פרשת: מידע לא זמין עבור המיקום והתאריך המבוקש | הדלקת נרות: 18:35 | הבדלה: 19:55 (ירושלים) 

דף הבית > > מהמדבר לארץ ישראל

מהמדבר לארץ ישראל

ספר במדבר הוא חלק מיוחד שעניינו הליכת ד’ אתנו במדבר והנחיית ד’ אותנו בדרך. בסדר החיים של האדם יש מצבים שונים: בבית ובדרך. בבית יותר פשוט” נעים ונוח. אבל יש גם צורך להיות בדרך. כך הוא אצל היחיד וכך הוא אצל הציבור. ספר במדבר הוא “בלכתך בדרך” של כלל ישראל. ד’ לא עוזב אותנו” הוא מאיר דרכנו גם בבית וגם בדרך. דבר ד’ מתגלה אלינו” מופיע אלינו ונפגש אתנו בכל מצבי החיים. “אחת דיבר אלקים” שתיים זו שמעתי”. “ד’ אחד ושמו אחד”. “תורת ד’ תמימה”” היא תורה אחת ובה שני צדדים: הצד הביתי הפשוט המסודר והנורמלי” והצד המדברי” שהוא לגמרי לא פשוט. בדרך יש סכנות” לכן יש תפילת הדרך וברכת הגומל. חלק זה של תורה מן השמים” לא פשוט הוא. כשהולכים ממצרים לירושלים יש צורך לעבור “במדבר הגדול והנורא” במשך “אחד עשר יום” שהפכו להיות ארבעים שנה. איום ונורא! הצרות הבולטות ביותר הן פרשת המרגלים ופרשת קורח. פרשת המרגלים ביחס לארץ” ופרשת קורח ביחס לארגון הרוחני הכלל ישראלי. ומתוך סיבוכים ומשברים אלו מתבררים הדברים. בפרשתנו אנו מתכוננים להיפרד ולהיגמל מן המדבר.
אנחנו הולכים ומשתחררים מסיבוכי המדבר” ומתכוננים להגיע לישוב. גמרנו בירורינו עם הגויים” ומתוך כך השתכלל בניין בית ישראל לנצח. אחרי הפגישה עם סיחון ועוג אנו ממשיכים להתקרב לארץ” ונפגשים בפרשת בני גד ובני ראובן שתוכנה הוא בירור חשבונות לגבי שלמות אחיזתנו בחלק הזה של ארץ ישראל” עבר הירדן” לעומת שאר החלקים.
מה היא ארץ ישראל? ארץ של עם ישראל. דברים כהווייתם. ארץ ד’ שייכת לעם ד’. עם ישראל הוא מין בריאה כזו” יצירה ואורגניזם כזה” שבנוי בצורתו הציבורית על ידי שנים עשר חלקים פסיכולוגיים שונים. אנחנו כולנו גוף אחד שלם” והגוף האחד השלם הזה של כלל ישראל” בנוי על יסודות של י”ב שבטים. שנים עשר חלקים אלה מהווים כולם יחד את הבניין השלם של האומה” ולכולם ביחד שייכת חתיכת ארץ זאת” חלק גיאוגרפי זה. לכן אפשר להבין שארץ ישראל הזאת מסוגלת ומסודרת סידור אלוקי לשנים עשר חלקים אלו של בית ישראל: נחלת ראובן” נחלת שמעון וכו’. חלוקה זו נעשית בכל המובנים: גשמי” רוחני וטופוגרפי. לכן אנשים אשר להם “מקנה רב”” מעלים רעיון למציאת פתרון מעשי כלכלי עבור מרעה צאנם. חלק זה של ארץ ישראל נכבש מסיחון ועוג” ועכשיו באה הצעה ודרישה איך לסדר נחלה זו. כל הסידורים הפרקטיים והעובדתיים האלה מבררים שעל אף כל החילוקים” מהווה כלל ישראל שלמות אחת .

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

חדשים מהרב

מאחורי הקלעים של פרשת זכור: למחות את עמלק – עם ציצית בחוץ
Shape-2
שבת זכור3
מבט ייחודי לפרשת תרומה: המקום שהופך רשעים גמורים לצדיקים
Shape-2
Processed with VSCO with e8 preset
סיום ספר בראשית
Shape-2
machon
שנאה ואהבה
Shape-2
machon
שבטי ישורון
Shape-2
machon
מהות יעקב ועם ישראל
Shape-2
machon
שבטי ישראל
Shape-2
machon
יעקב אבינו
Shape-2
machon
שלישיית האבות
Shape-2
machon
שורש כלל ישראל
Shape-2
machon

הרשמה חינם
דרך חשבונך בגוגל יתן לך:

  1. דף בית מותאם עם רבנים וסדרות מועדפים
  2. היסטוריית צפיות וחזרה למיקום אחרון שצפית
  3. הורדת וידאו ושיפורים אינטראקטיביים בנגן
  4. ועוד הטבות מתפתחות בהמשך השדרוג של הערוץ!
דילוג לתוכן