התמודדות מאת ד”ר מיכאל אבולעפיה בעקבות המצב
Shape-2
house-262609_640
בדרך אל החופה: יופי זה נהדר, אבל איך הוא נמדד?
Shape-2
בדרך אל החופה
איך לעצור את הנפילה ?
Shape-2
WhatsApp Image 2021-02-15 at 00.88888888888
ד”ר מיכאל אבולעפיה: אל תתייאש, תתחדש!
Shape-2
desperate-child-R5M78UB
סדר הגאולה
Shape-2
machon
מה מקומן של שיטות זרות בפסיכולוגיה היהודית?
Shape-2
machon
האם אפשר לשמוח בלי תיקון המידות??
Shape-2
machon

הרשמה חינם
דרך חשבונך בגוגל יתן לך:

  1. דף בית מותאם עם רבנים וסדרות מועדפים
  2. היסטוריית צפיות וחזרה למיקום אחרון שצפית
  3. הורדת וידאו ושיפורים אינטראקטיביים בנגן
  4. ועוד הטבות מתפתחות בהמשך השדרוג של הערוץ!
דילוג לתוכן