פרשת: מצרע | הדלקת נרות: 18:31 | הבדלה: 19:50 (ירושלים) 

דף הבית > > תפילה : אבינו מלכנו מנע מגפה מנחלתך

תפילה : אבינו מלכנו מנע מגפה מנחלתך

אבינו. תמיד אתה אבינו” תמיד אתה אוהב אותנו” כ’אב על בנים’. לצערנו” אנו לא תמיד מתנהגים כמו בנים. אבל אתה תמיד מרחם” כרחב אב על בנים. אנא” אבינו” אנו בניך” רחם עלינו והצילנו מן המגפה.
מלכנו. אתה מלך על הכל. אדון עולם אשר מלך בטרם כל יציר נברא” על אין סוף עולמות. אבל במיוחד – אתה מלכנו. הטלת עלינו תפקיד להמליך אותך בעולם. לא תמיד אנו עושים זאת” ובכל זאת אנא רחם עלינו. ואם לצערנו” איננו מקבלים מלכותך” אז מחר נעשה זאת” או מחרתיים. אבינו מלכנו” חטאנו לפניך” ובכל זאת קבל ברחמים וברצון את תפילתנו” חוס ורחם עלינו.
מנע. מנע” שלא תהיה מגפה. אם היא כבר נמצאת” אז שלח רפואה שלמה לכל חולי עמך. אבל אנו מתחננים: אנא מנע” שלא תהיה. לצערנו” אנו שוכחים שבכל יום אתה מונע מאתנו עשרות” מאות ואלפי מגפות. ואם יפתח אחד מהם או יסתם אחד מהם” אי אפשר להתקיים. אנא סלח לנו שלא שמנו לב” מעתה נשים לב. וגם אנחנו אומרים לעצמנו: מנע דרכך מנתיבים רעים” מיצרים” מחטאים… ואנו מתחננים אליך: מנע” שהמחלה לא תתפשט יותר.
מגפה. כמובן הצילנו מכל צרה” גם מרעב וממלחמה. אשרינו” שבארצנו” אין רעב ממש וכמעט אין מלחמות. רעב ומלחמה זה נורא” יותר ממגפה” כי הם מבדילים בין עשיר לעני” ומגפה אינה מבדילה. איננו כואבים שיש עשירים” אבל מפריע לנו שיש עניים” ומגפה אינה עושה הבדל. כמובן” עניים סובלים ממנה יותר” כי אין להם כסף” אבל כשלעצמו” הנגיף הוא סוציאליסט. אך בכל זאת” מגפה” זה מזיק ומציק מאוד. בוודאי” אבינו מלכנו” אתה יודע זאת לפנינו. ואנו לא באים בטרוניה ולא מתלוננים נגדך. אנו מקבלים באהבה. אנו לא באים בטענה” אנו לא אומרים שזה לא מגיע לנו. אדרבה אנו מודים” אבינו מלכנו” שחטאנו לפניך. אבל אנו מתחננים לפניך” כי אתה אבינו.
מנחלתך. אנו מתפללים עבור כל המין האנושי” אבל במיוחד על עמך” עם ישראל” על ארצך” ארץ ישראל” עמך בארצך. כי נחלתך קרובה לנו יותר” אהובה לנו יותר. עמך הם אחינו” חברינו” משפחתנו. אנו יודעים שאיננו צדיקים” אבל בכל זאת אנו טורחים למענך” אנו סובלים למענך” כולנו. הארץ הזאת היא בשבילך” העם הזה הוא בשבילך” אז אנא רחם עלינו.
אנא שמע קולנו” אנו יודעים שאתה שומע תמיד” חוס ורחם עלינו” אנו יודעים שתמיד אתה חס ומרחם עלינו. ובגלל זאת” מותר לנו להתחנן” כי אתה אבינו” אתה מלכנו. אז אנא מנע. וגם אנו נקיים: בני” בני” מנע דרכך מרשע ומפשע” מיצר הרע ומרצון רע” מכסל ומהבל” מתוהו ומבוהו. וגם אם אתה לא תמנע” אנו נמנע. אנו לא נתחרט.
ואנו מתחננים: אבינו מלכנו מנע מגפה מנחלתך.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

חדשים מהרב

יוֹאָב בֶּן צְרוּיָה הַתַּקִּיף
Shape-2
machon
אָנָּא” מִיכַל אִשְׁתִּי
Shape-2
machon
את אחי אנכי מבקש
Shape-2
machon
אַבְנֵר בֶּן נֵר הַצַּדִּיק
Shape-2
machon
עשרת הדברות של המלחמה בקורונה
Shape-2
machon
מֶתַח בְּבֵית שָׁאוּל – מְגִלַּת דָּוִד 75
Shape-2
machon
הלכות חנוכה בזמן קורונה
Shape-2
machon
אַבְנֵר בֶּן נֵר פּוֹרֵשׁ – מגילת דויד 76
Shape-2
machon
חיסון קורונה – כן או לא?
Shape-2
machon
ללא התייוונות וללא פשרנות
Shape-2
machon

הרשמה חינם
דרך חשבונך בגוגל יתן לך:

  1. דף בית מותאם עם רבנים וסדרות מועדפים
  2. היסטוריית צפיות וחזרה למיקום אחרון שצפית
  3. הורדת וידאו ושיפורים אינטראקטיביים בנגן
  4. ועוד הטבות מתפתחות בהמשך השדרוג של הערוץ!
דילוג לתוכן