פרשת: צו | הדלקת נרות: 18:16 | הבדלה: 19:34 (ירושלים) 

דף הבית > > ‘לא מספיק’ או ‘יותר מדי’ בהכרויות (ב’)

‘לא מספיק’ או ‘יותר מדי’ בהכרויות (ב’)

רחל (שם בדוי)” הגיעה אלי מתוחה מאד. “חברה שלי הכירה לי בחור שבעלה חבר שלו. הוא גומר עליו את ההלל. “יפה”” עניתי.”אם כך” למה את נראית מתוחה כל כך?”
“כי זה לא יכול להיות!”” ענתה רחל בנחרצות. “אין אדם מושלם וכבר שבעתי מדייטים עם יותר מדי ‘מושלמים’ כאלה שאפילו חצי הלל אי אפשר לומר עליהם…”
כמו רחל” פגשתי ברווקים ורווקות מאוכזבים מהתיאורים המושלמים של המשדכים להם. נוצר הרושם שאי אפשר להאמין ל”נשמות הטובות” שרוצות לעזור והעיקר לראות את הרווקים והרווקות מתחת לחופה.
שאלתי את רחל:”אם היו מציעים לך בחור ומפרטים לפנייך את חסרונותיו” היית רוצה להכיר אותו?” “למה שאסכים? גם ככה מי שמהללים אותו מגלים חסרונות. אז מראש להיכנס למיטה חולה?”
“ומה אם יספרו לך על מעלותיו וגם על חסרונותיו” האם תסכימי להיפגש אתו?” שאלתי.
“זה כבר נשמע יותר ריאלי. אבל תלוי מה יותר מדי” החסרונות או המעלות. נראה לי שאסכים להיפגש” אבל אבדוק ואבחן את נכונות המעלות ואת עוצמת החסרונות. תביני” עם מי שאני אתחתן” זו החלטה שתשפיע על החיים שלי. לכן אני לחוצה ומתוחה ופוחדת להיכשל….”
לא מספיק / יותר מדי תכונה כזאת או אחרת” אנחנו לא הולכים לפגוש תכונות כאלה ואחרות. אנחנו הולכים לפגוש אדם” נשמה” אישיות” הכוללת בתוכה מגוון שלם של תכונות ומורכבויות רבות וכל מה שעלינו לעשות” זה להרגיש אם אפשר להגיע לתחושת חיבור” מתוך נינוחות” שמחה” התרגשות ורצון פנימי לחיות ביחד.
כדאי ללכת לפגישות מתוך רצון וסקרנות להכיר דמות אנושית” עם כל המורכבויות” ולא תמצאו מלאך ועדיף שכך. גם מה שייראה לכם כפגמים וחסרונות” ייתכן שאלה תכונות ומצבים שעדיין אינם מאוזנים ולכן גם אינם מהותיים. כדאי להתבונן ולחוות את הטוב ולהתמקד בו. זוהי כבר הכנה לנישואין שעם כל החסרונות וחוסר האיזון” ההתמקדות בטוב” תגדיל את הטוב והחוויות יהיו טובות בהתאם. החוויות החיוביות” יתנו לכם כוחות לאזן אט אט את תכונות הנפש” מתוך שיחה ותקשורת מקרבת שהולכת ומשתפרת ומאזנת במהלך הנישואין. אם אתם מפוקסים וריאליים” מבטיחה לכם שתופעות שליליות מוקצנות שעלולות להיות הרסניות בנישואין” יעלו מעל פני השטח ותדעו להפסיק את הקשר” עוד בתקופת ההיכרות הראשונית.
חשוב להדגיש עניין נוסף: התייעצות עם חברות וחברים שאין להם ראייה כוללת ריאלית” עלולה להחדיר לכם את הקשיים ו/או הפחדים שלהם” עקב ניסיון חייהם שאולי אינו מאוזן. תקשיבו לחבריכם” האם הם גם יודעים לתת לכם כיוונים חיוביים? האם הם קשובים לקושי שלכם ומנסים להבין אתכם” או מספרים בעיקר על עצמם? איך אתם מרגישים בזמן ההתייעצות? מתאים? נוגע בכם? או אולי תחושות שליליות עולות בכם? היו קשובים לקול הפנימי שלכם” כי רק אתם האחראים היחידים על חייכם. אם לאחר כל זאת לא ברור לכם” פנו לייעוץ שבו תלמדו להקשיב לעצמכם ולקבל החלטות מתוך שלמות. שלמות אין פירושה מושלמות. שלמות פירושה” תחושה שמה שאני חושב” מרגיש/ מבין” נראה מדויק לי ברגע הנתון הזה.
עד כאן זו ההשתדלות שלכם” בתוך האי ודאות” מה באמת נכון לכם. ההשתדלות הזאת” היא הכלי והאמצעי שלתוכו תיכנס ההכוונה האלוקית המדויקת לכל אחד מכם ולשניכם גם יחד” בבניית עם ישראל בקדושה.
“וואו” זה נורא מלחיץ” האחריות העצומה הזאת על עם ישראל…”” הגיבה רחל לדברי.
“את לא לבד” רחל. לא עלייך המלאכה לגמור ועם זאת” אין את בת חורין ליבטל ממנה. מתוך תפילותייך” כוונותיך והשתדלותך” היי בשמחה ובביטחון שהקב”ה יכוון אותך לאדם המדויק לך. מתוך ידיעה זו” תעבדו בנישואין המיוחלים” מתוך שמחת הגילוי” את עבודת האיזונים.”

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

חדשים מהרב

מ”הסתר אסתיר” ועד “ותלבש מלכות” – בנישואין | אסתר אברהמי
Shape-2
אברהמי1
חיזוק הזוגיות, מתוך השתיקה והמתיחות בנישואין | אסתר אברהמי
Shape-2
אברהמי1
שגרת חיים ברוכה בנישואין | אסתר אברהמי
Shape-2
אברהמי1
האשמות בין בני זוג בנישואין | אסתר אברהמי
Shape-2
אברהמי1
זוגיות אחרי לידה | אסתר אברהמי
Shape-2
אברהמי1
האם יש מצב ביניים בשלב המבוגר של הנישואין? | אסתר אברהמי
Shape-2
אברהמי1
סיכום וסיום של שלבי הנישואין | אסתר אברהמי
Shape-2
אברהמי1
שלב המיזוג והאיזון הזוגי בנישואין | אסתר אברהמי
Shape-2
אברהמי1
איך אפשר לקדם את היעד לנישואין | אסתר אברהמי
Shape-2
אברהמי1
שלב  הבנייה המחודשת של המחויבות הזוגית. | אסתר אברהמי
Shape-2
אברהמי1

הרשמה חינם
דרך חשבונך בגוגל יתן לך:

  1. דף בית מותאם עם רבנים וסדרות מועדפים
  2. היסטוריית צפיות וחזרה למיקום אחרון שצפית
  3. הורדת וידאו ושיפורים אינטראקטיביים בנגן
  4. ועוד הטבות מתפתחות בהמשך השדרוג של הערוץ!
דילוג לתוכן