פרשת: מצרע | הדלקת נרות: 18:31 | הבדלה: 19:50 (ירושלים) 

דף הבית > > ראיון עם הרב אורי שרקי

ראיון עם הרב אורי שרקי

כֹּה אָמַר יְהוָה צְבָאוֹת בַּיָּמִים הָהֵמָּה אֲשֶׁר יַחֲזִיקוּ עֲשָׂרָה אֲנָשִׁים מִכֹּל לְשֹׁנוֹת הַגּוֹיִם וְהֶחֱזִיקוּ בִּכְנַף אִישׁ יְהוּדִי לֵאמֹר נֵלְכָה עִמָּכֶם כִּי שָׁמַעְנוּ אֱלֹהִים עִמָּכֶם. [זכריה ח’ כג’ ]
מה לנו ולאומות העולם?
בשעה שאברהם אבינו מבקש להכות שורש עבור האומה בארץ ישראל ע”י קנית מערת המכפלה אנו מוצאים אותו עסוק בדיאלוג עם יושבי הארץ בני חת והוא מלמד אותם מה הוא להיות גר ותושב כלשונו “גר ותושב אנוכי עמכם” – אף אתם היו גרים ותושבים בעולם. ללמדך שלאומיות ישראל כורכת עימה את הדאגה לתיקון האומות. האדם בעולם הזה הוא תושב מצד הטבע אך גר מצד הנשמה. הייעוד של עם ישראל לתקן את העולם איננו ישים בזמן הגלות כך שרק אחרי בואנו אל “הארץ אשר אראך” מתאפשר “ונברכו בך כל משפחות אדמה”. בדורנו” דור השיבה לציון” זוכה עם ישראל גם לשוב אל תפקידו המקורי שהוא תיקון העולם כולו. והנה אנו עדים בזמן האחרון לתופעה שהולכת ומתרחבת ורבים מבני אומות העולם מתעוררים מעצמם באופן ספונטני לבקש הדרכה רוחנית מרבני ישראל כדי לזכות לדבקות בה’ .
למה הכוונה ‘הדרכה רוחנית’?
אספר לך סיפור לפני כשנה פנה אלי אדם נעלה ומלומד מאירופה ובפיו כדברים האלה:”גדלתי בנצרות” נטשתי אותה והמשכתי בדרכי החיפוש. כיום אני אחד המומחים בעולם לתורות המזרח אך אינני חש משיכה אליהן” יודע אני שבורא עולם מגלה את דברו דרך עם ישראל ועל כן באתי לבקש ממך להדריכני כיצד להגיע לדבקות באלוהים. אך אנא” אל תדבר איתי על שבע מצוות בני נח כי אותן אני כבר מקיים” אלא אני מבקש הדרכה מפורטת”. הצעתי לו לקחת כמה ממנהגי היהדות אך הוא טען שזה לא מספק אותו וכוון שזה דבר ה’ הוא מבקש שזה יבוא דרך הוראת הרב כלשון הנביא “כי מציון תצא תורה ודבר ה’ מירושלים”.
איך בדיוק מיישמים זאת?
בספרות הרבנית לדורותיה ידוע המעמד של בני נח וקיום שבע מצוות בני נח” אלא שסוגיות אלו נחשבו ל”הלכתא דמשיחא” ונשארו בגדר תיאוריה. מזה כ-150 שנה נעשים מדי פעם ניסיונות לטיפוח תורת בני נח. בימינו אנו זוכים להתרחבות משמעותית של התופעה ולשם כך הוקם ארגון הנקרא “ברית עולם”. הארגון מהווה מרכז עולמי לבני נח ועומד בקשר עם קהילות ויחידים בעולם כולו כדי לתת מענה לצרכיהם” לרשותם צוות רבנים הפועל דרך האינטרנט במספר שפות ומתקיימים גם ימי עיון בנושא. אנו פועלים בעידודו של הראשל”צ הרב מרדכי אליהו זצ”ל שתמך מאוד במהלך הנוכחי .
קהילה שלמה בטקסס שמעה הרצאה מפי אחד הרבנים” שהסביר את דעתה של היהדות על הנצרות ובעקבותיה נטשו כל בני הקהילה” כולל הכומר” את הנצרות” והפכו לקהילת בני נח וכיום הם מקבלים הדרכה קבועה מרבנים אורתודוקסים.
השאלה המתבקשת היא האם סיימנו לטפל בכל הבעיות הפנימיות של עם ישראל שאנו רצים לתיקון העולם מסביב?
התשובה היא כפולה א. אין לנו לברוח מהיעוד שהטיל ה’ עלינו כאור לגויים ב. דווקא הרחבת המבט לתפקידים כלליים היא זו המביאה לתיקון הפנימי. משמעות העניין היא שכאשר אתה מטפל בדברים גדולים אז הדברים הקטנים מסתדרים מאליהם.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

חדשים מהרב

ראיון עם הרב אורי שרקי
Shape-2
machon

הרשמה חינם
דרך חשבונך בגוגל יתן לך:

  1. דף בית מותאם עם רבנים וסדרות מועדפים
  2. היסטוריית צפיות וחזרה למיקום אחרון שצפית
  3. הורדת וידאו ושיפורים אינטראקטיביים בנגן
  4. ועוד הטבות מתפתחות בהמשך השדרוג של הערוץ!
דילוג לתוכן