פרשת: מצרע | הדלקת נרות: 18:31 | הבדלה: 19:50 (ירושלים) 

דף הבית > > אנחנו בע”ה נצליח

אנחנו בע”ה נצליח

אילולא היה לנו מדי פעם קשה” לא היינו זוכרים כמה נעימה היא השגרה. כמה ברכה יש בחיים שמתנהלים בפשטות” בלי סיבוכים. כמה נאה היא חופשת קיץ שאין בה הגבלות. מזל שמדי פעם אנחנו לומדים להעריך מחדש את היופי שיש בחיים שמתנהלים ככה” בלי מורכבות. סתם להיות בריא” כמה טוב יש בזה. המון מערכות בגוף עושות את תפקידן” וכי זה מובן מאליו? זה נס הרבה יותר גדול שאדם אחד בריא” מחולה אחר שהתרפא. זה שהיה בריא כל הזמן לא היה זקוק בכלל לתפילות” לרופאים” לתרופות. בהשגחה ה’ הוא היה מחובר אל מקור הברכה בלא הפסקה. דווקא בתקופות מסובכות אנו לומדים להעריך מחדש חיים שאינם מאוימים מנגיפים גופניים או רוחניים. אנחנו לומדים להודות לה’.
זמן החיסרון” יש בו תזכורת גדולה” שאסור לעולם להתרגל לטוב. הטוב הרגיל מכל סוג שהוא” איננו עניין של מה בכך. אפילו יחסים טובים בין בני אדם הם גילוי של שם ה’ ששמו שלום” כל שכן שלום בין מדינות. התקדמות הגאולה לא היתה ניכרת כל כך” אם לא היינו לפני זה בכאלפיים שנות גלות” בדיוק כשם שהאור אינו ניכר אלא מתוך החושך. אשרי מי שיודע לראות מתוך החושך עצמו את האור להוציא מתוך המר את המתוק” הוא ודאי שייך לישיבתו של משיח.
בלי מערכת המשפט בארץ” לא היינו מצליחים לכוון באמת בתפילת שמונה עשרה: “השיבה שופטינו כבראשונה ויועצנו כבתחילה והסר ממנו יגון ואנחה”. בלי פיסקי ‘יגון ואנחה’ משפטיים מדי שבוע” אולי לא היה מפריע לנו כ”כ שאין סנהדרין. לא היינו שמים לב שערכאות הגויים” אג’נדה פוליטית והפוסטמודרנה מנהלות אותנו בדיקטטורה כפויה. עכשיו אפשר יותר לכוון “ומלוך עלינו מהרה ה’ אתה לבדך בצדק ובמשפט בחסד וברחמים”. דווקא עיוות המשפט עוזר לנו כ”כ לרצות לקיים את הצווי :”שֹׁפְטִים וְשֹׁטְרִים תִּתֶּן לְךָ בְּכָל שְׁעָרֶיךָ אֲשֶׁר ה’ אֱלֹהֶיךָ נֹתֵן לְךָ לִשְׁבָטֶיךָ וְשָׁפְטוּ אֶת הָעָם מִשְׁפַּט צֶדֶק. לֹא תַטֶּה מִשְׁפָּט לֹא תַכִּיר פָּנִים וְלֹא תִקַּח שֹׁחַד… צֶדֶק צֶדֶק תִּרְדֹּף”.
עלינו גם להודות לגמגומי הדמוקרטיה. בלעדי החיסרון בעולם הערכים” במערכת בה הרוב קובע ולא ה’ קובע” אולי העסק היה נראה לנו תקין. בלי הפכפכות וחוסר יציבות הממשל המתנהל לפי מה שפופולרי ואלקטורלי” אולי היה לנו טוב מדי וכבר היינו שוכחים את הצפייה למלכות המשיח :”שׂוֹם תָּשִׂים עָלֶיךָ מֶלֶךְ אֲשֶׁר יִבְחַר ה’ אֱלֹהֶיךָ בּוֹ” . יתכן אפילו שלא היינו משתוקקים כ”כ להדרכה אלוקית מוחלטת שתופיע עם חזרת הנבואה: “נָבִיא אָקִים לָהֶם מִקֶּרֶב אֲחֵיהֶם כָּמוֹךָ וְנָתַתִּי דְבָרַי בְּפִיו וְדִבֶּר אֲלֵיהֶם אֵת כָּל אֲשֶׁר אֲצַוֶּנּוּ” . בלא השיבושים בעולם הרוח והשפעת תרבות הגויים” יתכן ולא היתה מודגשת אצלנו כ”כ חשיבות הדרכת החכמים בסדרי ההנהגה והמשפט: “עַל פִּי הַתּוֹרָה אֲשֶׁר יוֹרוּךָ וְעַל הַמִּשְׁפָּט אֲשֶׁר יֹאמְרוּ לְךָ תַּעֲשֶׂה לֹא תָסוּר מִן הַדָּבָר אֲשֶׁר יַגִּידוּ לְךָ יָמִין וּשְׂמֹאל”.
החסרונות עוזרים לנו להעריך מחדש את האור שבהדרכות התורה ודוחפים אותנו להשתלם” כיוון שאין אנו מוכנים להשלים עמהם. יש לנו דחיפה נשמתית לגדול” להיות טובים ומוסריים יותר ולא להשתעבד לשום קטנות. צמאי חיים אנחנו” חיים אלוהיים” מלאים ערכים אידיאלים ושלמות. אנחנו לא מוכנים להשלים עם הרע ולא עם החושך. אם אנחנו מתעייפים באים קשיים ומנערים אותנו מן התרדמת ומכריחים אותנו שוב ושוב להיות גיבורים.
אנחנו ננצח את כל ענני החושך הכפירה והבערות” ואור ה’ יבקע מתוכנו לכל עבר בבניין בית מקדשנו. עם ישראל חי וקיים. ה’ אלוהינו אשר הוא יוצר אור ובורא חושך” יהיה בעזרנו. את שמו וטובו אנו מבקשים לחיות” שגרה של אור וטוב. אנחנו בע”ה נצליח.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

חדשים מהרב

וַיִּזְבַּח זְבָחִים לֵא-לֹהֵי אָבִיו יִצְחָק
Shape-2
machon
חֶרְדַּת אָדָם יִתֵּן מוֹקֵשׁ וּבוֹטֵחַ בַּה’ יְשֻׂגָּב. לפ’ ויצא/ זיו רוה
Shape-2
machon
בִּרְצוֹת ה’ דַּרְכֵי אִישׁ גַּם אוֹיְבָיו יַשְׁלִם אִתּוֹ
Shape-2
machon
ווַיֵּעָתֶר לוֹ ה’
Shape-2
machon
כְהוֹצִיאָם אֹתָם הַחוּצָה
Shape-2
machon
ברכת אברהם לדורות
Shape-2
machon
הִתְחַדְּשׁוּת וְתִקְוָה. ליום הכיפורים
Shape-2
machon
שִׁתּוּף הָרַחֲמִים בַּדִּין. לפ’ בראשית/ זיו רוה
Shape-2
machon
אנחנו בע”ה נצליח
Shape-2
machon
וְעָשִׂיתָ מַעֲקֶה לְגַגֶּךָ
Shape-2
machon

הרשמה חינם
דרך חשבונך בגוגל יתן לך:

  1. דף בית מותאם עם רבנים וסדרות מועדפים
  2. היסטוריית צפיות וחזרה למיקום אחרון שצפית
  3. הורדת וידאו ושיפורים אינטראקטיביים בנגן
  4. ועוד הטבות מתפתחות בהמשך השדרוג של הערוץ!
דילוג לתוכן