פרשת: צו | הדלקת נרות: 18:16 | הבדלה: 19:34 (ירושלים) 

דף הבית > > חורבן הבית הזוגי בנישואין

חורבן הבית הזוגי בנישואין

בשבוע הזה שחל בו תשעה באב” מפחיתים שמחה ומתבוננים בו” על מה אבדה הארץ” על מה הגענו אז והיום לחורבן בית אלוקינו. בשבוע הזה שמגיעים אלי מקרים של רצונות לפרק ולהרוס חיי משפחות” עקב סיבות שונות ועל כך אבכה ואקונן.
לבי לבי” על בני הזוג שסובלים סבל רב” הרבה כאב ובלבולים” על שאינם מרגישים את האהבה בנישואין. לבי לבי על ילדיהם” קטנים וגדולים כאחד שחשופים למריבות הוריהם הקולניות” או שחשופים לאווירה שקטה ומעיקה שיש בה עוינות והילדים חשים תחושות עצב ופחד וחוסר יציבות בכל רמ”ח איבריהם. לבי לבי על חלליהם.
אני כותבת בדמע ובלב מלא צער וכאב” כי כל רצוני הוא להרבות אהבה ושמחה בין בני הזוג. שאיפותי לעזור לבני הזוג להסיר את מחסומי האהבה מעל לבם” כדי שיזכו להרגיש שכינה ביניהם. אהבת איש ואשה היא בונה בפועל ממש את בית הבחירה. כאשר הם בוחרים מחדש זה בזו” כולנו בוחרים מחדש בריבונו של עולם ובית המקדש מסמל את ייחוד קודשא בריך הוא ושכינתיה. הרי כתוב בתפילת מוסף: “מפני היד שנשתלחה במקדשך”. זוהי פעולה שחוזרת על עצמה שוב ושוב. בידינו לבנות עם כל חיבור זוגי קורה של בית המקדש ובידינו גם להרוס קורה מבית המקדש. הכל תלוי בפועל ידינו ממש.
“על מה חרבה הארץ?” שואל הנביא. ואני שואלת על מה חרבה הזוגיות בנישואין? הזוגיות חרבה על מספר דברים ואמנה חלק קטן וברמז” מפני קוצר היריעה:
א. “על עוזבם את תורתי” והליכה אחרי תרבות המערב. על עוזבם את תחושת הנתינה שהיא ביטוי האלוקות בתוכנו והרדיפה אחרי הרצון לקבל ולקבל גם על חשבון האחר. בקבלה אגואיסטית לא מתרחשת אהבה” אלא אך ורק בנתינה” בהתחשבות ובהבנה. גבר נשוי עם ילדים מגיע אלי וטוען שמכיוון שאשתו עסוקה עם הילדים וטרודה בעבודה” היא אינה פנויה לספק לו את צרכיו הרגשיים והפיזיים ולכן הוא החליט להתגרש. מה תמצא אח”כ? שאלתי. “אהיה חופשי למלא את רצונותי עם מי שבא לי וכמה שבא לי ולא אהיה מוגבל”. “ומה עם הילדים”? “זה הדבר היחידי שהחזיק אותי עד עכשיו. אבל אני אהיה אבא מסור גם אחרי שנתגרש”. המשכנו ביחד לבדוק את החוסרים שלו ותוך כדי התיאור שלי של מה הולך להיות לו אחרי שיתגרש ושבחוץ הוא ישתה רק מים מלוחים שמצמיאים יותר” הבין כי בידו הדבר. “אתה מחפש יחס של כבוד והערכה” אז תתחיל לכבד ולהעריך את ההשקעה והאחריות שלה כלפי הבית והילדים. חסרה לך רומנטיקה? תתחיל לייצר אותה עכשיו ואני מאמינה שבהקשבה לעומסים שלה וביחס רגיש ואוהב” תקבל פי שניים ממה שחשבת שתקבל בחוץ…”. הוא השתכנע וכך התחלנו לרקום זוגיות…
ב. “על אלה אני בוכיה עיני עיני יורדה מים”. כשמגיע אלי זוג שנראים מבוגרים” אבל הם עדיין ילדים פגועים מהורים שלא ידעו לספק את צורכיהם הרגשיים. וה”ילדים” הללו” צועקים אצלי בחדר ודורשים מבן הזוג למלא את מבוקשם ואינם מבחינים כי מבוקשם רומס את בן הזוג. הם אינם פנויים ללמידה ולתיקון מחודש. או מפני החוסר שבטוחים שאושרם תלוי בבן הזוג” או מפני שכל כך התקבעו בדעה מסולפת” עד שאינם מסוגלים לפנות מקום לכיוון אחר” נכון יותר.
הילד זקוק להוריו ותלוי בהם. מכיוון שלא קיבל הורה ראוי” הוא נתלה בבן הזוג וההאשמות רבות מספור. בד”כ נוצרת אישיות נרקיסיסטית שזקוקה לקבל באופן נואש” ומשתמשים בבן הזוג כמקור היחיד לאושרם. כך מעמיסים על השני משא כבד שממוטט אותו וכל הזוגיות קורסת.
מי שהתקבעו בו דעות מסולפות” מנסה בכל כוחו לשכנע ולהסביר לי עד כמה הוא צודק וסבור שכל תפקידי הוא לשכנע את בן/בת הזוג להתנהל על פי דרכו… וה”שלום” ישוב לשכון ביניהם. אני מדגישה לו שכאנשים מגיעים לייעוץ” הם באים לבדוק למה ה’שיטה’ שלהם לא עובדת ובמקום לחפש ביחד מה כן עובד” הוא/היא בשלהם. כי הרי הדרך הזאת אפשרה להם לשרוד ואולי אף ולהגיע להישגים…אז למה לא מעריכים ומכבדים את ההישגים שנתן את נפשו עליהם…מה פתאום לעשות תפנית ולהיווכח שבזוגיות זה לא עובד…זה שובר את כל גישת חייהם.
ג. תוצאה נוספת של חוסרים רגשיים ותרבות המערב” הם הבגידות שעליהם לא אכתוב והקשר לחורבן הבית ברור: “איכה הייתה…קריה נאמנה….”
אני פונה אליכם” הזוגות שרוצים להתגרש. כשאתם בוכים בט’ באב על חורבן הבית” תבכו על חורבן ביתכם שמשפיע על חורבן הבית הלאומי.
לי נותר להתפלל” “הרופא לשבורי לב ומחבש לעצבותם…” והשיבנו בזוגיות זה אל זו” כך שגם נשוב אליך ותחדש ימינו כקדם.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

חדשים מהרב

מ”הסתר אסתיר” ועד “ותלבש מלכות” – בנישואין | אסתר אברהמי
Shape-2
אברהמי1
חיזוק הזוגיות, מתוך השתיקה והמתיחות בנישואין | אסתר אברהמי
Shape-2
אברהמי1
שגרת חיים ברוכה בנישואין | אסתר אברהמי
Shape-2
אברהמי1
האשמות בין בני זוג בנישואין | אסתר אברהמי
Shape-2
אברהמי1
זוגיות אחרי לידה | אסתר אברהמי
Shape-2
אברהמי1
האם יש מצב ביניים בשלב המבוגר של הנישואין? | אסתר אברהמי
Shape-2
אברהמי1
סיכום וסיום של שלבי הנישואין | אסתר אברהמי
Shape-2
אברהמי1
שלב המיזוג והאיזון הזוגי בנישואין | אסתר אברהמי
Shape-2
אברהמי1
איך אפשר לקדם את היעד לנישואין | אסתר אברהמי
Shape-2
אברהמי1
שלב  הבנייה המחודשת של המחויבות הזוגית. | אסתר אברהמי
Shape-2
אברהמי1

הרשמה חינם
דרך חשבונך בגוגל יתן לך:

  1. דף בית מותאם עם רבנים וסדרות מועדפים
  2. היסטוריית צפיות וחזרה למיקום אחרון שצפית
  3. הורדת וידאו ושיפורים אינטראקטיביים בנגן
  4. ועוד הטבות מתפתחות בהמשך השדרוג של הערוץ!
דילוג לתוכן