פרשת: מידע לא זמין עבור המיקום והתאריך המבוקש | (ירושלים) 

דף הבית > > משבר משולש ותיקונו

משבר משולש ותיקונו

אגרת לתלמידי הישיבה
משבר משולש ותיקונו
הרב שלמה אבינר

שאלה: אנו עוברים משבר משולש” משבר בריאותי – חולים ומתים” משבר כלכלי – קריסת עסקים ואבטלה” משבר שלטוני – ממשלה עם שני ראשים הרבים ביניהם” כמו שני הורים מסוכסכים על חשבון הילדים. כיצד מתגברים?
תשובה:
א. יש לדעת מראש שבחיים” בעולם הזה” יש משברים: אישיים” משפחתיים” לאומיים” וכלל אנושיים. משבר הוא שינוי מהיר ובלתי צפוי” מכל מיני סוגים” לטוב או לרע” אך הוא קשה ומכאיב” בהיותו קורע את שיווי המשקל הקודם. המשבר דורש החלטה מצידנו” ואם לא” אם ימצא אותנו עייפים ומיואשים” הוא יחליט במקומנו.
ב. כאשר ד’ שולח משבר” הוא גם נותן כוח לעמוד בו” אנו לא קובעים כל מה שקורה בעולם” אבל אנו קובעים את התייחסותנו. לְעולם” יש לנו בחירה חופשית.
ג. עברנו משברים קשים יותר לאין ערוך” חורבן ראשון וחורבן שני” גירוש ספרד והשואה” פרעות חמלניצקי ועוד. אך כל פעם” קמנו ונתעודד.
ד. יש להבחין בין המשבר האובייקטיבי” שאינו כולו בידנו” לבין המשבר הסובייקטיבי” שהוא התייחסותנו אנו” והוא כולו בידנו.
ה. התרופה הראשונה היא לשמוח במה שיש. לא להתאמלל ולהתבכיין על השלילה” אלא לחייך על החיוב.
ו. התרופה השניה הוא להתרכז בעיקר. אדם המגיע לחדר טראומה אחרי תאונה קשה מאוד” אי אפשר לטפל מיד בכל האיברים הפגועים” אלא יש לתת קדימה לאיברים החיוניים לחיים” ורק אחר כך” לחזור לאיברים האחרים” כמשל מרן הרב קוק במאמרו העיקרים (מאמרי הראיה 14). עתה” מה שחיוני הוא: בריאות” כלכלה” שותפות שלטונית.
ז. התרופה השלישית הגדולה היא האחדות באומה. יש אצלנו אנשים חכמים וחרוצים היודעים להתמודד עם כל בעיה” אך לשם כך יש צורך באחדות” לאחד כוחות ולא לירות האחד לשני ברגליים. כאשר צבא רומא הובס על ידי צבא קרתגו” הרומאים הבינו שעליהם להדק את האחדות” אסרו להביע ביקורת כל שהיא” קיבלו בהערכה את מפקד הצבא שהיה אחראי לא מעט על הכישלון” וגייסו לצבא צעירים” זרים” עבדים ואסירים. קל וחומר אנחנו” ולא מדובר אצלנו באחדות מלאכותית חיצונית נימוסית” אלא זו אחדות פנימית של הבנה שגדול המשותף מן המפריד” שאנו שונים אבל משלימים.
ח. הממשלה תראה שאנו שוחרים אחדות” היא תבין שקול המון כקול שדי” וגם היא תתיישר על פי קו אחדותי.
ט. התרופה הרביעית: עוז וגבורה. אנו העזים שבאומות. זה הזמן להשתמש בגבורה. ומי שאין לו גבורה” זה הזמן ללמוד. ועיין מאמרו של מרן הרב קוק להוסיף אומץ (מאמרי הראיה 72).
י. אכן ארבעה דברים צריכים חיזוק (ברכות לב” ב). הם דברים שאינם מצליחים בלי מאמצים גדולים. יהושע בן נון נצטווה שלוש פעמים: חזק ואמץ (יהושע א). חזק ואמץ בתורה” חזק ואמת בצבא” חזק ואמץ בכלכלה (רש”י שם).

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

חדשים מהרב

יוֹאָב בֶּן צְרוּיָה הַתַּקִּיף
Shape-2
machon
אָנָּא” מִיכַל אִשְׁתִּי
Shape-2
machon
את אחי אנכי מבקש
Shape-2
machon
אַבְנֵר בֶּן נֵר הַצַּדִּיק
Shape-2
machon
עשרת הדברות של המלחמה בקורונה
Shape-2
machon
מֶתַח בְּבֵית שָׁאוּל – מְגִלַּת דָּוִד 75
Shape-2
machon
הלכות חנוכה בזמן קורונה
Shape-2
machon
אַבְנֵר בֶּן נֵר פּוֹרֵשׁ – מגילת דויד 76
Shape-2
machon
חיסון קורונה – כן או לא?
Shape-2
machon
קורונה וקונספירציה
Shape-2
machon

הרשמה חינם
דרך חשבונך בגוגל יתן לך:

  1. דף בית מותאם עם רבנים וסדרות מועדפים
  2. היסטוריית צפיות וחזרה למיקום אחרון שצפית
  3. הורדת וידאו ושיפורים אינטראקטיביים בנגן
  4. ועוד הטבות מתפתחות בהמשך השדרוג של הערוץ!
דילוג לתוכן