פרשת: מצרע | הדלקת נרות: 18:31 | הבדלה: 19:50 (ירושלים) 

דף הבית > > בשיפולי גלימתם

בשיפולי גלימתם

עצמת החיים” חיי אמת ואמונה” מתגלים אצל האנשים העומדים אל מול האש. נקודת החיים הולכת ומתבררת” מה עיקר ומה טפל” מהו השורש ומהן תוצאותיו” מה אנו ומה חיינו?!
בשנים האחרונות שלפני הגירוש” התגלתה עוצמת חיים זו בעיקר אצל אחינו שבדרום” תושבי גוש קטיף. עמידתם המופלאה אל מול סכנת החיים” נכונותם מתוך אהבת החיים לסכן אותם” גילתה וביררה בפועל מהם חיי אמת. מעבר לעצם עמידתם הם הלכו והוסיפו ברכה” פיתחו ישובים” הפיקו פרי הארץ לגאון ולתפארת” בנו מערכות חיים של טוב וחסד” הופיעו שמחה וחיים. וכל זאת בפשטות בענווה ובתום. האש לא אכלה אותם” האבדות לא החלישו את חיותם וחיוניותם.
— מקום שבו בוערת האש והשיח איננו אוכל – הוא מקום הראוי להופעת תורה. האש שאיננה מכלה אלא מצרפת ומזקקת” מחממת ובונה – היא האש שממנה מופיע דבר אלוקינו. האש בערה אבל לא כילתה. הנועם” הפשטות” המידות הטובות הטבועות מבית ישראל סבא נשארו בתמימותן וטהרתן.
האש פעלה ובנתה” זיככה את מושגי החיים והעמיקה את משמעותם” בנתה תעצומות נפש” בנתה עוצמה נעימה של חיי אמת ואמונה” בנתה מושגים נפשיים של תורת אמת.
— גם אל מול האש הרעה שיצאה מאת אחינו היושבים בטבורה של הארץ” לא השפילו אחינו הדרומיים את עיניהם” ומתוך אהבה רבה ואמונה תמימה הצמיחו עוצמות של אהבת עולם” של אחווה מעולם עליון. במבט מפוקח ואוהב ידעו את אשר לפניהם ואת אשר אחריהם… אך לא נמס ליבם ולא אכלתם האש הרעה. מקום שבו האש בוערת והשיח איננה אוכל – הוא מקום הראוי להופעת תורה. מקום המסוגל להפוך אש רעה לאש טובה שאיננה מכלה אלא מלחימה” מצרפת ומזקקת” מחממת ובונה” הוא מקום הראוי להופעת אש שממנה מופיע דבר אלוקינו.
מקום המסוגל להתעלות מעל קטנות דעת וחילוקי דעות ומעשים” שהם עד כדי קנאה ושנאה של חינם שטעם אין בה – הוא מקום שיש בו אהבה שמעל הטעם” אהבת חינם” אהבה עצמותית שאינה תלויה בדבר.
מקום שבו חונה ומופיעה תכונה מופלאה זו של “ויחן ישראל – כאיש אחד בלב אחד” – הוא מקום הראוי להופעת תורה” לבירור מושגיה ואמיתתה.
גם אש זו” הרעה” בערה אך לא כילתה. הנועם” הפשטות” המידות הטבועות מבית ישראל סבא” נשארו בתמימותן וטהרתן. האש פעלה ובנתה” זיככה את מושגי החיים” העמיקה את משמעותם” בנתה תעצומות נפש. בנתה עוצמה נעימה של חיי אמת ואמונה” בנתה מושגים נפשיים פנימיים של תורת אמת.
הלכה חדשה נכתבה במסכת תורת הגאולה. כיצד בונים את בית ישראל השלם מתוך ובתוך מצבי משבר. כיצד מנהלים ויכוח ומאבק ציבורי נחוש ואיתן מתוך ראייה ואחריות כוללת” מתוך ראיית התמונה השלמה של בית ישראל ההולך ונבנה לשבטיו ומתוך אחריות להמשך הבניין על כל חלקיו.
כיצד הולכים ומעצבים נפש לאומית שהייתה מרוסקת מאות שנים?
כיצד מקיצים נפש לאומית לאחר תרדמת מוות עמוקה וארוכה?
כיצד מחיים חיי עם קודש?

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

חדשים מהרב

בשיפולי גלימתם
Shape-2
machon
בשיפולי גלימתם ב’ (מהוויית החיים בגוש קטיף ובנצרים)
Shape-2
machon

הרשמה חינם
דרך חשבונך בגוגל יתן לך:

  1. דף בית מותאם עם רבנים וסדרות מועדפים
  2. היסטוריית צפיות וחזרה למיקום אחרון שצפית
  3. הורדת וידאו ושיפורים אינטראקטיביים בנגן
  4. ועוד הטבות מתפתחות בהמשך השדרוג של הערוץ!
דילוג לתוכן