פרשת: מצרע | הדלקת נרות: 18:31 | הבדלה: 19:50 (ירושלים) 

דף הבית > > אגרת לתלמידים:בין הזמנים ומעל הזמנים

אגרת לתלמידים:בין הזמנים ומעל הזמנים

תמיד תקופת בין הזמנים היא ניסיון קשה של נפילה” וקל וחומר בזמן קורונה. וידועים דברי המהר”ל והשל”ה” ש’בין הזמנים’ הוא טעות” ויש ללמוד יומם ולילה בלי הפסקה. ועיין רמב”ם הלכות תלמוד תורה פרקים א-ב-ג. אבל עתה” בלית ברירה” המציאות היא שיש בין הזמנים.

כלל ראשון: אין דבר עומד בפני הרצון
באופן כללי” אדם יכול לממש מה שהוא רוצה. זה יסוד כל התורה. אלא אם כן יש לו קושי נפשי. וכמו הפתגם הידוע: לא שאינך יכול” אלא אתה לא רוצה. אמר הפילוסוף קנט: אתה חייב” סימן שאתה יכול. לצערנו תרבות המערב בדורות האחרונים” החלישה מאוד את האמונה ברצון החופשי. זה יצא משלושה יהודים כופרים: א. שפינוזה – אין בחירה חופשית” אז שמח לעשות מה שאתה ממילא חייב לעשות. ב. מרקס – אתה הוזה שאתה חופשי” כי באמת הנך משועבד למבנה הכלכלי של החברה. ג. פרויד – כל מעשיך נקבעים על פי הפסיכולוגיה שלך והנך משועבד לתשוקות הבשר שלך. ויש עוד תיאוריות” והכל שקר וכזב” כדברי הרמב”ם בהלכות תשובה פ”ד. אם רק תנסה” תראה שאין גבולות לרצון.

כללי שני: הקפדה על ההוראות
יש להקפיד על ההוראות של משרד הבריאות” קלות כחמורות” כמו הקפדה על הלכות. או ליתר דיוק” אחרי שיצאו מפי רופאים הריהן הלכות ככל ההלכות” ועוד יותר” כי נוגעות לפיקוח נפש” גם של עצמנו” וקל וחומר של אחרים שאנו עלולים להדביק. ראה ברמב”ם” בהלכות רוצח ושמירת נפש פרק יא” כמה חז”ל החמירו בזהירות מפיקוח נפש” כגון לא לשתות מן הנהר פן יבלע עלוקה” ועוד” שהן הדרכות חמורות לאין ערוך ממה שיש עכשיו.

כלל שלישי: אהבת לימוד תורה
יש לעורר כל הזמן אהבת לימוד התורה. כשאוהבים” לומדים. אין אדם לומד תורה” אלא במקום שלבו חפץ” וכמובן אין זה אומר שלא נתקדם” הרי יש ללמוד הכל. אלא יש לדאוג בהדרגה שמה שאין לבי חפץ” יהיה חפץ יותר ויותר. בזכות שיטת לימוד שאעצב לעצמי. וכיצד מעוררים תשוקה זו” געגועים כאלה? על ידי לימוד ספרי מוסר ואמונה במקום שהם מדברים על זה.

כלל רביעי: חשבון נפש
לעשות חשבון נפש כל יום. הכי טוב פעמיים” בראשית היום ובסוף היום. חשבון נפש מוזכר בתנ”ך” בגמרא” אצל הראשונים ואצל האחרונים” כחובה גמורה. בלעדיו” אי אפשר לנצח. על כן יאמרו המושלים – ביצרם – באו חשבון.

כלל חמישי: תוכנית וסדר
ישיבה היא לא רק מקום של קדושת התורה” אלא גם מקום עם סדר של לימוד תורה. התורה היא מעל הסדר” אבל מתגלה בסדר. עיין עולת ראיה על אביי שהיה מסדר סדר המערכה” שהשורש הוא מעל הסדר” אך הביטוי המעשי הוא בסדר.
עשה לך תוכנית לימודים” עם מסגרת קשה כברזל שממנה לא תנוע” עם שעות מדויקות מתי אתה לומד כל דבר וכמה זמן.
חומש. פרשת השבוע עם שמו”ת ורש”י ועוד. נ”ך. משנה. גמרא. ספרי הלכה. ספרי מוסר. ספרי אמונה.

כלל שישי: גבורה
אנו חיים כמפונקים בארצנו. כל תרבות המערב מושכת לפינוק” Dolce Vita” חיים מתוקים. לכן הגבורה נמחקה. המאמץ נמחק. אבל אנחנו תלמידי משה רבנו וקיבלנו תורה מפי הגבורה. עתה עת מבחן אם אתה גיבור או לא. אם הנך גיבור” אשריך” השתמש בגבורתך. אם אינך גיבור” זו ההזדמנות מן השמים ללמוד גבורה” כדברי הרמב”ם במורה נבוכים שארבעים שנה במדבר היו כדי שנלמד גבורה.

שנהיה עמלים בתורה” שנמסור נפשנו על התורה” שנהיה כמו חיילים ביחס לתורה. שנהיה מאוהבים בתורה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

חדשים מהרב

יוֹאָב בֶּן צְרוּיָה הַתַּקִּיף
Shape-2
machon
אַבְנֵר בֶּן נֵר הַצַּדִּיק
Shape-2
machon
עשרת הדברות של המלחמה בקורונה
Shape-2
machon
אָנָּא” מִיכַל אִשְׁתִּי
Shape-2
machon
את אחי אנכי מבקש
Shape-2
machon
מֶתַח בְּבֵית שָׁאוּל – מְגִלַּת דָּוִד 75
Shape-2
machon
הלכות חנוכה בזמן קורונה
Shape-2
machon
אַבְנֵר בֶּן נֵר פּוֹרֵשׁ – מגילת דויד 76
Shape-2
machon
חיסון קורונה – כן או לא?
Shape-2
machon
קורונה וקונספירציה
Shape-2
machon

הרשמה חינם
דרך חשבונך בגוגל יתן לך:

  1. דף בית מותאם עם רבנים וסדרות מועדפים
  2. היסטוריית צפיות וחזרה למיקום אחרון שצפית
  3. הורדת וידאו ושיפורים אינטראקטיביים בנגן
  4. ועוד הטבות מתפתחות בהמשך השדרוג של הערוץ!
דילוג לתוכן