פרשת: מצרע | הדלקת נרות: 18:31 | הבדלה: 19:50 (ירושלים) 

דף הבית > > השדכן הלא מודע / רווקות מאוחרת

השדכן הלא מודע / רווקות מאוחרת

בפרשה שעברה קיבלנו הדרכה מאברהם אבינו על בחירת שידוך הגון” באמצעות אליעזר למדנו כמה התהליך מורכב. “ותמת שרה בקרית ארבע”” “ויביאה יצחק האהלה שרה אמו” ויקח את רבקה ותהי לו לאשה ויאהבה” וינחם יצחק אחרי אמו”” ויביאה האהלה – ונעשית דוגמת אמו.
*
תופעת הרווקות מאפיינת את התקופה המודרנית” והדיון בנושא הרווקות המאוחרת בשנים האחרונות מעלה שאלות רבות.
מדוע יש כ”כ הרבה רווקים שלא מוצאים את זיווגם? האם מדובר בבררנות מוגזמת? עד כמה להתפשר בגיל מאוחר? על מה לוותר? כמה להשקיע בקשר?
בשיחות עם בנות רווקות הן אומרות בכאב ” אנחנו הבנות רוצות להתחתן” עושות מאמצים” להתגמש” לוותר להעמיק את הקשר אבל הבחורים לא מוכנים להתאמץ!” האם הרגשה זו נכונה? האם אשמים הבחורים? סטטיסטית” יותר ובעיקר בנות רווקות הולכות לטיפול או ייעוץ אישי. ועוד נשאל בתמיהה איך יכול להיות שבחורה נאה” מוכשרת” משכילה” חברותית” מסודרת בעבודה טובה” משפחה מצוינת ולא מצאה עדיין את בן זוגה? (מדובר גם בבחור).
רווקים מרגישים כי הסביבה מצביעה עליהם בנימה מאשימה שאולי יש לו/ה בעיה” מה שמוסיף יותר לתסכול ולהרגשת הכישלון. בשנים האחרונות רווקים ורווקות בורחים מהסטטוס שלהם כרווקים לחו”ל כדי לא להרגיש בודדים” עצובים ולא מאושרים” במיוחד בחגים ובמפגשי המשפחה המורחבת.
בבחירת בן הזוג מעורבים לא רק גורמים ידועים אלא גם גורמים לא מודעים. אחד מהגורמים הידועים לנו” הוא חוסר בשלות רגשית אצל רווקים שמעדיפים לדחות את הנישואין כיוון שרוצים להשביע את סקרנותם בעולם” לבלות” ליהנות… קשה להם לקחת אחריות ומחויבות” יש שרוצים להרוויח כסף ורק אחרי שמיצו את צרכיהם הם יתפנו לנישואין.
וישנם הרווקים שחוששים מקשר קרוב ואינטימי” פוסלים מידית כל הצעה” אם ייצאו לפגוש הרי זה כדי לסמן ‘וי'” פגשתי אותה ולא מתאים. לעזרתם היום יש ‘מערכת סינון’ משוכללת” ‘הפייסבוק’ שדרכו נפגש הבחור ועושה מבדק ראשוני. יתכן שהסיבה לכך היא כי נחשפו למודל זוגיות בעייתי שלא כדאי ולא משתלם. וישנם הגורמים הלא מודעים – זהו השדכן הסמוי בתוכנו הטמון במקורות נפשיים עמוקים” מורשת אבותינו” התנסויותינו וחוויותינו האישיות” תרבות המשפחה שירשנו מאבותינו” משאלות הלב והפנטזיות” דמויות האם והאב והדימוי הזוגי של הורינו כפי שציירנו בילדותנו או כפי שנחרתו ונתפסו אצלנו – כל אלו מטביעים רשמים חזקים בעולמנו הנפשי ומשפיעים בצורה מכרעת על בחירת בן הזוג. כל אלה מופנמים והופכים להיות תמונות פנימיות המשפיעות על החלטותיו של הרווק” בחירותיו” והתנהגותו בחייו.
הבחור יחפש באופן בלתי מודע את דמות האם כפי שחווה בילדותו” כל אדם נושא עמו את אירועי ילדותו: שיח” קולות” ריחות” מריבות” מוזיקה וכו’. מידע רב מתויק ומאוחסן בזיכרון שלנו” ורשמים אילו מצטרפים זה לזה ויוצרים תמונה מורכבת.
אנחנו עסוקים בחיפוש בן הזוג” בודקים את המועמד ומבררים אם הוא מתאים ודומה לתמונה/דימוי שבמוחנו” כמו סורק במחשב” את זה הייתי רוצה להכיר” הוא חכם” זה משעמם” ילדותי ועוד כהנה וכהנה דימויים” אם נמצא שהוא מתאים לתדמית הפנימית שלנו” נחוש משיכה” ואם לאו הוא ירד מהפרק…
אין דבר בעולם שיוצר הרגשה של שלמות יותר ממציאת בן הזוג. אנחנו מתאהבים” משתנים” העולם משתנה” מתמלאים באנרגיות טובות ומתלהבות” תחושה מלאה של עצמיות. כל הזוגות האלו מרגישים שקרה נס” שמצאו את החלק התואם” מצאתי מה שחיפשתי…
כאשר יש עיכובים רבים” יש להיוועץ באיש מקצוע כדי לאתר את המחסומים הפנימיים וללמוד איך להתגבר עליהם.
הפרשה מלמדת אותנו פרק עמוק עתיק יומין בבחירת בן הזוג” הדימוי של יצחק את שרה” והירושה הרוחנית שהביאה רבקה לאוהל שרה” המידות הנאצלות של חסד וטוב שהם תשתית איתנה הממשיכה את מורשת בית אברהם אבינו.
hadasage@walla.com

תגיות: רווקות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

חדשים מהרב

סמכות הורית – הכנה למתן תורה
Shape-2
machon
סמכות הורית (2)
Shape-2
machon
סמכות מנהיגות (3)
Shape-2
machon
והגדת לבנך
Shape-2
machon
משברי אמון בין הורים ומתבגרים: מאמר מיוחד מאת הדסה גהלי
Shape-2
sadness-513527_640
אמון בחינוך – שקרים (חלק א’) מאמר מאת הרבנית הדסה גאלי
Shape-2
Gesture of trust
אבא של שבת ואמא של שבת
Shape-2
machon
ילדים מיוחדים
Shape-2
machon
עולם של ילדים
Shape-2
machon
עקשנות (סיום)
Shape-2
machon

הרשמה חינם
דרך חשבונך בגוגל יתן לך:

  1. דף בית מותאם עם רבנים וסדרות מועדפים
  2. היסטוריית צפיות וחזרה למיקום אחרון שצפית
  3. הורדת וידאו ושיפורים אינטראקטיביים בנגן
  4. ועוד הטבות מתפתחות בהמשך השדרוג של הערוץ!
דילוג לתוכן