פרשת: מצרע | הדלקת נרות: 18:31 | הבדלה: 19:50 (ירושלים) 

דף הבית > > תשובה בצל הקורונה

תשובה בצל הקורונה

הרב שלמה אבינר

רבינו הגדול הרמב”ם כותב בתחילת הלכות תענית” שבעת צרה יש לעשות תשובה. הקורונה הוא בהחלט עת צרה ולכן יש לעשות תשובה. נכון שבכל יום ובכל זמן יש לעשות תשובה” אולם בעת קורונה יש לעשות תשובה גדולה.
אך במה? מספר רבינו אברהם בן הרמב”ם שפעם נשאל אביו שאלה זו: במה עליי לעשות תשובה? והשיב: בזה. כלומר” בעצם העובדה שאינך יודע מה עליך לתקן. אם כן” כל אחד יעשה חשבון נפש ותשובה במה שהוא צריך.
ובכל זאת” לעת הזאת” יש ששה דברים שכולנו צריכים לעשות תשובה.
א. הסתפקות במועט. לצערנו” כולנו שטופים בתרבות השפע” צורכים יותר ויותר” משועבדים ליותר ויותר. בא הנגיף ומלמדנו” שגם בפחות אפשר לחיות ולהיות שמח בחלקו.
ב. משפחה. לצערנו האדם המודרני עסוק באלף דברים” מתקשר עם אלף אנשים” אבל את משפחתו” את כרמו” הוא לא נטר. אומר הקורונה: שב יותר בבית” התחבר עם בת זוגך” ואת עם בן זוגך” עם הוריך” עם ילדיך” עם אחיך” עם אחיותיך.
ג. עניים. שכחנו שיש בעם ישראל עניים” 35% מהילדים הם תחת קו העוני” כלומר 800″000″ שזה המצב החמור ביותר מכל המדינות המפותחות. ולצערנו” זה יחריף במשבר הכלכלי של הקורונה. מזכיר לנו הנגיף: פתח ידך ותן!
ד. תורה. אדם ממעט ללמוד תורה” כי הוא מתרוצץ לכל עבר ועסוק מאוד בכל מיני דברים” על ימין ועל שמאל. הנגיף מכריח אותו לשבת בבית” ומתוך כך לעסוק בתורה שזו חובה הכי עליונה” והעונג הכי עליון.
ה. ענווה. האדם המודרני מנופח בגאווה. הוא חושב שהוא יודע הכל” מבין הכל. הוא שיכור מעוצמתו הטכנולוגית. כל אחד ראש ממשלה” כל אחד רמטכ”ל” כל אחד איש מדע” כל אחד רופא” כל אחד רב. אם כן ראה” אדם גאה” איך אינך יכול לגבור על היצור הקטן” הבלתי נראה לעין” אותו נגיף. למד ענווה.
ו. בריאות. ונשמרתם מאוד לנפשותיכם וקל וחומר לנפשותיהם של אחרים. אל תאמין לאלה שאומרים שהסגר קשה מדי ושבכלל אין קורונה. בעולם מתו קרוב למיליון” אז כנראה יש קורונה. בארצנו מתו 1300″ כלומר 137 נפשות למיליון” כאשר הממוצע העולמי הוא 124 למיליון” אז כנראה יש אצלנו קורונה. כל ההקלות על הסגר” הן בגלל לחץ פוליטי או דתי” אך הנגיף אינו פוליטי ואינו דתי. אז היזהר מאוד.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

חדשים מהרב

יוֹאָב בֶּן צְרוּיָה הַתַּקִּיף
Shape-2
machon
אָנָּא” מִיכַל אִשְׁתִּי
Shape-2
machon
את אחי אנכי מבקש
Shape-2
machon
אַבְנֵר בֶּן נֵר הַצַּדִּיק
Shape-2
machon
עשרת הדברות של המלחמה בקורונה
Shape-2
machon
מֶתַח בְּבֵית שָׁאוּל – מְגִלַּת דָּוִד 75
Shape-2
machon
הלכות חנוכה בזמן קורונה
Shape-2
machon
אַבְנֵר בֶּן נֵר פּוֹרֵשׁ – מגילת דויד 76
Shape-2
machon
חיסון קורונה – כן או לא?
Shape-2
machon
קורונה וקונספירציה
Shape-2
machon

הרשמה חינם
דרך חשבונך בגוגל יתן לך:

  1. דף בית מותאם עם רבנים וסדרות מועדפים
  2. היסטוריית צפיות וחזרה למיקום אחרון שצפית
  3. הורדת וידאו ושיפורים אינטראקטיביים בנגן
  4. ועוד הטבות מתפתחות בהמשך השדרוג של הערוץ!
דילוג לתוכן